Naar rechts trekken sinds winterbandenwissel

Gestart door Midicijnman, 28-10-2012 01:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Midicijnman

Heel vreemd: ik heb mijn winterbanden er nu onder zitten en sindsdien trekt de auto naar rechts. Ik had met de zomerbanden het zelfde probleem waarna ik de wielen heb laten uitlijnen. Toen was het over en nu is het weer terug. Mijn stuur staat ook ineens niet meer recht. Ik heb gewoon de wielen zelf gewisseld met een krik en een kruissleutel. Alle velgen zitten in op de goede manier op de assen (palletje in het lege vakje). Weet iemand waar dat aan kan liggen? Voordat ik straks bij elke wissel moet uitlijnen à €60,00...

Thys

Hebben alle banden de goede oriëntatie? Binnen/buitenkant goed, en draairichting goed? Banden niet scheef afgesleten? Zijn de naven schoon?

Midicijnman

Ik ga dat morgen eens even dubbel-checken...

Wordt vervolgd.

rpakuypers

Zijn het nieuwe banden of hebben ze er al eerder op gezeten ?

Groet,
Roger

V70 classic

bandenspanning  :eusa_think:.
maar dat zal al wel gecheckt zijn.

sk6 Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Midicijnman

De banden zijn al eerder gebruikt, op dezelfde velgen. Toen reden ze prima. De bandenspanning is gecheckt, en ook de rijrichting en binnen- en buitenkant van de banden kloppen. Ik heb ze tenslotte op exact dezelfde plekken terug-gemonteerd als vorig seizoen. Bij mijn weten zijn de velgen recht. Ze trillen ook niet.
Mijn zomerbanden vertoonde wél ongelijkmatige slijtage en met de zomerbanden eronder heb ik ze toen afgelopen voorjaar laten uitlijnen. Het rechterwiel bleek iets te ver naar binnen te staan.
Toen ik de auto kocht bijna twee jaar geleden, was de rechter voorband aan de buitenzijde afgesleten. Ik heb toen gevraagd om nieuwe banden en uitlijnen. De verkopende garage zegt dat dat is gebeurd. Toch had ik uiteindelijk op mijn zomerbanden (Toyo T1-R) uiteindelijk weer een afgesleten buitenkant op het rechterwiel. Als ik naar de winterbanden kijk zie ik vreemd genoeg veel minder slijtageverschil.
Zou het misschien helpen om voor naar achter te wisselen? Of is dat af te raden?

mikep

De banden van voor naar achter is geen probleem, ik denk alleen niet dat het iets uitmaakt voor het naar rechts trekken. Ik zou de auto door een bandenzaak goed laten uitlijnen en meteen even naar het onderstel laten kijken, als daar iets niet goed is dan blijf je aan het uitlijnen.

gr