Toerental hoger vs gashuis krom?

Gestart door solidnmgn, 07-11-2012 09:08:28

Vorige topic - Volgende topic

solidnmgn

Beste mensen,

Sinds een maand heeft mijn roffel het probleem dat als hij warm is het stationairtoerental rond 1500 blijft hangen echter geef ik een dot gas, zakt het terug naar 750/800 toeren.

wat heb ik gedaan.

- Gashuis schoongemaakt met remreiniger
- Stationairtoerental schoongemaakt (nachtje laten staan) met remreiniger
- Alle slangen/buizen richting het gashuis schoongemaakt met remreiniger
- Gaskabel/katrol/veer gereinigd met remreiniger en vervolgens in gespoten met kruipolie

Na de schoonmaak doet de auto het 2 tot 3 dagen prima en dan is het probleem weer terug. Vervolgens doe ik het riedeltje weer en rijd hij weer 2 a 3 dagen prima.

Wat me opvalt is als wanneer hij op 1500 toeren blijft draaien de auto in de vrij zet. vervolgens de motorkap omhoog doe en dan mijn vinger de gaskabelveer (als dat ding zo heet) terug kan duwen. Het toerental zakt dan weer.

Het lijkt mij dus dat als hij goed warm is gereden dat de gasklep niet zonder extra mee werken volledig terug gaat naar zijn start positie.

Kan het voorkomen dat een gasklep/huis kapot gaat. zoja, hoe kan ik dat testen.

Groet Jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

-D©©©L-

Het is een 100% mechanisch deel, goed schoonmaken (liefst ultrasoon) en een paar drupjes olie werkt eigenlijk altijd.

Misha

Gaskabel zelf wel goed gangbaar ?
Lengtescheurtjes in een vacuumleidinkje ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

solidnmgn

Bedankt voor de reacties,

Het zit hem echt in het niet geheel dicht gaan van de gasklep bij een warme motor. Met de hand terug drukken zorgt voor een mooi stationair toerental.

Die drubbeltjes olie. kan ik die ook probleemloos binnen in het gashuis op de gasklep doen. Op het draai mechanisme bedoel ik dan. Het lijkt me namelijk daarin te zitten daar ik de veer die er aan de buitenkant op zit volledig heb in gespraid met een soort kettingspray die ik ook voor de motor gebruik. Voor het smeren van de ketting.
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Misha

Citaat van: solidnmgn op 07-11-2012 12:30:56

Het zit hem echt in het niet geheel dicht gaan van de gasklep bij een warme motor. Met de hand terug drukken zorgt voor een mooi stationair toerental.

Die drubbeltjes olie. kan ik die ook probleemloos binnen in het gashuis op de gasklep doen. Op het draai mechanisme bedoel ik dan. Het lijkt me namelijk daarin te zitten daar ik de veer die er aan de buitenkant op zit volledig heb in gespraid met een soort kettingspray die ik ook voor de motor gebruik. Voor het smeren van de ketting.
Ik denk dat je zo'n gangbare klep voor een tientje op de sloop haalt, zou ik niet voor gaan pielen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: solidnmgn op 07-11-2012 12:30:56

De veer vet maken doet niet zoveel, behalve dat er rommel aan kan blijven plakken. Gewoon een paar drupjes motorolie op de scharnierpunten.

thuur

Is de gasrol goed afgesteld? Er moet iets speling in zitten.

Verder zou ik de gasklep nog eens goed schoonmaken (ook met geopende klep). Een klein randje koolafzetting zorgt voor dit gedrag.

Gr ;)

solidnmgn

Citaat van: thuur op 08-11-2012 22:53:52
Is de gasrol goed afgesteld? Er moet iets speling in zitten.

Verder zou ik de gasklep nog eens goed schoonmaken (ook met geopende klep). Een klein randje koolafzetting zorgt voor dit gedrag.

Gr ;)

@Thuur... Ik heb inderdaad de gasrol iets meer speling gegeven. Dit leek de oplossing echter nu na 3 dagen komt het weer terug. Na een stukje rijden bleef hij in de vrij weer hoog in de toeren. Motorkap open en de veer terug gedrukt.. Hij valt daarna gelijk terug in toeren naar 750/800.. Ik ga hem zondag nogmaals even helemaal los halen en alles eraf schroeven zodat ik hem goed kan reinigen.