krukas keering vernieuwen

Gestart door wychadoing, 22-10-2012 15:54:09

Vorige topic - Volgende topic

wychadoing

Dag Medestrijders,

Ik heb al veel gelezen en gezien op dit forum over de krukas kering aan de bakzijde. Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is hoe je de oude keering er uithaalt en hou je de nieuwe er zonder speciaal gereedschap inzet .

Graag een reactie

Groet,

Wytze

NinaPaul

2 gaatjes in boren, parkers erin en eruit trekken. (Je kan hem er ook met een schroevendraaier uit proberen te duwen, maar dat geeft meer kans op beschadiging)

Het er terug in slaan kan gewoon met een hamer en een doorslag/stukje hout, netjes meten of hij overal even diep zit en klaar.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

dennis850estate

Citaat van: wychadoing op 22-10-2012 15:54:09
Dag Medestrijders,

Ik heb al veel gelezen en gezien op dit forum over de krukas kering aan de bakzijde. Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is hoe je de oude keering er uithaalt en hou je de nieuwe er zonder speciaal gereedschap inzet .

Graag een reactie

Groet,

Wytze

het is toch nog best wel even opletten wat je doet. Ik kan het weten want heb er al een paar gedaan  ;D

je boort met een klein boortje een gaatje in de keerring. 2 mm gaat het beste. Goed op zijn plek houden omdat je anders de krukas of de behuizing beschadigt. je draait een parker in het gaatje. je zet een kniptang haaks op de parker. je zet een schroevendraaier onder de tang als hefboom. Je keerring trek je er dan makkelijk uit zonder iets te beschadigen

de nieuwe keerring rondom met de vingers aan de binnenzijde over de krukas heen drukken. de keerring daarna met de hand zo ver mogelijk naar binnen drukken. Slaan met een drevel heeft nu pas zin omdat hij anders scheef zal gaan. voorzichtig rondom naar binnen tikken en klaar is Wytze

Mr Rens

Rij naar de dealer en scoor even de speciale tool die hiervoor is.

Je gaat toch niet lopen beunen met een krukaskeerring? Kom op man, met een klosje hout? Zal best maar als je bak er over 1000km weer af moet-----> tel uit je winst!

En idd de oude even doorboren of met o-ring haakjes eruit trekken
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

UserID6342

Voor het inzetten is de Gamma perfect ;D.  Je haalt daar een stuk PVCpijp met een dop erop (moet even bij mij kijken dan welke maat precies), drukt de keerring zoals beschreven door Dennis aan, schuift vervolgende die pijp erover heen en tikt 'm zachtjes met eeen rubberen hamer aan tot dat de keerring 'draagt'.  Werkt perfect en de keerring zit altijd recht.

de geneRaal

of je gebruikt de oude keerring om de nieuwe er zachtjes op zijn plaats te tikken,doe dat zo vaak  ;)
Blackstone under construction

EdenAli

Ik heb weer tips!!

Aankomende zaterdag ga ik de keering  samen vervangen met Jasper.

grijzev70tdi

Een keer gezien dat iemand een keering er in had gemept met een grote schroevendraaier, vraag me niet hoe het kan, maar zit tot op heden nog dicht ook... (is inmiddels al wel paar jaar terug)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

EdenAli

Citaat van: grijzev70tdi op 07-11-2012 18:58:31
Een keer gezien dat iemand een keering er in had gemept met een grote schroevendraaier, vraag me niet hoe het kan, maar zit tot op heden nog dicht ook... (is inmiddels al wel paar jaar terug)

O wee als ik jouw zaterdag dat ook zie doen.
Kan jij op zaterdag of zondag op zoek naar een andere keering :evil: :angel:

grijzev70tdi

Citaat van: EdenAli op 07-11-2012 19:18:41
Citaat van: grijzev70tdi op 07-11-2012 18:58:31

O wee als ik jouw zaterdag dat ook zie doen.
Kan jij op zaterdag of zondag op zoek naar een andere keering :evil: :angel:

Beetje dicht kitten kan altijd joh ;D

EdenAli

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb ooit een VW golf de olie lekkage gestopt met een nuva ring van Ali
We zeiden nog die vermenigvuldigt zich niet meer en de eigenaar snapte 'm niet.

grijzev70tdi

Citaat van: EdenAli op 07-11-2012 20:39:43
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb ooit een VW golf de olie lekkage gestopt met een nuva ring van Ali
We zeiden nog die vermenigvuldigt zich niet meer en de eigenaar snapte 'm niet.

Ik ga maar niet zeggen watt ik nu denk  :eusa_naughty:

EdenAli