Geldwaarde 850/V70

Gestart door FRANQ, 06-11-2012 21:35:21

Vorige topic - Volgende topic

FRANQ

Hoi,

Zelf heb ik een tijdje mijn auto te-koop gehad (momenteel niet actief) voor een naar mijn mening reëel bedrag.
Helaas blijken de biedingen nauwelijks de helft te zijn.

Omdat ik (nog steeds) op zoek ben naar een G3 volvo kom ik ook weer regelmatig 850's en V70's tegen.
Wat mij opvalt is dat de gevraagde bedragen uiteen lopen van 500 tot 6000 of meer. Waar een S60 ook al te koop is voor 4500+.
Uit het buitenland zijn zelfs hele mooie te vinden voor echt weinig geld.

Nu snap ik wel dat die bedragen (de hogere dus) gevraagd worden, er is bij deze auto's veel vervangen en de staat is goed.
Net zoals bij mijn auto, ik heb er afgelopen 3 jaar dik 4x de aanschafwaarde geïnvesteerd en de auto is nu technisch 100%.
Dus ook ik doe hem niet weg voor niks, maar zie ook in dat ik niet alles eruit ga halen en heb er toch drie jaar mee gereden.

Heb ook het idee dat er bij de volvo dealer of andere garage bijna niks meer voor word gegeven.
De V70 10v van mijn vader zou nog 1250 euro inruil opleveren. De korting bij geen inruil was nog meer.

Ook de overheid stimuleert het gebruik van eco auto's, wat voor onze auto's niet veel goeds betekent.
Helaas hebben hier vooral de lease rijders profijt van want ik of mensen die ik ken kunnen niet zomaar even de nieuwe ampera bestellen.

-Zijn onze auto's nog wel verkoopbaar / Is er wel een markt in zuipende oude volvo's?
-Is een T5 of R wel die 5000 waard?, immers het is een zuipende oude volvo.
-Moeten we gewoon genoegen nemen met veel minder geld voor je auto?

Gr,
Frank

Volgens mij zijn de antwoorden:
-Nee
-Misschien ivm speciale uitvoering / beperkter aanbod.
-Willen NEE, Moeten wel...
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

grijzev70tdi

Onze volvo´s zijn gewoon geen drol meer waard. Ook de D5´s worden stukken goedkoper.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Het zijn oude hokken aan het worden die eigenlijk momenteel geen drol waard zijn. Helaas willen veel mensen nu en zuinige goedkope auto(liefst wegenbelasting vrij)
Dit heeft tot gevolg dat de prijzen erg onder druk staan voor grote(re) auto's.

Helaas zien een hoop verkopers dit niet en denken dat hun auto nog goud waard is of hetzelfde als pak weg 2 jaar geleden en dan blijf je wel een tijd zitten met de auto.

Het is nu je verlies pakken en de auto van de hand doen, of lekker door blijven rijden in de hoop dat de prijzen weer gaan stijgen, al denk ik dat het stijgen wel mee zal vallen de komende tijd

Ben

Een beetje nette 245 is waardevaster.
Dus lekker door blijven rijden en van je 850 genieten.

FRANQ

Zelf denk ik dat er nog wel een wegenbelasting gaat komen in de trant van de vervuiler betaald.

Dan gaat energie label "niet bestaand" 2,5L en 1350kg niet meewerken natuurlijk.

Arnie82

Is het niet een optie om G3 in je Volvo te zetten? Zoals je al aangaf heb je aardig wat in de auto geinvesteerd... Wellicht is de auto een G3 investering wel waard?
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

FRANQ

Citaat van: Arnie82 op 06-11-2012 21:45:46
Is het niet een optie om G3 in je Volvo te zetten? Zoals je al aangaf heb je aardig wat in de auto geinvesteerd... Wellicht is de auto een G3 investering wel waard?

Daar ging het me eigenlijk niet om.
G3 inbouwen is een optie, maar kost me weer 2500 euro bij mesman. (2200 hier om de hoek met landi installatie)
Ben er al over uit dat ik dat niet meer ga doen. En weet ook dat mn auto niets meer opbrengt.
Verbaas me er alleen over dat er toch nog zo veel gevraagd word voor onze auto's, vraag me af of dat ook betaald word.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: grijzev70tdi op 06-11-2012 21:38:56
Onze volvo´s zijn gewoon geen drol meer waard.

Het is niet voor niets dat auto's dan maar in onderdelen aangeboden worden. Men denkt dan meer te vangen.

Alleen als youngtimer zijn ze nog een goed tweede leven beschoren. Geldt nu vooral voor de X70's. Nog een jaar of vier, schat ik.

Overigens gelden voor mij alleen de maandlasten, aanschafprijs of dagwaarde doet er niet zo veel toe.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

grijzev70tdi

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 06-11-2012 21:52:28
Citaat van: grijzev70tdi op 06-11-2012 21:38:56
Onze volvo´s zijn gewoon geen drol meer waard.

Het is niet voor niets dat auto's dan maar in onderdelen aangeboden worden. Men denkt dan meer te vangen.

Je bent er gewoon sneler vanaf, en als je het goed doet krig je er nog meer voor. Moet er alleen tijd in steken

henry classic v70

Het is en blijft een rekensom...
Voor de handel levert zo'n "grote" wagen niets op dus elke investering die je doet krijg je niet terug.
Bedenk dan als je een andere wagen wilt aanschaffen dat deze ook weer geld kost, wil je 'm in technisch en optisch in goede staat hebben. De aanschaf van een andere wagen met daarbij opgeteld de investering om deze in de juiste staat te krijgen kost ook de nodige €uro's. Voor dat bedrag kun je een volvo prima onderhouden.
Het "goedkoopste" in deze is om een 850/X70 gewoon goed te onderhouden en er 10 jaar mee te blijven rijden...
En wat men vaak vergeet is dat een Roffel gewoon ongelofelijk lekker rijdt waar veel modernere wagens niet aan kunnen tippen...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

De V70's (classic) en de 850's zijn idd geen drol meer waard. Ik kon mijn V70 2 weken slijten aan de handel voor 500 euro, geen stuiver meer. :(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Zoals het er nu uitziet blijf ik in ieder geval nog zeker 10 jaar Roffelen in de Sandstone.  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

Citaat van: FGG op 06-11-2012 21:55:21
De V70's (classic) en de 850's zijn idd geen drol meer waard. Ik kon mijn V70 2 weken slijten aan de handel voor 500 euro, geen stuiver meer. :(

Terwijl 2 jaar terug nog 2000 voor de TDI kregen toen we de D5 kochten. TDI had 450 K gelopen (rijd nog volgens de RDW)

Arnie82

Kans bestaat inderdaad dat alleen de snelle varianten een bepaalde waarde blijven behouden voor een select publiek.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

FGG

Citaat van: grijzev70tdi op 06-11-2012 21:59:12
Citaat van: FGG op 06-11-2012 21:55:21

Terwijl 2 jaar terug nog 2000 voor de TDI kregen toen we de D5 kochten. TDI had 450 K gelopen (rijd nog volgens de RDW)

Die prijzen kelderen enorm. Anderhalf geleden was de dagwaarde van de V nog 3250 euro, vorig jaar tijdens de schade geven ze 1900 euro af, en nu nog die 500 voor de handel dus.  :-\

Hopelijk is de C iets waardevaster. :eusa_pray:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: