Old-timer terug belasting plichtig

Gestart door NinaPaul, 29-10-2012 18:43:43

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ja, en dat heeft de markt ("wij") ook zelf veroorzaakt; die hutten zijn NOOIT zoveel waard geweest.

UserID6342

Eensch Joost, maar als je een aantal jaren geleden zeg een huis hebt gekocht voor circa 2-2.5 ton en dat is in deze omgeving niets bijzonders en ik denk elders ook niet.  Als je dat nou zou moeten (!) verkopen denk ik dat je blij mag zijn, als je er nog 1.5 ton voor krijgt gemiddeld...  Is toch een ton restschuld en dat doet toch au.

Turbobiker

Citaat van: Dirk342 op 15-05-2013 16:31:05
Eensch Joost, maar als je een aantal jaren geleden zeg een huis hebt gekocht voor circa 2-2.5 ton en dat is in deze omgeving niets bijzonders en ik denk elders ook niet.  Als je dat nou zou moeten (!) verkopen denk ik dat je blij mag zijn, als je er nog 1.5 ton voor krijgt gemiddeld...  Is toch een ton restschuld en dat doet toch au.

Niet overdrijven Dirk...
De Tussenpaus

Turbobiker

Gezeur van die 'oldtimer' rijders. Alles beter dan de huidige regeling waarbij mooie klassieker door dagelijks gebruik om zeep geholpen worden. Niets liefhebber, gewoon slopers. Oude wagens die gereden worden omdat ze niets kosten. Zie hier te veel mooie wagens met bergen roest. Iedere regeling wordt beter voor het behoud van deze wagens, iedereen die zeurt misbruikt de regeling inderdaad.

Voor het behoud van mooie auto's: belastingen!!! Zo snel mogelijk!!!
De Tussenpaus

UserID6342

Citaat van: Turbobiker op 15-05-2013 17:52:38
Eensch Joost, maar als je een aantal jaren geleden zeg een huis hebt gekocht voor circa 2-2.5 ton en dat is in deze omgeving niets bijzonders en ik denk elders ook niet.  Als je dat nou zou moeten (!) verkopen denk ik dat je blij mag zijn, als je er nog 1.5 ton voor krijgt gemiddeld...  Is toch een ton restschuld en dat doet toch au.

Niet overdrijven Dirk...
Ik overdrijf niet, ik zie waar de huizen hier uit de straat voor weg gaan momenteel en let daar ook heel sterk op ! 80k verlies heb je hier minimaal te pakken in de straat als je in de periode van 2000-2005 een huis hebt gekocht :( En je laatste post: lama, heeft toch geen zin !  Niet voor jou en niet voor mij, want eens worden wij het nooit hierover !!

Turbobiker

Citaat van: Dirk342 op 15-05-2013 17:58:14

Niet overdrijven Dirk...
Ik overdrijf niet, ik zie waar de huizen hier uit de straat voor weg gaan momenteel en let daar ook heel sterk op ! 80k verlies heb je hier minimaal te pakken in de straat als je in de periode van 2000-2005 een huis hebt gekocht :( En je laatste post: lama, heeft toch geen zin !  Niet voor jou en niet voor mij, want eens worden wij het nooit hierover !!

20% is de gemiddelde achteruitgang in waarde. Kan natuurlijk per straat schelen.

Tja, eens worden... . Is waarschijnlijk het verschil tussen eigenaren en liefhebbers... . ;D ;)

De Tussenpaus

henry classic v70

Citaat van: Turbobiker op 15-05-2013 17:57:04
Gezeur van die 'oldtimer' rijders. Alles beter dan de huidige regeling waarbij mooie klassieker door dagelijks gebruik om zeep geholpen worden. Niets liefhebber, gewoon slopers. Oude wagens die gereden worden omdat ze niets kosten. Zie hier te veel mooie wagens met bergen roest. Iedere regeling wordt beter voor het behoud van deze wagens, iedereen die zeurt misbruikt de regeling inderdaad.

Dit lijkt bijna op iets uitlokken........... alsof het nog niet beroerd genoeg is dat veel liefhebbers hierdoor genaaid zijn. Dat jij heel vaak een afwijkende mening hebt is prima maar laat hierbij dan ook anderen in hun waarde, ik ben dan ook heel benieuwd hoe jij zelf reageert als je flink in je portemonnee wordt getroffen.
Zijn vaak de hardste jankers

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rpakuypers

Citaat van: Turbobiker op 15-05-2013 18:46:51
20% is de gemiddelde achteruitgang in waarde. Kan natuurlijk per straat schelen.

Als je uitgaat van vrijwillige verkoop dan lijkt me dat nog een laag percentage ........... voor mij is duidelijk dat als ik mijn baan kwijt raak, het huis in de gedwongen verkoop zal gaan en ik volgens een kennis (die is makelaar) blij mag zijn met 60% van de executiewaarde en dan hou ik een schuld over van 95.000 euro. Komt aardig dicht in de buurt van het tonnetje dat Dirk stelde ;)

Groet,
Roger

MVeldhuis

Je had ook gewoon een nhg hypotheek kunnen nemen, dan dekken zij je verlies.

rpakuypers

Citaat van: MVeldhuis op 15-05-2013 19:20:29
Je had ook gewoon een nhg hypotheek kunnen nemen, dan dekken zij je verlies.

Sorry, maar dat was niet mogelijk omdat er een verhouding is tot het inkomen en de hypotheek en als dat niet volgens NHG-norm is (noemen ze ook woonquote) dan helaas geen NHG. Hield in mijn geval in dat ik 1% extra moet betalen en dat terwijl mijn rente voor 10 jaar vaststond op 3,2% .....

Bovendien zijn er wel regels als het mis gaat en de NHG om de hoek komt omdat je eerst zult moeten aantonen dat je er alles aan gedaan hebt om de schulden te verminderen en als men vindt dat het niet het geval is dan komen de schuldeisers claimen. Daarbij kom je ook op een blacklist (BKR) en kun je een aantal jaren zelfs de kleinste vorm van lening en wellicht abonnementen/lidmaatschappen op je buik schrijven.

Voor mij was het kiezen tussen 2 kwaden na de scheiding : huis verkopen en beiden met 50.000 schuld blijven zitten, zij heeft een nieuwe partner met woning dus onderdak en kan dan de straat op want huurhuizen zijn ook hier in het noorden schaars tot zeer schaars. Bovendien moet je bij de rechter dan maar aannemelijk maken dat kinderen in de winter op een camping opvoeden wel verantwoord is....... Of blijven zitten en dan maar meer betalen voor je woongenot (vrijstaande woning nabij het centrum van het dorp) in plaats van een rijtjeswoning in de Prozacstraat aan het depressieplein ..........

Groet,
Roger

Turbobiker

Citaat van: henry classic v70 op 15-05-2013 19:02:41
Citaat van: Turbobiker op 15-05-2013 17:57:04

Dit lijkt bijna op iets uitlokken........... alsof het nog niet beroerd genoeg is dat veel liefhebbers hierdoor genaaid zijn. Dat jij heel vaak een afwijkende mening hebt is prima maar laat hierbij dan ook anderen in hun waarde, ik ben dan ook heel benieuwd hoe jij zelf reageert als je flink in je portemonnee wordt getroffen.
Zijn vaak de hardste jankers

Je kunt mij natuurlijk de schuld geven, maar heb dit verhaal van een Amazon-rijder, die om zich heen diverse Amazons naar de knoppen ziet gaan door mensen die de regeling misbruiken. En ik zie vooral oudere wagens die in perfecte staat uit D worden gehaald, tot voor kort door liefhebbers, maar nu door mensen die de huidige regeling misbruiken en die wagens zijn binnen 2 jaar roestbakken.

Natuurlijk konden door de huidige regeling opeens mensen die daar nooit geld voor hadden opeens een klassieker gaan rijden, maar zoals diverse anderen voor mij al aangaven, je kon van te voren bedenken dat deze regeling nooit lang zou duren. Kun je mij een dwarsdenker noemen, ik zeg gewoon waar het nu op staat. De huidige regeling is uiteindelijk echt niet goed voor klassiekers. En om nog maar eens te herhalen, de regeling in Duitsland is nog minder gunstig, de gebruikers van een 'H' wagen betalen echt gewoon meer, maar zijn uiteindelijk daardoor juist echte liefhebbers van auto's in plaats van liefhebbers van hun portemonnee!!!!

