Koude start vind mijn roffel niet fijn

Gestart door Unexist, 08-11-2012 18:29:30

Vorige topic - Volgende topic

Unexist

Hallo roffelaars!,

Ik heb het volgende probleem. Als ik mijn 850 R smorgens pak als ik naar het werk wil rijden en ik start de motor dan gaat hij even naar de 500 toeren en daarna zakt hij als het waren helemaal in hij pruttelt en stottert nog wat en valt dan uit. Echter als de motor netjes op bedrijfs temp. is heb ik totaal nergens meer last van dan blijft hij ook lekker stationair lopen. Met het wegrijden met koude motor valt ook niet mee hij protesteert nogal en dat is ongeveer 500 meter en dan kan ik er wel weer gewoon ''normaal'' mee rijden. Ontsteking is al helemaal compleet nieuw!.

Ik heb hier laatst ook al iets van voorbij zien komen en toen ging het over een nokkenas sensor die in de war was? Misschien dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Unexist

Ik ga morgen mijn foutcodes uitlezen en dan weet ik dus meer. Kan ik iets gerichter zoeken!..
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Unexist

Vandaag de storingen uit laten lezen met het volgende resultaat:

121 Luchtmassameter

Deze heb ik al eerder gehad met een anderen LMM die heb ik toen gewisselt en daarna liep deze weer goed maar het lampje kwam meteen weer terug. Kan het zijn dat ik een verkeerde LMM heb?
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

francois

je heb toch wel de codenummers gecontroleerd van de lmm toen je ze heb verwisseld

grfr

Unexist

Ik heb alleen de losse sensoren omdat ik een 3'' intake pijp heb en dat dus niet meer nodig is om het huis ook te gebruiken. De codes komen echter niet overeen maar ik denk dat de huidige lmm nieuwe is als mijn oude dan willen nummers wel eens veranderen.
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

herbe777

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ook een 2.0R.
De motor draait stationair prima, zowel bij koude als bij warme start.
Maar als ik bij koude start direct wegrijdt, dan heeft de motor moeite om te blijven draaien en zakt ie vrijwel helemaal weg.
Wacht ik na de start een minuutje, dan is er niets aan de hand.
Iemand een idee?
Verdeler, rotor en bougies zijn nieuw.

thuur

Citaat van: herbe777 op 20-12-2012 21:32:43
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ook een 2.0R.
De motor draait stationair prima, zowel bij koude als bij warme start.
Maar als ik bij koude start direct wegrijdt, dan heeft de motor moeite om te blijven draaien en zakt ie vrijwel helemaal weg.
Wacht ik na de start een minuutje, dan is er niets aan de hand.
Iemand een idee?
Verdeler, rotor en bougies zijn nieuw.

Waarom zijn de kabels niet nieuw? Originele bougies?

Gr ???

herbe777

Bougies zijn origineel Volvo.
En de kabels zijn niet vervangen omdat ik dat niet nodig vond.
Maar dit hoor niet bij het probleem omdat ik echt de indruk krijg dat het een brandstof/lucht probleem is.

herbe777

Niemand een idee of hier ervaring mee?
Ben zaterdag op de testbank geweest. Voor een standaard 850R 2.0 mooie cijfers al zeg ik het zelf.
208 pk op benzine en 215pk op Lpg.

Maar waarom heeft ie een hekel aan de eerste minuut? ???

grijzev70tdi

Citaat van: herbe777 op 21-12-2012 13:14:58
Bougies zijn origineel Volvo.
En de kabels zijn niet vervangen omdat ik dat niet nodig vond.
Maar dit hoor niet bij het probleem omdat ik echt de indruk krijg dat het een brandstof/lucht probleem is.

Waarom vond je dat niet nodig dan?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jack v

volgens mij is dit een overlijdende lambda. Kan zijn dat ie verkeerde waardes doorgeeft en dat dit tijdens de opwarmperiode beter word.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MikeyQR

Citaat van: herbe777 op 24-12-2012 22:34:08
Ben zaterdag op de testbank geweest. Voor een standaard 850R 2.0 mooie cijfers al zeg ik het zelf.

Ja heb misschien een idee voor je  ;)

Kijk eens naar je temp.sensor en de bedrading ervan kan rare storingen geven.
Ik had dit ook bij me ex CY T-5R met koud start en rijden hij liep slecht en sloeg ook bijna af met koude motor, de stekker kreeg ik bijna niet los van de temp.sensor door de corrosie binnen in, heb me ook lam gezocht er naar wat het was maar heb er toen een nieuwe in gezet en de stekker goed schoon gemaakt en ingevet toen was het probleem weg en starte hij normaal en liep de motor ook weer mooi rond 8)

Jack v

Citaat van: MikeyQR op 24-12-2012 22:55:47
Citaat van: herbe777 op 24-12-2012 22:34:08

Ja heb misschien een idee voor je  ;)

Kijk eens naar je temp.sensor en de bedrading ervan kan rare storingen geven.
Ik had dit ook bij me ex CY T-5R met koud start en rijden hij liep slecht en sloeg ook bijna af met koude motor, de stekker kreeg ik bijna niet los van de temp.sensor door de corrosie binnen in, heb me ook lam gezocht er naar wat het was maar heb er toen een nieuwe in gezet en de stekker goed schoon gemaakt en ingevet toen was het probleem weg en starte hij normaal en liep de motor ook weer mooi rond 8)
dan zou die toch een verschrikkelijk rijk mengsel moeten geven?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.