Eindelijk.... op weg!

Gestart door ©orné, 19-09-2004 00:15:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

©orné

Hèhè, vanmorgen dan uiteindelijk m'n kenteken ontvangen, meteen de plaatjes laten maken natuurlijk. Viel mee, "maar" EUR 21,90.

Even wat achtergrond: ik had ivm. een aanstaande verhuizing mij ene 850 op leeftijd laten aanpraten als verhuisbak. Doe je gek dan moet je 't wel goed doen, mezelf 'n beetje vewennen dus dat werd een zilvergrijze automaat uit '94 voor 'n schappelijke prijs. Toevallig 'n T5, hoewel niet naar op zoek: kleur, automaat, airco en leer gaven de doorslag. Bekende historie & dealer-onderhouden bleek geen garantie voor puike conditie, er mankeerde toch nogal wat en de eerste maand incasseerde ik al 'n forse financiële tegenvaller. Dat achter de rug hebbend wen je wel errug snel aan zo'n toer-beest... (Over dit "ding" heb ik hier al wel wat vragen gepost - en antwoorden bekomen, waarvoor dank!)

Toen bleek dat de verhuizing nog wat op zich ging laten wachten (de huidige eigenaar laat nieuw bouwen, en dat vertraagd altijd) heb ik noodgedwongen -maar niet onplezierig!- meer in de grijze baksteen gereden (en af en toe de straat kuchend achtergelaten :-\) dan gepland.
Om 'n lang verhaal kort te maken: dat verwennen heeft nu geresulteerd in een Duitse donkerrode V70 T5 ('97 met 146 dkm), natuurlijk automaat maar nu (wel effe) full options. Een dikkedeurs-auto, zeg maar.

Dat importeren had ik achteraf nooit (zelf) moeten doen (is -in dit geval- niet echt voordeliger en de *sores* die ervan hebt, dat wil je niet weten!), en wellicht wat langer naar een zilver- of brons-metallic moeten zoeken. Maar die zijn in benzine zonder T en automaat nogal zeldzaam hier, geloof ik.
Nou ja, dit is toch zeker lekker ook 'n hele mooie :-)

Trouwens, brons-metallic (niet dat oranje-achtige) wat voor kleurcode is dat? Er rijd hier in Krimpen a/d Greppel 'n V70 diesel met kenteken XR-X... rond, da's 'n hele fraaie!! Zit die soms ook hier op 't forum? 'k Moet ook eens bij Goudriaan informeren...
De V70R in "oranje" die hier ook rijd is trouwens 'n kennis van me, en ik ken nog 'n plaatsgenoot (ex-buur) die z'n 4e 850/V70 al heeft ;-)

Oh ja, de mijne heet (soms) Moosey...

Allen gegröt!
©orné
Hoe veilig en comfortabel je aankomt is van belang, niet hoe snel!
Het leven mag dan net een snelweg lijken, mijn leven wil ik er niet op eindigen...

mehn

Ziet er goed uit!  ;D Veel plezier ermee!

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Saint

Waar een verhuizing al niet goed voor is! Veel plezier met uw nieuwe wagen, meneer de dikke-deur.

Huur voor de volgende verhuizing ff een lelijk bussie, want je mooie V70 daarvoor gebruiken is doodzonde!
No shirt no shoes, no pinball

Bert 02.02.159

Wat jij brons noemt, dat heet Sandstone Pearl (437). Is in 1998 geleverd, vanaf de introductie van de V70XC.  Ik heb zo'n 2.5T gehad. Ook full options, met beige leer en hout op 't dasboard. Ik vond 'm prachtig! Maar ik bleek (naast jou) wel bijna de enige te zijn..... Dat bleek vooral toen ik 'm na 3 jaar en 190.000km wilde inruilen. 'k Weet niet wat er van 'm geworden is. Er is nu vast iemand heel blij mee.

Rad

Ik vind deze kleur hem erg mooi staan hoor!

BobaFett

Gefeliciteerd met deze Zweedse tank ©orné !!

Hoe meer moeite je moet doen voor je je roffel hebt,
des te meer plezier heb je er van  ;)

Mooie kleur!!!

Veel plezier en veilige kilometers er mee !!


©orné

#6
Mag dat hier, neen, dat mag hier niet, Volvo-forum.nl of Volvomarktplaats of clubsite 850-club als alternatieven
PS. ik stond perplex: vriend W heeft 'n LaRo aangeschaft na 29 jaar Volvo......!!