Ja, ik wil ook een tweede auto. Zal ik gewoon voor moeten betalen als ik daarmee de weg op wil. Ga ik verder niet om lopen zeuren. Hoewel een wisselkenteken zoals nu in D ingevoerd wordt natuurlijk ideaal zou zijn.

Buiten auto's om, we hebben hier gewoon een luxe leventje, wat velen gewoon niet willen erkennen en dus maar gaan lopen huilen. Twee auto's, ga nu gauw. Mensen in andere landen hebben honger...
De Tussenpaus

Hans Duiven

Natuurlijk wordt die regeling rondom misbruikt tot en met.

Ook ik zie in mijn regio met name veel oude afgetrapte Mercedes Benz'en
in opgelapte staat rondrijden.
Dat heeft niets maar dan ook niets met klassiekers te maken.

Je kan dan zeggen dat deze mensen het verknallen voor de rest, of
je kan beamen dat de regeling gewoon niet goed in elkaar steekt.

Hans

Boeijke

Ach iedereen weet wie graag hier een beetje de boel op loopt te stoken en sommige reageren er ook nog op.

Ik heb het al een paar keer geroepen en denk dat veel klassieker rijders er ongeveer hetzelfde over denken. Iets betalen zullen de meeste mensen niet erg vinden, maar wel met een eerlijke regeling. Laat dan de diesel en LPG rijders ook een kwarttarief (van diesel of lpg dan natuurlijk) betalen met een bepaald maximum.

En Lars. Als het je zo aantrekt dat er mensen honger hebben. De oplossing voor je. Volvo eruit--->fiets kopen. Geld dat je daarmee overhoud overmaken naar de hongerigen.

Turbobiker

Citaat van: Boeijke op 15-05-2013 21:26:32
Ach iedereen weet wie graag hier een beetje de boel op loopt te stoken en sommige reageren er ook nog op.

Ik heb het al een paar keer geroepen en denk dat veel klassieker rijders er ongeveer hetzelfde over denken. Iets betalen zullen de meeste mensen niet erg vinden, maar wel met een eerlijke regeling. Laat dan de diesel en LPG rijders ook een kwarttarief (van diesel of lpg dan natuurlijk) betalen met een bepaald maximum.

En Lars. Als het je zo aantrekt dat er mensen honger hebben. De oplossing voor je. Volvo eruit--->fiets kopen. Geld dat je daarmee overhoud overmaken naar de hongerigen.

Wat is een eerlijke regeling? Je rijdt gewoon een tweede auto, pure luxe, die onder de huidige regeling niets kostte en in mijn ogen ook nog eens slecht is voor het oldtimer bestand in het algemeen. Logisch dat je het er niet mee eens bent als je opeens wel moet betalen, maar helaas dat is gewoon een realistisch situatie. Zoals Johann en meerderen al aangeven, dat had je kunnen zien aankomen. Ja, ik ben het met je eens dat je je als liefhebber genaaid voelt en het is ook betreurenswaardig dat het nu wederom een hobby voor de mensen met meer geld wordt. Maar ja, daar draait het hele leven om: als je meer geld hebt, kun je meer leuke dingen doen... .

En ik kan beter mijn fietsen verkopen, daar kan een gemiddeld forumlid een aantal T-5Ren van rijden :eusa_shifty: 8)
De Tussenpaus

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 15-05-2013 17:58:14
Eensch Joost, maar als je een aantal jaren geleden zeg een huis hebt gekocht voor circa 2-2.5 ton en dat is in deze omgeving niets bijzonders en ik denk elders ook niet.  Als je dat nou zou moeten (!) verkopen denk ik dat je blij mag zijn, als je er nog 1.5 ton voor krijgt gemiddeld...  Is toch een ton restschuld en dat doet toch au.

Niet overdrijven Dirk...

Wij hebben ons huis gekocht in de "toptijd". Vlak daarna stortte de markt in. Als we ons huis nu te koop zouden zetten voor anderhalve ton minder dan dat wij ervoor hebben betaald, zullen we het nog niet verkopen.

Ik maak me er verder niet zo druk om. We hebben ons vorige huis voor een goede prijs kunnen verkopen, waardoor we godzijdank geen al te hoge hypotheek hebben hoeven afsluiten.
Maar je zult op dit moment een tophypotheek hebben.......  :-\