alarm

Gestart door jantdi, 16-03-2003 14:19:39

Vorige topic - Volgende topic

jantdi

Het alarm van mijn 850 TDI werkt goed, maar geeft geen enkel geluid. Zoek me rot naar de hoorn, maar tot nu toe nergens te vinden. Wie weet waar dat ding zit?

Bedankt, Jan

denkweb

Zit achter schutbord of in bumper verwerkt en nee, je kunt er niet effe bij komen meestal.

Testen:
Auto op slot doen.
Auto opendoen met sleutel zonder gebruik afstandsbediening.
Deur opentrekken.
Nu moet je alarm afgaan.
Gebeurd dit niet dan kun je het beste de afstelling door de dealer wat gevoeliger laten zetten, sirene zal haast zeker niet kapot zijn.

Heb zelf een dergelijke actie met mijn tdi gehad.

jantdi

Het alarm werkt wel, alles doet het zoals het moet behalve dan dat er geluid te horen is. Ik heb geen idee waar die toeter zit en ik kan ook de alarmmodule niet vinden.

polletje850

ik heb hetzelfde probleem  :(. (zie eerdere thread op dit forum).
inmiddels een afspraak a.s vrijdag gemaakt bij de dealer o.a. voor dit probleem.
zal sowieso de bevindingen op dit forum posten, dus als je nog geduld hebt ....  ;)

jantdi

Ja hoor, ik heb veel geduld en daarbij ook zelfs nog garantie. Maar ik wil altijd graag zelf de zaken uitpuzzelen. Ik wist ook wel dat er al eerder iets op het forum stond, maar met zoeken kon ik het niet vinden. Ik wacht af, bedankt voor je reactie.

s©ub@

jan; wat voor alarm heb je?

volgens mij kun je bij een volvo guard alarm nog al wat zelf instellen; misschien handig om eens te proberen?

gebruiksaanwijzing van het volvo guard alarm kun je downloaden op mijn server
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

jantdi

Ik heb een Volvoguard GAII. Ik stuur wel even een berichtje met de vraag hoe ik op je server kom, bedankt alvast.

macdriver

CiteerHet alarm van mijn 850 TDI werkt goed, maar geeft geen enkel geluid. Zoek me rot naar de hoorn, maar tot nu toe nergens te vinden. Wie weet waar dat ding zit?

Bedankt, Jan
Jan bij mijn auto zit ie net achter mijn gril en ook ik krijg er geen geluid uit omdat ik ook met mijn sleutel het alarm activeer.Bij mij werkt het alarm wel als ik me zelf insluit en dan effe wacht en dan mijn deur open doe. succes rene post

Edwin

Ik heb ook het GAII alarm (kleine zwarte AB met grote en kleine knop) en de alarmhoorn zit bij in de rechter wielkast.
Als je rechtsvoor (gezien van de bestuurdersplaats) vóór het voorwiel in de wielkast kijkt zie je hem zitten. Hij zit tussen het kunststof scherm en het plaatwerk op een, voor kwaadwillenden maarook eigenaren  ;), moeilijk bereikbare plek.
Misschien zit de kabel los of moet ie "aangeprogrammeerd" worden?
Succes ermee.

gr. Edwin.  8)

polletje850

Citeerik heb hetzelfde probleem  :(. (zie eerdere thread op dit forum).
inmiddels een afspraak a.s vrijdag gemaakt bij de dealer o.a. voor dit probleem.
zal sowieso de bevindingen op dit forum posten, dus als je nog geduld hebt ....  ;)

heb nu een alarm MET geluid  ;D. Probleem vandaag door de dealer gefixed onder garantie.
Oorzaak : zekering was geoxydeerd en vervangen. Zo simpel kan het dus blijkbaar zijn. Ik had als eerste al gekeken naar de zekering, maar dacht toen dat ie goed was.  Blijkbaar niet dus.