Maten van remschijf

Gestart door nOOb, 19-09-2004 21:47:40

Vorige topic - Volgende topic

nOOb

Kwam op marktplaats volgende ad tegen :
set REMSCHIJVEN voorzijde en bijgehorend set REMBLOKKEN passend op Volvo 850 vanaf 1993 en C, S en V70 tot voorjaar 2000
Schijven zijn 5 gaats afm: 280*50,5*26 mm geventileerd

Voor alle zekerheid : zijn dit de juiste schijven voor mijn 850 T 5 MY 1996 ??
Voor de prijs moet ik het niet laten : 78 €  :)

gr. Nico

baxie

M a r c

Gaat inderdaad passen. Ik zou als ik jou was wel even vragen naar het merk. Wel belangrijk dat je goed spul op een T5 zet. Bezuinigen op remmen is namelijk het laatste wat ik zou doen.  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

s©ub@

Citaat van: MH op 19-09-2004 22:45:16
Wel belangrijk dat je goed spul op een T5 zet. Bezuinigen op remmen is namelijk het laatste wat ik zou doen.  :)

200% mee eens; ben zelf op 302mm gaan zitten en je merkt toch verschil gelukkig...

en prijs; er waren ooit eens remschijven bij de aldi te koop voor 50 eu het setje ofzo??? dus inderdaad goed kijken wie de fabrikant is.
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

nOOb

Volledig mee eens.
Moet toch eerst effe bekijken, kunnen evengoed kromme/oude/afgedraaide / baggerschijven zijn met dito blokken.

Nico

Entuscan

Al eens bij de Volvo dealer in B prijs gevraagd? Volgens mij zijn ze hier ietsje goedkoper als in NL.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

nOOb

Ga morgen eens horen.

baxie

Citaat van: nOOb op 19-09-2004 22:58:31
Volledig mee eens.
Moet toch eerst effe bekijken, kunnen evengoed kromme/oude/afgedraaide / baggerschijven zijn met dito blokken.

Nico
2dehands remschijven/remblokken daar zou ik dus nooit aan beginnen!!!
maar das mijn mening..

Entuscan

Citaat van: baxie op 19-09-2004 23:10:57
2dehands remschijven/remblokken daar zou ik dus nooit aan beginnen!!!
maar das mijn mening..

Hangt er ook maar vanaf van wie je ze koopt hé.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

ed

Dit zijn gebruikte schijven. NIET AAN BEGINNEN! Je krijgt daar spijt van.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s©ub@

hoeft toch niet perse ed...

als jij een gebruikt AP-setje tegenkomt en de prijs is goed begin jij ook te kwijlen ;);D

ed

Dat is een ander verhaal Scub. Dit zijn standaard schijven waar hoogstwaarschijnlijk geen merk op staat, en je dus ook niets over de kwaliteit kunt zeggen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s©ub@

klopt...

ik was misschien wel een beetje heel erg cryptisch (of gewoon nog nie echt wakker) maar mijn nederige mening betreft remmen is gewoon: hou je hand niet op de knip, naast je banden zijn je remmen de enige manier om die kar stil te krijgen!

koop liever grotere remmen dan standaard; kost een paar eu meer, maar je hebt ze gewoon nodig! vanaf de introductie van de 850GLT in 1992 is de enige wijziging die doorgevoerd is een gaatje meer in 1994 om de extra bout van de 5-gats velg er door te krijgen... als je dan gaat vergelijken dat een GLT (of erger nog) GLE met respectieveleijk 170 en 140 pk van 1333kg dezelfde ongewijzigde remschijven heeft als een 850R met 250pk en 1551kg dan zet je hier op zijn minst je vraagtekens bij...

feit blijft gewoon, en dit is al veel vaker gezegd, dat volvoremmen echt niet overschieten voor zo'n zwaar stuk ijzer. kromme schijven zijn ook niet van de lucht en ik denk dat bijna elke 850rijder er ooit ervaring mee heeft gehad.

de aftermarket is hier goed op in gesprongen, en de sport-setjes (al dan niet upgrade) zijn ook in verschillende uitvoeriningen gekomen. geloof me; dit is, zeker met een sportieve rijstijl, niet voor niks!

mijn advies:
laat die remmen mooi op marktplaats staan, zeker als het geen upgrade van je bestaande systeem is. Als het nou een 4zuiger per klauw systeem zou zijn inclusief klauwen, brackets en al die zut erbij dan zou je het kunnen overwegen.

ben je niet tevreden over je huidige remmen? ga dan eens rondkijken bij bedrijven die aftermarket produceren in de standaard formaten, maar laat je wel heel goed adviseren (volvo blijft een zware bak en aan verbrande schijven heb je niks!).

ben je tevreden met de huidige performance?
neem dan standaard volvo schijven & blokken of kijk bij je locale automaterialenzaak wat hij je kan leveren in hi-tec of lucas spullen, op zich niets mis mee (zeg maar gerust goed spul) en vaak een stukkie onder de prijs van volvo...

suc6

volvopieter

nOOb

Vandaag bij dealer geweest en een ( meer ) dan verhelderend gesprek gehad met liefhebber/monteur.
Vervangen was volgens hem ook helemaal nog niet nodig. :D
Originele schijven waren iets van 90 € /stuk incl. BTW.
Voor mij is idd de keuze gemaakt en laat ik ze lekker staan. :)
Als ik ze vervang neem ik wel terug de originele. Mijn rijstijl is eigelijk de T5 niet waardig :) :) ( lees gezapig ).

gr. Nico