Stuurkogels vervangen, wat kost dat?

Gestart door ief, 09-09-2009 15:10:22

Vorige topic - Volgende topic

ief

Via de zoekmachine al een beetje en idee gekregen wat stuurkogels kosten, alhoewel ik geen idee heb wat dat momenteel hier kost. Maar als stuurkogels vervangen moeten worden, zijn er dan wellicht meer zaken die gelijk ook aandacht behoeven.

Er zit dus enorme speling op mijn rechter voorwiel. En de wielen staan niet recht onder de auto.
Iedere tip is welkom, ook waar ik het beste stuurkogels kan bestellen.

Ivo.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Jeroentjuh

Weet je zeker dat het een stuurkogel is? De binnenste of de buitenste?

joebar

stuurkogels kosten ongeveer 35 euro van meyle, half uurtje monteren, + uitlijnen, samen zo ongeveer 125 euro

Enno

Stuurkogels....binnenste & buitenste....

Als de auto genoeg km's heeft gemaakt, denk ook maar na over 2 verse draagarmen.

in plaats van EUR 125,-- kom je dan al gauw inclusief montage op minimaal 400 EUR. Inclusief uitlijnen, zal het dan wel richting 500 EUR gaan. Je weet dan wel zeker dat zowel links als rechts voorlopig weer goed zit.

Het stuurt in ieder geval lekkerder.

ief

Draagarmen zijn reeds vervangen, dus het komt nu aan op de stuurkogels. Ik denk dat ik zowel de binnenste als de buitenste maar vervang. Wellicht een idee om de reactiestangetjes ook maar gelijk te doen?
Volvo 850 Clublid

thuur

Je kunt wel alles gaan vervangen..... Stangetjes heb je zo eronderuit, dus dat zou ik pas doen als het echt irritant begint te rammelen.

Het is toch wel mogelijk te vinden op welke kogels de speling zit? Normaliter de buitenste, maar de binnenste zijn niet uitgesloten.

Weet je welk stuurhuis je hebt? SMI of TRW? 95% is SMI trouwens. Een dealer kan het op chassisnummer opzoeken voor je.

Op eBay Meyle's bestellen en Henk lief aankijken met een sixpack Stiegl onder je arm :angel:

Gr 8)

ief

De speling zit op de buitenste. Die kun je nu heen en weer bewegen.
Zal eens zoeken op ebay.
Volvo 850 Clublid

elianmars

Citaat van: ief op 10-09-2009 14:52:00
De speling zit op de buitenste. Die kun je nu heen en weer bewegen.
Zal eens zoeken op ebay.

Dan niet te moeilijk doen en voor een paar tientjes twee stuurkogels bestellen en die er op schroeven. Het werk is het niet, mits ze niet al te vast zitten (kruipolie en heet stoken doen wonderen).
Daarna laten uitlijnen en weer vrolijk verder rijden.

Was dat trouwens de oorzaak van de herrie, of verdenk je de veerpoot ook (nog)?

thuur

Vulk

thuur

Citaat van: Vulk op 04-11-2012 20:59:34
Is 99% zeker SMI dacht'k?

Ik heb ooit een Volvo magazijnman horen roepen dat het 90% SMI is, maar uit (mijn) praktijk blijkt dat het vooral TRW kogels zijn die ik vervang..

Gr :eusa_think: