Problemen met starten

Gestart door MarcelK, 20-03-2003 09:05:32

Vorige topic - Volgende topic

MarcelK

Vanochtend vrolijk naar de 850 gelopen maar hij pruttelt niet meer.
Startmotor draait, benzinepomp is normaal te horen, geen lekkage voor zover ik kon zien.
Het lijkt erop dat er geen vonkjes meer zijn ofzo (had dreamer toch gelijk met zijn bougievonkjes :D :D )

Volvo dealer gaf als suggestie dat het aan een sensor kon liggen die de motorstand bepaalt voor het motormanagement.
Dit lijkt mij de BDP sensor, of zijn er nog andere sensors?
Zelf begin ik bang te worden dat de computer die de brandstoftoevoer regelt stuk is wat erg kostbaar zou kunnen worden....

Heeft iemand dit al eens meegemaakt met evt. tips waar ik naar moet gaan zoeken?
Kan dit een zekering zijn o.i.d.?

ineke

komt me bekend voor: ik had mijn 850 nog geen twee weken en dit verschijnsel deed zich voor, heel frustrerend. van alles bekeken: zekeringen, losse draadjes, tot twee keer aan toe is de auto opgehaald door de dealer.
het bleek uiteindelijk de sensor van de stand van de nokkenas te zijn en de hele boel (dus ook de unit die het motormanagement regelt) is vervangen, gelukkig onder garantie.

grote kans dat dit inderdaad ook bij jouw 850 het geval is....

groet,
ineke

MarcelK

Dank je wel voor je reaktie.
Nu heb ik in ieder geval een idee waar te zoeken, hoe rot het ook is.

Weet iemand waar die sensor zit (en of dat zelf te vervangen is)?

[edit] Volvo gebeld, het zijn 2 sensoren
de ene bovenop blok, de ander op de versnellingsbak.
Morgen vrije dag, hopelijk vind ik iets...(doormeten is weten volgens dealer)

MarcelK

het blijkt nokkenassensor te zijn.
Komt niet vaak voor, gevalletje vette pech.

180 euro kost dat kreng.....maar ik rij straks weer :)

MarcelK

ik heb het laten doen, maar wat ik begreep is dat-ie bovenop het blok aan de achterzijde (uitlaatkant dus) zit.