probleem bij distriebutieriem vervangen

Gestart door Volvo S70, 11-07-2013 15:10:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo S70

wat te doen bij een V70 2.5 tdi waarvan de distributieriem vervangen moet worden, maar de monteur die geen risico durft te nemen na het zien dat een bout niet los te krijgen is, dus kan breken. monteur levert hem terug en zegt dat dit door de dealer gedaan moet worden, want éen bout komt maar niet los, hij kon het niet duidelijk uitleggen maar de distributieriem en spanrol is dus niet kunnen vervangen van die V70.

is dit een bekend probleem? wat kan een oplossing zijn ipv naar de dealer te gaan?

fredtref

Ik weet niet waar je woont maar een bezoekje naar Urk, Pul motorrevisie en al je problemen worden opgelost.

Ewout Schalkwijk

Die bout wil wel los, maar zit mega vast. Ik vermoed dat het om de krukas bout gaat. Je heb een pijp van 2,5 à 3 meter nodig, anders kan je het schudden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

NinaPaul

En die hoort ook goed vast te zitten ;) dus niet vreemd.

Vele dieselstokers zijn erg tevreden over Pul in Urk, prijsje vragen zou ik zeggen ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars


Sbv

Tijd om andere monteur te zoeken ?
Ga naar Pul of Terlouw dan wordt het netjes gedaan inclusief alles afstelling etc

Volvo S70

#6
ok heel erg bedankt jongens. ik zal even contact opnemen met Pul in Urk. als er nog iemand is die voor een vergoeding deze klusje wil klaren in omgeving drenthe of amsterdam, horen we het wel ! de set incl waterpomp is gekocht.

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Volvo850Luxury

Beetje raar, een monteur die begint aan een distributieriem, en dan zit er een bout een beetje vast en dan stopt die er maar mee?
Laffe monteur zeg...


jeroen74

Er staat hier op het forum een verhaal van een medeforummer die een bak ellende heeft gehad omdat de monteur niet 'laf' was en met het losdraaien van een bout een stuk motorblok meekwam waardoor het blok plots waardeloos was.

Overigens schijnt dat het risico dat er toch iets beschadigt raakt met mogelijke vervolgschade, voor de eigenaar van de auto is; niet bij de monteur/bedrijf zoals veel mensen verwachten.

Tijdje geleden bracht mijn vader zijn toenmalige Saab 9-5 V6 naar een universeel garage voor een distributiewissel, maar die begon er mooi niet aan :)

Volvo850Luxury

Citaat van: jeroen74 op 12-07-2013 15:56:11
Er staat hier op het forum een verhaal van een medeforummer die een bak ellende heeft gehad omdat de monteur niet 'laf' was en met het losdraaien van een bout een stuk motorblok meekwam waardoor het blok plots waardeloos was.

Overigens schijnt dat het risico dat er toch iets beschadigt raakt met mogelijke vervolgschade, voor de eigenaar van de auto is; niet bij de monteur/bedrijf zoals veel mensen verwachten.

Tijdje geleden bracht mijn vader zijn toenmalige Saab 9-5 V6 naar een universeel garage voor een distributiewissel, maar die begon er mooi niet aan :)
Citaat van: jeroen74 op 12-07-2013 15:56:11
Er staat hier op het forum een verhaal van een medeforummer die een bak ellende heeft gehad omdat de monteur niet 'laf' was en met het losdraaien van een bout een stuk motorblok meekwam waardoor het blok plots waardeloos was.

Overigens schijnt dat het risico dat er toch iets beschadigt raakt met mogelijke vervolgschade, voor de eigenaar van de auto is; niet bij de monteur/bedrijf zoals veel mensen verwachten.

Tijdje geleden bracht mijn vader zijn toenmalige Saab 9-5 V6 naar een universeel garage voor een distributiewissel, maar die begon er mooi niet aan :)
Dan is het geen goede monteur geweest, of hele erge pech voor de monteur.
Een goede monteur krijgt die bout echt wel los, er zijn genoeg trucjes voor om een bout die vast zit weer los te krijgen...

elianmars

Citaat van: V70 classic op 12-07-2013 13:22:37
Citaat van: elianmars op 12-07-2013 11:00:09
Die bout breekt niet zomaar, hoor.

Niet met losdraaien nee.  :eusa_whistle:

Met vastdraaien ook niet.

De mijne was los getrild  ;D

Douwe

Welke bout kon hij niet los krijgen??
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

elianmars

Ik neem aan dat het over de krukasbout gaat.