Blackstone 854R Automatic-freak

Gestart door Automatic-freak, 12-11-2012 22:26:22

Vorige topic - Volgende topic

Automatic-freak

Vandaag na de wekelijkse wasbeurt maar eens even de werking van het alarm getest.
Deze moet een (vernieuwd) certificaat bijkomen ivm de Casco-verzekering (aangezien verzekerd op basis van taxatierapport). Gelukkig werkte de sensoren binnenin na een tijdje proberen ook weer, dus waarschijnlijk komende de week even langs de Volvo-dealer voor een nieuw certificaat.

Verder wordt ik eigenlijk een beetje heel erg flauw van de piepende remmen bij voorzichtig remmen; neem aan dat dit (meestal) de achterremmen zijn, eens kijken of ik daar nog iets aan kan veranderen !?

Momenteel ben ik op zoek naar andere schokbrekers (achter) ivm de lekkende nivomat, wie weet of er verschil is tussen 854 en 855 of zelfs S70/V70classic ?

Mocht er nog iemand een linker skirt hebben liggen in Blackstone zwart (019), daar heb ik ook wel belang bij ...

mvg Erik

Sbv

Automatic-freak

Citaat van: Sbv op 23-11-2012 22:04:18
Dempers passen over en weer

Bedankt voor je reactie en het doorsturen van een 'PM' naar 'Bouke'

Volgens mij moet dit goedkomen en kan ik een dezer dager schokbrekers met veren gaan wisselen ...

Vandaag even met de remmen achter bezig geweest ivm constant 'piepen' bij voorzichtig remmen; hopelijk blijven ze weer even 'piep'-vrij  ;-)

Bouke

Dempers enz. zijn onderweg ;) zie je PB veel plezier er mee :eusa_dance:

Automatic-freak

Bouke, bedankt !!

Op verzoek van t_w wat foto's van het kapotte bandje ...

Bouke

Automatic-freak

Was eigenlijk van mening dat dit kwam door slechte demontage, maar nu ik de binnenkant eens bekeken heb zou het best eens te lage bandenspanning zijn geweest óf teveel kracht/wielspin op band !?

Of begin ik dan 'dom' te l*llen ???

Rechtsvoor heeft nl de meeste moeite met 'grip' indien je teveel gas geeft ;-)

thuur

Ik denk met een platte band gereden..

Gr :-\

Automatic-freak

Deze week weer mooi een aantal onderdelen binnen gekregen voor de 850R  :eusa_dance:

Heb van 'Bouke' een setje Koni FSD-dempers & originele veren van een S70R voor de achterzijde over kunnen nemen (komen van de S70R van 'Sbv' af). Bedankt hiervoor !!

Tevens van 'Robster' een schakelaar gekocht met de 'antenne-down-functie' aangezien ik nog twee lege vakjes had waar schakelaars in konden, helaas heb ik géén schuifdak maar wou ik er dan toch minimaal ééntje vullen. Na een berichtje van 'Robster' bleek dat ik dan een extra kabel nodig was; kreeg daarvan ook een bestelnummer en heb die dus besteld bij de Volvo-dealer.
De dealer had dit bestelnummer nog nooit besteld, dus wou eerst uitzoeken waar dit voor nodig was, want volgens hem ging dit zo niet werken ...  :eusa_snooty:

Omdat ik toch wat moest bestellen ook maar een klemmenset voor de vulhals van de tank besteld, aangezien de onderste helft doorgeroest was (heb daar nu nog één halve niet verroeste van over voor de liefhebber, want de bovenste helft bleek nog goed te zijn).

Ook wat binnenhandgrepen voor de voorste deuren besteld aangezien daar ook barsten in zaten.

Tevens bijbesteld ruitensproeierkopjes meebesteld van een nieuwe V70 aangezien ik ergens gelezen had dat die beter zouden vernevelen en zo zouden passen ... helaas bleek dat niet zo te zijn, dus die zijn over (ook verwarmd).

Heb nu ook een setje verlagingsbussen over voor Nivomat-schokbrekers en eventueel ook de achterveren voor deze schokbrekers (zijn anders dan gewone veren) en één goede schokbreker met montageset links en rechts (andere is lek).

mvg Erik

Automatic-freak

Vanmiddag bij de dealer tevens mijn certificaat van het originele alarm laten verlengen ivm de Casco-verzekering die ik op deze heb.

In feite is het gewoon een controle of je alarm werkt, dus deur lostrekken met alarm er op, handen door een open ruit met alarm er op en het opkrikken van de auto met alarm er op ...

De eerste twee testen gingen goed en gaven een goede sirene, het opkrikken had geen resultaat ... iemand een idee of je dat uit kunt laten schakelen óf moet ik op zoek naar een kapotte sensor of iets anders !?  :eusa_think:

Bij de dealer zouden ze dan ook op zoek moeten waar dit aan kon liggen, maar die uren zijn mij eigenlijk te duur daarvoor ...  :eusa_whistle:

mvg Erik

Broabander

Is een sensor voor, kantelsensor ofzo heet dat ding, zit die niet ergens in de buurt van de schokbreker achter?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

KIM

Uitschakelen van de hellingshoeksensor gaat volgens mij met behulp van de knopjes op de afstandbediening.

De sproeierkopjes die je had moeten bestellen zijn die van een X70 Classic...

stefanhuijser

Wat is dat voor montageset dan? De veerpootlagers/rubbers?

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Rabb

Citaat van: Automatic-freak op 28-11-2012 23:02:09
Vanmiddag bij de dealer tevens mijn certificaat van het originele alarm laten verlengen ivm de Casco-verzekering die ik op deze heb.

In feite is het gewoon een controle of je alarm werkt, dus deur lostrekken met alarm er op, handen door een open ruit met alarm er op en het opkrikken van de auto met alarm er op ...

De eerste twee testen gingen goed en gaven een goede sirene, het opkrikken had geen resultaat ... iemand een idee of je dat uit kunt laten schakelen óf moet ik op zoek naar een kapotte sensor of iets anders !?  :eusa_think:

Bij de dealer zouden ze dan ook op zoek moeten waar dit aan kon liggen, maar die uren zijn mij eigenlijk te duur daarvoor ...  :eusa_whistle:

mvg Erik
Rechts achterin, ter hoogte van je achterlicht. (Bij een sedan in ieder geval) ;)

elianmars

Die sproeikopjes zijn voor de V70 van 2008  :eusa_eh: