Old-timer terug belasting plichtig

Gestart door NinaPaul, 29-10-2012 18:43:43

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

arjen850

Citaat van: Turbo-Geek op 17-05-2013 20:57:48
Je moet je niet zo aanstellen en anderen ook hun discussie gunnen. Niet gaan lopen zeiken over een slotje omdat jij zuur bent van de nieuwe regeling.
Als je dusdanig fijn besnaard bent dat je je kapot ergert dan moet je dit topic gewoon overslaan, zo moeilijk is dat niet.

Tevens dit heeft NIETS te maken met anderen niks gunnen of leed vermaak. Het heeft ALLES te maken met een regeling die al wat eerlijker is voor hen die WEL
al jaren betalen voor anderen die misbruik maken van een regeling bedoelt voor echte oldtimers.
En ja, de MRB betalende rijders betalen voor de rest die (nog) niets betalen, of dacht je dat dat uit de schatkist kwam ?
Kortom, de betalende IWAB'ers hebben dus all recht van spreken hier en hoeven niet middels een laf slotje buitenspel gezet worden.

Uhm, tis jiu eigen schuld dat je geen MISbruik hebt gemaakt van de oldtimer regeling, jij hebt die kans ook gehad hoor:)

Turbo-Geek

Een belediging vind ik nogal zwaar aangedikt hoor. Ik vind het de handeling van een Simpele Ziel om te pleiten voor een slotje als er nog genoeg mensen deelnemen aan de discussie, een beetje een asociaal voorstel zelfs.
De discussie gaat over de regeling in zijn algemeenheid en wordt niet gevoerd in JOUW eigen showroom of wat dan ook.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Turbo-Geek

Citaat van: arjen850 op 17-05-2013 21:06:26
Je moet je niet zo aanstellen en anderen ook hun discussie gunnen. Niet gaan lopen zeiken over een slotje omdat jij zuur bent van de nieuwe regeling.
Als je dusdanig fijn besnaard bent dat je je kapot ergert dan moet je dit topic gewoon overslaan, zo moeilijk is dat niet.

Tevens dit heeft NIETS te maken met anderen niks gunnen of leed vermaak. Het heeft ALLES te maken met een regeling die al wat eerlijker is voor hen die WEL
al jaren betalen voor anderen die misbruik maken van een regeling bedoelt voor echte oldtimers.
En ja, de MRB betalende rijders betalen voor de rest die (nog) niets betalen, of dacht je dat dat uit de schatkist kwam ?
Kortom, de betalende IWAB'ers hebben dus all recht van spreken hier en hoeven niet middels een laf slotje buitenspel gezet worden.

Uhm, tis jiu eigen schuld dat je geen MISbruik hebt gemaakt van de oldtimer regeling, jij hebt die kans ook gehad hoor:)

Lekker intelligente opmerking ...
Dus niemand moet zeiken over die Bulgaren en Polen die misbruik maken van het systeem en onterecht geld ontvangen, immers dat hadden wij dan ook maar jarenlang moeten doen.

arjen850

Citaat van: Turbo-Geek op 17-05-2013 21:02:38
Vorige post aangevuld ...

Enne Arjen, wat is nu het probleem ?
LPG eruit en je rijd voor een tientje per maand .... Sure, vele km's maken wordt dan wel flink duurder op benzine maar als je af en toe rijd kost het bijna niks.

Sergio, het probleem is dat jij denkt je in een open discussie te bevinden, maar de mening van anderen weg trapt en zelfs gaat beledigen, dat stoort mij..

Ik maak mijn eigen keuzes, en die bestaat uit een aankoop van een andere auto waar ik belasting voor ga betalen..
Ik baal van het feit dat ik veel geld en tijd zie vervliegen als sneeuw van de zon, niet meer en niet minder.. of heb je  daar ook moeite mee?

The Demon

Citaat van: Turbo-Geek op 17-05-2013 21:10:22
Citaat van: arjen850 op 17-05-2013 21:06:26

Lekker intelligente opmerking ...
Dus niemand moet zeiken over die Bulgaren en Polen die misbruik maken van het systeem en onterecht geld ontvangen, immers dat hadden wij dan ook maar jarenlang moeten doen.

Dat is ook gewoon gedaan maar daar gaan we niet over praten want dan wordt Geertje boos.

Groet,
The Demon.

Turbobiker

Citaat van: arjen850 op 17-05-2013 21:10:57
..., het probleem is dat jij denkt je in een open discussie te bevinden, maar de mening van anderen weg trapt en zelfs gaat beledigen, dat stoort mij..