--edit--
vetgedrukte tekst
--edit--
Hoe veilig en comfortabel je aankomt is van belang, niet hoe snel!
Het leven mag dan net een snelweg lijken, mijn leven wil ik er niet op eindigen...

daytonawim

nette auto, en erg mooie kleur hoor :-) veel plezier er mee!!!!!

R.Bijl

ziet er puik uit ,veel plezier ermee :D
al lid van de club??ik woon maar een klein stuk bij je vandaan misschien leuk om voor een meeting af te spreken ;D

grt.Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Joenes T-5

Gefeliciteerd met je Roffel, superkleurtje trouwens.!

beezz

Wat een mooie auto. Kleur trouwens ook. Zo zie je maar...smaken verschillen ( gelukkig ).
Maarree.... welke sores bedoel je met importeren?
Ik heb hetzelfde gedaan en kan haar donderdag ophalen en laten keuren. Komt er daarna nog meer dan?
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

toycar

 ;D
Nou Corné, aan die mooie blinkende auto zie je niet dat het sores heeft gekost. Wel blijven poetsen he!

©orné

Citaat van: beezz op 22-02-2005 18:03:16
Wat een mooie auto. Kleur trouwens ook. Zo zie je maar...smaken verschillen ( gelukkig ).
Dank je - ik ben er heel behoorlijk tevreden mee. 't Is ook een vrij bijzondere kleur geloof ik, ik heb er nog zelden een gezien.
Citeer
Maarree.... welke sores bedoel je met importeren?
Ik heb hetzelfde gedaan en kan haar donderdag ophalen en laten keuren. Komt er daarna nog meer dan?
Nou, ik ben niet zo thuis in de auto-wereld, en voor dat ik hoed en rand wist van de RDW... Er komt nogal wat bij kijken, zoals een type-goedkeuringsformulier dat overlegd moet worden bij de keuring -en waar ze in mijn geval nauwelijks naar keken!- en zo nog wat dingen die me heel wat hoofdbrekens hebben gekost voor ik die helder had. Bellen, wachten, die vertelt dit, kan niet doorverbinden, opnieuw bellen en andere menukeuze, een ander vertelt weer dat (of noemt 't net een beetje anders).
Uiteindelijk valt 't wel mee, maar 't is dat bij de keuring voor de BPM in mijn voordeel werd beslist, anders had ik beter de zilvergrijze kunnen kopen die ik kort daarvoor in Woerden had gezien.
Ach nee, da's niet helemaal waar: ik heb er nu een schuif-/kanteldak bij  8)

Wat trouwens opvallend was: ik heb 14 dagen een Duits export-kenteken gehad... en ben door Nederlandse automobilisten zó ongelofelijk schofterig behandeld! En dan niet de foute GTI-jongetjes, maar ook "keurige" zakenrijders. Snijden (en dan afremmen), vingertje, opduwen, flitsen ... zulke in-en-in triestige zielepoten.
Hoe veilig en comfortabel je aankomt is van belang, niet hoe snel!
Het leven mag dan net een snelweg lijken, mijn leven wil ik er niet op eindigen...

©orné

Citaat van: toycar op 22-02-2005 22:06:32
;D
Nou Corné, aan die mooie blinkende auto zie je niet dat het sores heeft gekost. Wel blijven poetsen he!

Ik ben niet zo'n poetser, en heb 'm pas door een prof laten doen. Kost een berg geld, maar was hard nodig. Wasstraatkrasjes die ik er zelf (nog) niet uit had gekregen, zelfs een kleine oneffenheid in de flank -had ik zelfs nog niet eens gezien- weggewerkt. Nu zo houden, da's 't moeilijkst.
Hoe veilig en comfortabel je aankomt is van belang, niet hoe snel!
Het leven mag dan net een snelweg lijken, mijn leven wil ik er niet op eindigen...

FGG

Citaat van: ©orné op 24-06-2006 22:37:36
Citaat van: toycar op 22-02-2005 22:06:32
;D
Nou Corné, aan die mooie blinkende auto zie je niet dat het sores heeft gekost. Wel blijven poetsen he!

Ik ben niet zo'n poetser, en heb 'm pas door een prof laten doen. Kost een berg geld, maar was hard nodig. Wasstraatkrasjes die ik er zelf (nog) niet uit had gekregen, zelfs een kleine oneffenheid in de flank -had ik zelfs nog niet eens gezien- weggewerkt. Nu zo houden, da's 't moeilijkst.

Ik heb mijn Roffel in de avonduurtjes laten polijsten door een poetsbedrijf voor 20 euro! Vervolgens zelf in de was zetten...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: