BBK reviseren

Gestart door combinedforces, 10-11-2012 21:18:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

combinedforces

Ik heb een 6pots BBK met 330 mm schijven. De klauw rechts is niet geheel gangbaar (2 van de 6 zuigers gaan niet goed) en dit wil ik zsm verhelpen. Ik rijd nog maar weinig met de Volvo en kennelijk is dit dusdanig teer spul dat het daar last van heeft.


Het gaat om deze set.



Helaas heb ik nog niet mogen vernemen of er revisiesets beschikbaar zijn bij de originele leverancier - ik wil dit geregeld hebben voor de APK dus zoek ik naar een mogelijk alternatief.

Zijn er mensen met ervaringen in het reviseren/onderhouden van deze set?

Waar haal ik de revisieonderdelen?

Wie is überhaupt de fabrikant van deze set?



Mijn dank is groot.

Turbo-Geek

Gewoon informeren bij de diverse bedrijven die XYZ, D2 Racing, Deze ET set en alle 12 andere varianten verkopen.
Grote kans dat je met een AP Racing set ook een eind komt want het zijn vaak (de 8 pot set sowieso) AP racing replica's en de spullen passen 1 op 1.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

StefanCJ

Er wordt geadviseerd om elke 15.000km de remklauwen/remblokken los te halen en deze goed schoon te maken. Ik weet niet of je dit gedaan hebt maar je zou het na de revisie kunnen doen om het in de toekomst tegen te gaan.

-D©©©L-

Elke 15.000 ?  Mag hopen dat dat een grapje is. Da's 3 keer per jaar. 

Sbv

inferieur spul dan is het zo vaak moet, ik kan dan ook 3 a 4 maal per jaar het spul uit elkaar gaan halen

Turbo-Geek

Onzin !
Ik was de eerste met een BBK van deze fabrieken (D2 Racing) en heb laatst nog remblokken vervangen en heb nog NOOIT in mijn leven zulke gangbare zuigers gezien (8 stuks per klauw !).
Bij het terug duwen van de zuigers, wat overigens erg soepel ging zag je de andere mega soepel bewegen door de oliedruk.
Onderhoud eraan heb ik nooit gepleegd en dus ook niet uit elkaar gehaald en/of gereviseerd.

Gewoon verbazingwekkend goed spul ! De standaard remblokken zijn echter van mindere kwaliteit maar de rest valt me 1000% mee.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

StefanCJ

Citaat van: -D©©©L- op 10-11-2012 22:23:50
Elke 15.000 ?  Mag hopen dat dat een grapje is. Da's 3 keer per jaar. 


Geen grap. Dit is wat Marc me adviseerde toen ik nog de XYZ onder mijn auto had.

Turbo-Geek

Citaat van: StefanCJ op 10-11-2012 23:00:27
Citaat van: -D©©©L- op 10-11-2012 22:23:50
Elke 15.000 ?  Mag hopen dat dat een grapje is. Da's 3 keer per jaar. 


Geen grap. Dit is wat Marc me adviseerde toen ik nog de XYZ onder mijn auto had.

Bullshit.... Mischien met zwaar CPZ gebruik en voor Sabine die dagelijks op de ring rijd.
Voor op een dagelijkse auto de grootste kul.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 10-11-2012 23:02:46
Citaat van: StefanCJ op 10-11-2012 23:00:27
Citaat van: -D©©©L- op 10-11-2012 22:23:50
Elke 15.000 ?  Mag hopen dat dat een grapje is. Da's 3 keer per jaar. 


Geen grap. Dit is wat Marc me adviseerde toen ik nog de XYZ onder mijn auto had.

Bullshit.... Mischien met zwaar CPZ gebruik en voor Sabine die dagelijks op de ring rijd.
Voor op een dagelijkse auto de grootste kul.