Sorry hoor, maar iemand betichten van IWAB is ook beledigen.

Omdat ik inga tegen (veelal) Dirk zijn waarheden ben ik een IWAB. Nee, Dirk is de hardst roepende hier en dus de IWAB. Voorzichtig vertellen dat zijn mening niet onderbouwd is werkt niet, want dan ben een blijkbaar een nog grotere IWAB.

En in dit topic roepen de bezitters van oldtimers alleen maar dat er alles mis is. Oplossingen aandragen doen ze niet, alleen degene die oplossingen aandragen neersabelen als IWABs. Dat is inderdaad geen discuseren.

En iedereen die nu opeens zijn auto weg doet omdat deze geen waarde meer heeft, is geen liefhebber. 4000 euro of niet, als jij het een gave auto vindt, dan doe je hem toch niet weg? Ruimte zat, schorsen en het kost je niets. Kun je hem regelmatig aaien.
De Tussenpaus

arjen850

Citaat van: Turbobiker op 17-05-2013 21:27:44
Citaat van: arjen850 op 17-05-2013 21:10:57
..., het probleem is dat jij denkt je in een open discussie te bevinden, maar de mening van anderen weg trapt en zelfs gaat beledigen, dat stoort mij..

Sorry hoor, maar iemand betichten van IWAB is ook beledigen.

Omdat ik inga tegen (veelal) Dirk zijn waarheden ben ik een IWAB. Nee, Dirk is de hardst roepende hier en dus de IWAB. Voorzichtig vertellen dat zijn mening niet onderbouwd is werkt niet, want dan ben een blijkbaar een nog grotere IWAB.

En in dit topic roepen de bezitters van oldtimers alleen maar dat er alles mis is. Oplossingen aandragen doen ze niet, alleen degene die oplossingen aandragen neersabelen als IWABs. Dat is inderdaad geen discuseren.

En iedereen die nu opeens zijn auto weg doet omdat deze geen waarde meer heeft, is geen liefhebber. 4000 euro of niet, als jij het een gave auto vindt, dan doe je hem toch niet weg? Ruimte zat, schorsen en het kost je niets. Kun je hem regelmatig aaien.

Dat duurde lang  ;D :eusa_clap: ik was al bang dat je niets meer kon bedenken..

The Demon

Ik voel weer een knuffelmeeting aan komen  :eusa_shifty:

Groet,
The Demon.

Turbo-Geek

En daar sla je nou juist de spijker op zijn kop.
Je hebt in dit topic ook nauwelijks met liefhebbers te maken maar opportunisten die liefhebber af zijn zodra het ook maar iets gaat kosten.
Het ging ze ook niet om de auto zelf maar de knip.

KIM

Als je die oplossingen niet hebt gelezen dan lees je wel erg selectief.
Iedereen die oldtimers bezit hier heeft wel een oplossing aangedragen.

Turbo-Geek

Oplossing aandragen die niet of nauwelijks uitvoerbaar zijn en/of veel geld kosten zijn geen oplossingen.
Natuurlijk zit de staat niet op een constructie te wachten die geld gaat kosten, ze hebben immers extra geld nodig, dus al die oplossingen die om een legerkorps aan controleurs en duizenden extra camera's vragen zijn bij voorbaat kansloos.

KIM

Da's makkelijk zeg om oplossingen op die manier neer te maaien en dan te zeggen dat er geen oplossingen geleverd worden door de oldtimer rijders...

Bovendien zijn sommige best uitvoerbaar, maar leveren ze niet voldoende op. Sterker nog: Als onze regering deze oplossingen in een eerder stadium had toegepast, was het nu niet nodig de huidige regeling zo radicaal om zeep te helpen.

De oplossingen die de voorstanders van de huidige regeling aandragen leveren onze regering ook niks op: Als iedereen zijn auto gaat schorsen wordt de beoogde winst niet behaald.

NinaPaul

Een vriend van me kan niet wachten op een nieuwe regeling, nu eindelijk in zijn (terug gewaardeerde) S124 wil gaan rijden (ja ja zo een 300TD station).

qoute:
"van mij mogen ze het verdrievoudigen die mrb, dan blijven er tenminste waardige auto's over en geen rijdende wrakken"

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

... en telkens weer het woord MISBRUIK :eusa_eh:

De regeling geldt voor voertuigen van 25 jaar en ouder, van deze regeling wordt gewoon gebruik gemaakt.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4