cruise control

Gestart door marcelV70R, 21-03-2003 19:17:37

Vorige topic - Volgende topic

marcelV70R

ok dan
heb de cc ingebouwd met behulp van het forum,iedereen nog bedankt.
maar nu het volgende,onder de 100km/h doetie het goed maar als ik hem instel bij 140 km/h blijft hij niet konstant
dan weer iets onder de ingestelde snelheid en dan trekt hij hem weer door tot iets boven de snelheid.
het is net een jojo
war kan dat zijn?????

2.520V

Volgens mij kun je de gevoeligheid ergens afstellen, hielp bij de mijne ook (alleen was dat een universele cc)

Succes!
Jan.
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

2.520V

Dan zou het bij elke snelheid misgaan lijkt me?  ???
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

micdee

Hey Marcel,

Zoals je wellicht nog kan herinneren deed mijn CC het niet meer tijdens de Airco Meeting en na het vastzetten van het slangetje, leek het erop dat ie het nog niet deed... maar dit heeft volgens mij te maken gehad met het eerst vacuum opbouwen van het CC pompje... maar viel mij vandaag ook op dat bij de snelheid van 160km/u mijn CC ook vrij veel op en neer gaat...zo vaak dat ik maar teruggegaan ben naar "manuele" pendaalbediening.... ik ga s ff kijken of ie en hoe ie het doet op meer snelheden, maar ik zelf denk toch ook wel aan verlies van vacuum... maar we gaan het proberen uit te zoeken..... als je ondertussen de oplossing al gevonden hebt, hoor ik het graag natuurlijk.....

marcelV70R

jo!!

ik heb dat slangetje wat jij eraf haalde in heerenveen vast gezet met een ty ripje.
maar dat hielp ook niet echt.
ik hoorde van johann dat het ws aan het vacuum in de auto zelf is of de waste gate staat te strak.
maar dat wil ik na de vakantie even na laten kijken.
we gaan maandag naar spanje dus ik heb er toch geen tijd meer voor.
ben nu even thuis maar moet morgen nog een x naar polen en ben zaterdag weer thuis.
maar als ik wat vind dan hoor je het even.

marcel

micdee

dat zou kunnen, heb pas de WG twee slagen gegeven.... zal die weer eens eraf halen en zien wat het resultaat is.

marcelV70R

ik begin er niet zelf aan om aam de wg te draaien
dan maar een paar centen uitgeven want ik heb daar helemaal geen verstand van
zodra ik het heb laten doen hoor je het

micdee

even een kleine update... hoewel het geen oplossing is...
Ik heb de WG nog niet terug gezet.. maar laatst wel even CC op verschillende tempo's gezet... bij de 100 voel je het bijna niet, maar ook dan zijn er hele lichte versnellingen te voelen... naar gelang de snelheid hoger wordt gesteld ga je het gewoon steeds beter voelen omdat dan de turbo meer gebruikt wordt voor de versnelling.....

Hopelijk kan ik spoedig even de WG twee slagen terug zetten....

micdee

ok vandaag vanwege een bepaalde reden (heeft met chips te maken  ;D)had ik de kans om nog even de CC uit te proberen met de WG weer op originele stand en ik moet zeggen...

CC is een stukkie rustiger.. ja een stukkie... het "nerveuze" is er nog wel, maar in veel mindere mate en minder opvallend, waardoor 160 op CC weer acceptabel is dussss. mpT5.. de WG strakker draaien heeft wel degelijk invloed op de CC.... :'(

marcelV70R

net terug van vakantie
met de caravan naar spanje geweest,en de hele weg de CC op 110km/h gehad
nix niet jutteren en niet iedere x de turbo erbij zetten
ik snap er nix meer van
gisteren naar meppel gereden vanuit soest CC op 120km/h, en weer nix jutteren
het lijkt wel of de auto het eerst even zwaar moet hebben voor hij het begrijpt
met de eerste tank benzine 1op6.25 daarna alleen maar beter
gemiddeld 1op 7.7 over de heen en terugweg
vind ik niet verkeerd