XYZ, dan is het geen bullshit...
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Gelul Lars, is allemaal hetzelfde net zoals D2 Racing, K sport, en 12 andere merknamen.
Ik loop al wat langer in de tuning scene rond en met name in het jappen circuit rijd men er regelmatig mee rond en echt serieuze problemen heeft men er niet mee.
15dkm is tegenwoordig vaker dan een olie wissel, ronduit belachelijk en absoluut onwerkbaar.

Ik sta niet in voor evt. replica's van de AP Racing replica's (D2, XYZ, K-sport) die mischien onder de bekende namen verkocht worden.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 10-11-2012 23:09:37
Gelul Lars, is allemaal hetzelfde net zoals D2 Racing, K sport, en 12 andere merknamen.
Ik loop al wat langer in de tuning scene rond en met name in het jappen circuit rijd men er regelmatig mee rond en echt serieuze problemen heeft men er niet mee.
15dkm is tegenwoordig vaker dan een olie wissel, ronduit belachelijk en absoluut onwerkbaar.

Ik sta niet in voor evt. replica's van de AP Racing replica's (D2, XYZ, K-sport) die mischien onder de bekende namen verkocht worden.



Onder Ring-gebruikers is XYZ en aanverwante inmiddels een no-go... . Tuning scene of niet (waar ik bot ga beweren dat het gros van de tuning-scene niet auto kan rijden (want nooit op de Ring...). Sorry, maar grootste deel van die series is werkelijk troep.

Dragraces en shows nodigen namelijk niet uit om de remmen ook te gebruiken...
De Tussenpaus

combinedforces

Andere onderhoudsfrequentie of niet, kennelijk kan het niet tegen stilstaan of infrequent rijden. Ik haal 15000 km echt niet op jaarbasis en de keren dat ik erbij moet (heb redelijk wat gedaan ivm overmatig piepen) is het altijd goed schoon gemaakt.

Ik ben niet overtuigd van deze set, maar dat terzijde. Goed te horen dat Turbo-Geek er content mee is, maar ik niet bepaald.

D2 racing is het dus? Dan ga ik daar mijn licht eens bij opsteken.

de geneRaal

heb zelf eens de pots en rubbers vervangen van mijn AP-set.
het is niet al te moeilijk en gewoon besteld bij de AP-dealer zelf.
en wtb de flauwekul op een daily driver,ik heb er een goed gevoel van om genoeg remkracht te hebben,ook in het dagelijks verkeer moet je soms flink in de ankers.
just my 2 cents ;)
Blackstone under construction

combinedforces

Remmen doet het ook prima, maar het piept, is gevoelig, exotisch spul met lastig te verkrijgen onderdelen. Ik zou het graag verhelpen. Iemand nog een tip van welke AP-dealer hier zou kunnen helpen? Heb D2 al een mail gestuurd - dank voor deze tip.

Turbo-Geek

#14
Piepen heb je ook op A merk remmerij hoor, hangt af van blokken en ook de schijven.
Tegenwoordig hebben dure blokken zelfs een soort van plakstrip erbij die je op maar kan knippen en op de kant plakt waar de zuigers er tegenaan drukken, dus geen kopervet meer nodig.

Maar het piepen zegt niks van de kwaliteit hoor want ook Move it Porsche klauwen met dure Porsche remschijven en dito blokken heb ik zien piepen, en ook mijn Echte Brembo klauwen met Brembo performance schijven en dure Ferodo blokken (op de Scooby) doen dat bij rustig remmen op lage snelheid.
Ik zie dat zelf niet als storend maar it comes with the territory zeg maar.

Vwb het zogenaamde hardcore rijden op de ring, allemaal leuk en geloof dat best maar wat ik wel weet is dat de BBK die ik heb een wereld van verschil is met wat Volvo levert en daar gaat het mij om. Ik rijd geen ronde tijden maar wil gewoon SNEL stil staan in het normale verkeer, ook na een aantal keren kort achter elkaar flink remmen.
Met mijn D2 Racing BBk en EBC blokken gaat dat prima.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------