luchtfilterhuis modificeren

Gestart door dubber2, 19-09-2004 18:49:12

Vorige topic - Volgende topic

dubber2

hallo
heb de luchtfilterhuis eens gedemonteerd om te zien of er verbeteringen te behalen zijn
nu heb ik geen ervaring met foto,s plaatsen dus probeer het eens

dubber2

niet dus
nou ja geef ik jullie de links wel

zoals bij afbeelding 80 te zien is is dit de originele situatie

en zoals bij deze afbeelding is te zien heb ik de toevoer wat groter gemaakt.

en toen ik eens wilde zien tot welke hoogte het zin had om wat van het materiaal weg te halen kwam ik deze tegen

nadat ik die ook weggehaald had heb ik de kap eens dichtgedaan om eens te zien of het nog nut heeft wat meer te weghalen, wat dus niet het geval bleek te zijn.

na de modificatie ziet het er zo dus uit.

mijn vraag is eigenlijk of het wel zin heeft om de toevoerbuis verder te modificeren omdat de doorvoer beperkt wordt door de hoogte van de radiateur.

tevens vraag ik me af of een trechtervormige luchtfilter binnen het behuizing zelf wel het gewenste effect oplevert.

wie heeft hier dus ervaringen mee?
heb nog een paar foto,s in de map geplaatst voor de liefhebbers

dubber2

hoe pas je dit aan? en dan kun je ook vast wel de naam van linkje veranderen in bijvoorbeeld origineel?

Reitse

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Enno

Beetje oude post....de plaatjes bestaan niet meer zo te zien...maar ik heb een vraag.....

Kan ik het luchtfilterhui van een 850 20V vervangen door een V70 20V (1997) luchtfilterhuis?

De regeling van de warme / koude lucht lijkt vacuum gestuurd te zijn bij een V70 terwijl dit bij een 850 op een voor mij niet te doorgronden wijze werkt.

Het enige wat ik moet doen is een extra slangetje van vacuumtorentje naar luchtfilterhuis trekken & de MAF sensor overzetten. Spreek ik nu onzin?....

Het komt op mij over alsof dit een van de 1800 modificaties bij de invoering van de classic 70 ten in vergelijking met de 850.

GLTom

waarom zou je het luchtfilterhuis van een 850 vervangen voor eentje van een V70?

Enno

Omdat ik meer vertrouwen heb in de werking van de klep  voor de warme / koude lucht aanvoer bij een V70 model dan bij een 850 model. Het lijkt me allemaal wel te passen.

razorx

De nieuwere 850's hebben ook een vacuumgestuurde warm/koud klep.

Het oudere model werkt met schrik niet: was! (die hard of zacht wordt)

Groeten Y.

Enno

Ik kan deze modificatie dus gewoon gaan toepassen.....als ik het zo lees...

razorx

Citaat van: Enno op 30-04-2008 20:12:20
Ik kan deze modificatie dus gewoon gaan toepassen.....als ik het zo lees...
Heeft jouw roffel nu een MAF of een MAP?

Je kan ook het volgende doen (de boel er uithalen en stroomlijnen, warmeluchttoevoer dicht).

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23946.0

Gr. Yits.

Enno

ik heb een MAF Sensor......in beide Roffels......dit gaat in eerste instantie om de V70 waarvan het luchtfilterhuis naar de galamiezen is....het ziet er naar uit dat ik de makkelijkste (850) eerst netjes ga slopen.....en die op de V70 toepassen......

De andere is al gesloopt maar daar is te veel kapot.....dus die zal wel vervangen worden tzt.

bedankt voor de link, ik kon hem niet vinden, ik wist dat er mensen waren die dit gedaan hadden.

johan283

Citaat van: razorx op 30-04-2008 19:35:10
De nieuwere 850's hebben ook een vacuumgestuurde warm/koud klep.
http://www.paerlelectronics.nl/volvo/lf2.jpg

Het oudere model werkt met schrik niet: was! (die hard of zacht wordt)

Groeten Y.

Dat doen auto thermoststaten nog steeds ook met was hoor :))