Kilometerprijs?

Gestart door Turbobiker, 07-11-2012 15:37:38

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Heeft iemand nog een recent overzicht van wat hij/zij per kilometer kwijt is aan de 850/x70? Zonder de brandstofkosten en afschrijving... .
De Tussenpaus

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Je zou mijn overzichtje kunnen pakken en de brandstofkosten kunnen verwijderen:

Citaat van: FGG op 03-11-2012 15:35:47
Voor de liefhebbers in Excel-formaat: http://www.fgg.nu/downloads/V70_S40.xls [6Mb]

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Boemeltje

Citaat van: Turbobiker op 07-11-2012 15:37:38
Heeft iemand nog een recent overzicht van wat hij/zij per kilometer kwijt is aan de 850/x70? Zonder de brandstofkosten en afschrijving... .

Alleen onderhoud (zonder de velgen/bandenset) tot nu toe 7,6 cent per kilometer op 15210 kilometer. Toevallig van de week uitgerekend. Brandstof is bij mij iets van 10 cent per kilometer, en als ik de vaste lasten voor mij ook meereken kom ik in totaal op 29,4ct/kilometer. Is wel een V70 TDI.

Broabander

Ik ben zo'n €0,17, €0,18 per kilometer kwijt, inclusief vaste lasten en brandstof.

In het afgelopen jaar 35.000km gereden, zo'n €5-€600 aan onderhoud/onderdelen, vaste lasten iets onder de €200 per maand en brandstof zo'n €0,09 per kilometer.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Turbobiker

Dank.

(was er al even naar op zoek gegaan, maar zo snel als dit kan ik het toch niet vinden ;D )
De Tussenpaus

jacques1967

De kilometerprijs is sterk afhankelijk van de mate waarin groot onderhoud heeft plaats gevonden. Indien er een zgn inhaalslag gedaan moet worden zal het plaatje er natuurlijk heel anders uitzien. Het maakt ook uit of het onderhoud uitbesteed wordt of in eigen beheer uitvoert wordt.

Dus voor een ieder zal de kilometerprijs varieren. De verbruikskosten zullen over het algemeen niet veel varieren. Bij mij varieren de kosten mee met de afstand woon-werk , (werklocatie varieert ). Onderhoud wordt bij mij altijd gegeven , ongeacht de (KM)variaties.

Misha

Citaat van: Turbobiker op 07-11-2012 15:55:26
Dank.

(was er al even naar op zoek gegaan, maar zo snel als dit kan ik het toch niet vinden ;D )
Moet je bezuinigen ?
Of nivelleren ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

FGG

Citaat van: jacques1967 op 07-11-2012 16:48:15
De kilometerprijs is sterk afhankelijk van de mate waarin groot onderhoud heeft plaats gevonden. Indien er een zgn inhaalslag gedaan moet worden zal het plaatje er natuurlijk heel anders uitzien. Het maakt ook uit of het onderhoud uitbesteed wordt of in eigen beheer uitvoert wordt.

Dus voor een ieder zal de kilometerprijs varieren. De verbruikskosten zullen over het algemeen niet veel varieren. Bij mij varieren de kosten mee met de afstand woon-werk , (werklocatie varieert ). Onderhoud wordt bij mij altijd gegeven , ongeacht de (KM)variaties.

De kilometerprijs is misschien nog meer afhankelijk van het aantal kilometers die je per jaar rijdt.

mehn

Gemiddelde brandstofkosten per kilometer€ 0,0976
Gemiddelde onderhoudskosten per kilometer€ 0,1397
Aanschaf per kilometer€ 0,0761
Wegenbelasting + verzekering per kilometer€ 0,0788
Totale kosten per kilometer€ 0,3921

Betreft het gemiddelde over 185971km en 8 jaar en 9 maanden.
Onderhoud is incl. banden en velgen
Aanschaf is incl. LPi installatie.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: mehn op 07-11-2012 19:18:23

Gemiddelde brandstofkosten per kilometer€ 0,0976
Gemiddelde onderhoudskosten per kilometer€ 0,1397
Aanschaf per kilometer€ 0,0761
Wegenbelasting + verzekering per kilometer€ 0,0788
Totale kosten per kilometer€ 0,3921

Betreft het gemiddelde over 185971km en 8 jaar en 9 maanden.
Onderhoud is incl. banden en velgen
Aanschaf is incl. LPi installatie.

En dan ben ík niet goed wijs?  :eusa_doh:

:D

aardigebas

mijn gemiddelde sinds 2009 is 0,19 c/km incl. alles met ongeveer 25000 km p/jaar en toch behoorlijke onderhouds kosten

Ik heb een excel document gemaakt sinds ik de auto op lpg heb gezet (en ja dit zit in de 19 cent qua afschrijving van 5 jaar) in de ene tabel rekent hij alles door wat ik nu kwijt ben en een ander tabel berekend het document door wat ik kwijt was met benzine.
Dit bedrag gaat maandelijks naar een aparte rekening (ongeveer 200 euro) en hier betaal ik het onderhoud van en ja ik heb zelfs nu gespaard voor eventueel een nieuwe 2e hands..........................oja en wie zei ook al weer dat je alleen op gas moest koken  ;)

geef maar een pb als je dit document wil hebben.

volvobug

4 cent de kilometer, alleen materiaal tbv onderhoud (incl. banden). Uren maak ik zelf  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.