Het Volvo S60R & V70Register.

Gestart door Laguna-S60R, 28-10-2012 10:02:16

Vorige topic - Volgende topic

Laguna-S60R

Zoals sommigen hier wel weten zijn koen (the volvoboy) en ik een tijdje geleden een S60Register gestart, aangezien de V70R toch ook wel uniek hebben we ook besloten om deze toe te voegen aan ons register.

we zijn ondertussen aardig op weg maar missen natuurlijk wel nog wat gegevens en foto's van zowel de S60R als V70R. dus heb je nog ergens foto's, of kun je ons wat vertellen over een bepaalde interieur kleur van een S60R of V70R dan zouden we die graag ontvangen  :angel:

Dat mag in dit topic, per pb, of het email adres op de website.

Alvast bedankt voor jullie input  :eusa_dance:

http://volvos60rregister.webklik.nl/page/homepage

Groetjes Koen & Gerrit.
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

elianmars

Waarom moet nou weer apart "Origineel Nederlands" en "Import" worden vermeld  ::)  

Edit: Na diverse antwoorden hierover is het wel duidelijk. Bovenstaande opmerking mag als niet geplaatst worden gezien  ;)

Vulk

Om eenvoudig de teller te kunnen bijhouden hoeveel ze er al gevonden hebben van diegene die origineel in Nederland geleverd zijn. (denk ik).

maruska

@marcel : omdat import anders is dan origineel.. je mag zelf kiezen wat beter/slechter is ;D
wel leuk initiatief, maar zou toch eerst wat meer verzamelen, ipv alles er al op te gooien. maak classificaties in kleur bijv bij de overzichten, werk met kleine foto's voor de basis info, etc
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 28-10-2012 12:04:55
@marcel : omdat import anders is dan origineel.. je mag zelf kiezen wat beter/slechter is ;D

Maakt in mijn ogen geen ruk uit. Niet beter en niet slechter.

Ik vraag me trouwens af of je zomaar de kentekens mag neerzetten. Ik heb er persoonlijk geen bezwaar tegen, maar er zullen ongetwijfeld R eigenaars zijn die dit niet willen.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

thuur

Citaat van: elianmars op 28-10-2012 12:06:51
Ik vraag me trouwens af of je zomaar de kentekens mag neerzetten.

Het is geadviseerd vanwege de wet bescherming persoonsgegevens deze onherkenbaar te maken.
http://blog.iusmentis.com/2009/09/25/een-nummerbord-op-youtube/

Gr ;)

Julian

Nee, deze foto's zijn niet gemaakt door Gerrit, deze zijn gewoon op internet gevonden, op Clubsites, Volvoforums en verkoopsites dus ze zijn/waren gewoon openlijk met kenteken op internet te vinden, of ze nu op deze site staan of niet.. de meeste kun je gewoon terugvinden op het internet, het is nu alleen veel handiger omdat je ze allemaal terug kunt vinden op deze site.. dus deze site is niet in overtreding.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Laguna-S60R

Klopt, alle foto's komen van het internet.

Het onderscheidt import/origineel is gemaakt omdat dit voor veel mensen interresant is.
niet omdat iets beter of slechter is.., zo vind ik het gewoon leuk om te weten dat onze R 1 van de 38 originele is...

S60Register

UserID6342

Citaat van: Laguna-S60R op 28-10-2012 22:50:07

Het onderscheidt import/origineel is gemaakt omdat dit voor veel mensen interresant is.

Euhm.... voor jullie zelf misschien dan ? ;D

M a r c

Citaat van: elianmars op 28-10-2012 12:06:51
Citaat van: maruska op 28-10-2012 12:04:55

Maakt in mijn ogen geen ruk uit. Niet beter en niet slechter.

Hmmm, vaak is de historie en kms wel wat moeilijker te checken, vooral bij Italiaanse import wordt nogal gerommeld met kms en serviceboekjes....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

NinaPaul

Citaat van: Julian op 28-10-2012 22:34:16
Nee, deze foto's zijn niet gemaakt door Gerrit, deze zijn gewoon op internet gevonden, op Clubsites, Volvoforums en verkoopsites dus ze zijn/waren gewoon openlijk met kenteken op internet te vinden, of ze nu op deze site staan of niet.. de meeste kun je gewoon terugvinden op het internet, het is nu alleen veel handiger omdat je ze allemaal terug kunt vinden op deze site.. dus deze site is niet in overtreding.

Het is niet, omdat je ze kan vinden op het internet dat het dan legaal is. Ook anderen kunnen met hetzelfde gemak inbreuk maken op de privacy. Een bedrijft wil bijvoorbeeld een auto verkopen, daar hoort (in NL) het kenteken bij, maar wanneer deze verkocht is, is het aan de nieuwe eigenaar om toestemming te geven.

Formeel gezien zou je dus voor elk gepubliceerde auto een bewijs moeten kunnen overleggen waarin de huidige eigenaar toestemt met de publicatie van privacy gevoelige informatie. Dien gevolge elke tenaamstelling het document te vernieuwen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Volvoboy

Dat de import en de origineel in Nederland geleverden hebben we alleen gedaan omdat het dan duidelijker is hoeveel origineel Nederlandse er zijn en hoeveel er zijn geïmporteerd.

Wat ik wel jammer vind eerlijk gezegd is dat er meteen weer zo op gereageerd moet worden. Lang niet iedereen vindt import of niet beter of slechter, wij ook niet. Toch jammer dat dat hele beeld over import vervormd lijkt door een paar mierenn**kers die stennis maken over import of niet en doen alsof het lijkt dat import 'besmet' is ofzo... ::)

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Laguna-S60R

Citaat van: The Volvoboy op 29-10-2012 17:48:39
Dat de import en de origineel in Nederland geleverden hebben we alleen gedaan omdat het dan duidelijker is hoeveel origineel Nederlandse er zijn en hoeveel er zijn geïmporteerd.

Wat ik wel jammer vind eerlijk gezegd is dat er meteen weer zo op gereageerd moet worden. Lang niet iedereen vindt import of niet beter of slechter, wij ook niet. Toch jammer dat dat hele beeld over import vervormd lijkt door een paar mierenn**kers die stennis maken over import of niet en doen alsof het lijkt dat import 'besmet' is ofzo... ::)

+ heul veel...

S60Register

Justin-850

Leuk initiatief jongens! Laat je niet gek maken, gewoon mee doorgaan en doen wat jullie leuk vinden!