Team 255 (Project850.nl) - Terug uit Barcelona!

Gestart door mastertje, 25-10-2012 22:11:58

Vorige topic - Volgende topic

mastertje

Oja

zit gemonteerd zonder schade aan de bumper :) (nog niet op de foto..)
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

mastertje

Nou, alles zit weer op z'n plekje (eindelijk). Draai de sleutel om, wat denk je, ding start meteen met de eerste slag :D Dat had ik echt niet verwacht.

Alleen brandt nu het lampje van m'n AMS niet meer, maar dat is vast een kleinigheidje, los stekkertje of zo ergens.

Ben in ieder geval zeer content tot nu toe, nu kijken of ik geen druk meer op m'n koelsysteem krijg :D

mastertje

Weet iemand misschien waar je de plastic(achtig?) verbindingsstukjes tussen de koellingsslangen richting de verdamper kunt kopen?

Ik las ergens ooit dat die dingen kunnen scheuren, met leuke gevolgen van dien.. ;)

UserID6342

Broabander

Klopt, die kunnen scheuren.... *Poef*, en in een grote stoomwolk ben je al je kvs kwijt... Bij mij heeft de ANWB het toen gefikst, durf dus niet te zeggen waar je zoiets kan halen. LPG inbouwer?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

mastertje

Citaat van: Dirk342 op 27-03-2013 01:07:13
Iedere gasboer verkoopt die wel
Citaat van: Broabander op 27-03-2013 07:41:01
Klopt, die kunnen scheuren.... *Poef*, en in een grote stoomwolk ben je al je kvs kwijt... Bij mij heeft de ANWB het toen gefikst, durf dus niet te zeggen waar je zoiets kan halen. LPG inbouwer?

Okay! bedankt! :) Eventjes op naar de gasboer in het grunnegerland dus.

UserID6342

Als je dan toch aan het zoeken gaat, probeer dan de koperen T-stukjes te vinden.  Zijn een stuk steviger en scheuren niet (meer).  Qua kosten zijn ze ongeveer gelijk.  Je kunt het eventueel ook zelf maken met een stukje koperen pijp van 15 mm, en een T-stuk met knelkoppelingen, kijkt minder mooi, maar is net zo doeltreffend met een paar brede slangklemmen erop.

KIM

Je kunt wel van die soldeerstukjes kopen bij de bouwmaterialenzaak; hoef je niet te etteren met die knelkoppelingen.

mastertje

Is een beter idee inderdaad. Niet dat dit mijn dagelijkse kar wordt, maar aan de prijs zal het ook niet liggen en betrouwbaarheid is waar het hier om gaat. Moet niet hebben dat we ons ergens in Spanje opeens in een Romeins badhuis bevinden. Het zijn volgens mij geen T-stukjes, maar gewoon slang naar slang. (Verdamper staat in serie met kachelradiateur)

Zit er in jullie thermostaat ook een ontluchtingsgaatje trouwens? Deze zie je vaak wel bij andere merken maar ontbreekt bij deze Volvo. Ik giet hem nu eerst altijd vol onder de thermostaat en top dan het reservoir af... beetje onhandig.

mastertje

Hoe het is bij mij:

Hoe het hoort? (uit een ander topic)

Wordt de verdamper nu dus niet warm als ik m'n kachel uit heb?  ::)

Auto heeft toch al 360 000 op LPG gelopen  :P (ten minste dat denk ik..)

mehn

Citaat van: mastertje op 27-03-2013 14:08:08
Wordt de verdamper nu dus niet warm als ik m'n kachel uit heb?  ::)

Bij een 850 staat de kachel altijd "aan".

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mastertje

Citaat van: mehn op 27-03-2013 19:41:29
Citaat van: mastertje op 27-03-2013 14:08:08
Wordt de verdamper nu dus niet warm als ik m'n kachel uit heb?  ::)

Bij een 850 staat de kachel altijd "aan".

Ahhhh. Stond op het punt de hele zaak om te leggen :) Zal wel eventjes een handoplegging doen om te kijken of alles nog goed doorstroomt, dan laat ik het verder zo. Tof, scheelt weer  :eusa_clap:

mastertje

Nieuwe distributieriem aan gehangen en nieuwe thermostaat geïnstalleerd, van het merk Gates.

Ik heb de distributieriem geplaatst zonder de onderste poellie te verwijderen, ik las dat dat kon, maar wist niet dat het zo'n gepiel was, alles zit nml in de weg en mocht je beschikking hebben over gereedschap waarmee je de poellie kan verwijderen zou ik dat toch willen aanraden. Leek me wel verstandig om eerst proberen de oude riem te verwijderen, en zo een beetje te kunnen experimenteren hoe je dat ding zonder al te veel rare buigingen en kracht er op en af kan halen. Maar wat blijkt nu, het is 10 keer lastiger een riem er af te halen dan om er eentje op te krijgen.. Heel wat gevloek en gedoe later dus de oude riem maar er tussenweg geropt en voorzichtig met succes de nieuwe riem er op gedrukt. Hij loopt in ieder geval weer prima met het nieuwe riempje.

Ook even expansievat dopje voor een tientje besteld, en als die binnen is gaan we een stukje rijden om te kijken of alles werkt :) :) :)

thuur

Citaat van: mastertje op 01-04-2013 14:01:37
Maar wat blijkt nu, het is 10 keer lastiger een riem er af te halen dan om er eentje op te krijgen..

Gr :D

mastertje

Citaat van: thuur op 02-04-2013 01:35:13
Citaat van: mastertje op 01-04-2013 14:01:37
Maar wat blijkt nu, het is 10 keer lastiger een riem er af te halen dan om er eentje op te krijgen..

http://www.facom-gereedschap.nl/contents/media/844.s18pb%20%2Blogo.jpg

Gr :D

Zit trouwens te twijfelen om nog iets aan de airco te doen. De accumulator is volgens mij nooit vervangen. Het systeem staat nog op druk, hoeveel weet ik niet. Systeem is voor het laatst in januari 2009 gecontroleerd, 4+ jaar geleden dus. Denk dat ik het houd bij het afstellen van de compressor.

Het is zo'n delta mil geval, met een sensor op de accumulator, alleen m'n cooling fan springt dus niet aan als ik de airco aan zet, wat wel zou moeten?! Er loopt wel een draadje vanaf deze sensor naar het fan-relais.

Of misschien is dat omdat het nu nog zo koud is buiten...