Ombouwen van 5-bak naar automaat

Gestart door Spin!, 10-09-2004 14:17:50

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Hallo,

ik probeer hiermee een vraag te beantwoorden van een mede 850 fanaat uit Oostenrijk. Hij heeft een T5 gekocht ( hij heeft al 2x een 854 ) en die wil hij gaan ombouwen van handgeschakeld naar automaat. Dat lukt em aardig alleen zijn brandende vraag is:

Hoe zit het met de bedradingen, wat moet hij daaraan doen. Ikzelf weet er niks van, maar hij zou ermee geholpen zijn. Weet iemand een handleiding ( liefst in engels/duits ) dan heb ik mn best gedaan!

P.S. de 1e T-5R zal nu ongeveer wel ruim 8 jaar oud zijn...het is toch tegenwoordig zo dat BPM na 8 jaar vervalt? Ik ruik handel, een T-5r met 2 ton op de teller kost daar maar 3000 euro...

www.vm-parts.nl

Ben123

De kabelboom van een automaat is compleet verschillend plus de regeleenheid is anders.al met al een hele onderneming!
Radiateur is anders ivm oliekoeler
aandrijfassen en schakelmechanisme!

2.0keijzer

3000.- voor een T5R??? doe mij er 10!!!
Echter, als de auto ouder is de 96 maanden, blijft er een rest BPM over van 10%.
Pas wanneer een auto ouder is dan 25 jaar is hij BPM-vrij.

Spin!

Als de Europese raad het voor elkaar krijgt dat het enige land dat BPM kent ( NL dus ) dat afschaft, dan ga ik een aantal enkele treinreizen naar Oostenrijk/Duitsland/Italie maken. Mooie 850's met lage km standen voor een prikkie!

Trouwens, mn oostenrijkse correspondent heeft maar besloten te blijven schakelen, het was idd een hele onderneming! Toch bedankt!

www.vm-parts.nl

Entuscan

BPM afschaffen is toch geen probleem.
Maken ze er gewoon BIV van zoals hier in België ... ben je even hard gen**id . (misschien nog harder?)
Want dan moet de koper TELKENS als iemand een tweedehands wagen koopt opnieuw BIV betalen voor dezelfde wagen waar iemand anders enkele jaren geleden ook biv op betaald had.  En bij een R is dat toch om en bij de € 5000.

On-topic:
Tja van MT->AT het zal geen gemakkelijke klus worden.
Persoonlijk zou ik ooit (wishfull thinking) het omgekeerde wel eens willen doen op mijn wagen.
Lijkt me ook een stuk makkelijker.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------