Lpg draait niet goed bij starten

Gestart door gringo, 29-10-2012 11:13:25

Vorige topic - Volgende topic

gringo

Goeie dag mijn volvo benzine 2l-10v-1996 start altijd op benzine en slaat dan automatisch  over op lpg maar draait geheel slecht is gelijk of er benzine en gas tegelijk komen, na een poosje op de pedaal te duwen draait hij geheel slecht, na een minuut of zo begint hij normaal te draaien op gas en er is geen probleem meer?
Waar zit het probleem hem? Dank reeds de mensen die me raad kunnen geven.
Pascal

jacques1967

Lijkt erop dat je brandstofdrukregelaar lek is en nog benzine levert nadat je op gas overgeschakeld bent. En je kunt de regelaar controleren door aan het vacuum slangetje wat aan de regelaar zit los te trekken en er aan zuigen. Het betreft het slangetje wat net onder je injectorrail zit.

Het best verwijder je het plastic kapje van de gaskabel ,daar zit een vacuumtorentje  onder , daar maak je voorzichtig het slangetje dus los en zuigt eraan , pas op ! er kan dus benzine uitkomen. Indien er benzine uit het slangetje komt , kun je het beste een nieuwe of vervangende drukregelaar monteren op het brandstofrail. Je zou ook gewoon de zekering( in zekeringenbakje) van de brandstofpomp tijdelijk  kunnen verwijderen en dus alleen op lpg rijden. Als hij dan wel mooi loopt weet je waar je het moet zoeken.

gringo

Citaat van: jacques1967 op 29-10-2012 12:27:22
Lijkt erop dat je brandstofdrukregelaar lek is en nog benzine levert nadat je op gas overgeschakeld bent. En je kunt de regelaar controleren door aan het vacuum slangetje wat aan de regelaar zit los te trekken en er aan zuigen. Het betreft het slangetje wat net onder je injectorrail zit.

Het best verwijder je het plastic kapje van de gaskabel ,daar zit een vacuumtorentje  onder , daar maak je voorzichtig het slangetje dus los en zuigt eraan , pas op ! er kan dus benzine uitkomen. Indien er benzine uit het slangetje komt , kun je het beste een nieuwe of vervangende drukregelaar monteren op het brandstofrail. Je zou ook gewoon de zekering( in zekeringenbakje) van de brandstofpomp tijdelijk  kunnen verwijderen en dus alleen op lpg rijden. Als hij dan wel mooi loopt weet je waar je het moet zoeken.
Dank voor je advies, heb nu net dit drukregelaartje besteld maar kan het maar morgen hebben, steek het er dan woensdag in en weet je wat te zeggen. Ik heb zekering 2 wel een die stuk is, reeds overbrugd verleden week met naar men stuurwiel toe een beldeur drukknop om toch te kunnen rijden als ik daar op druk en start werkt de pomp efkens anders moest ik iedere keer kapo open doen en zekering uittrekken en dat funcioneert dank, Pascal