Nieuwe schijven en blokken. Nu schurend geluid, niet om aan te horen! OPGELOST

Gestart door CharlieFox, 15-12-2012 20:16:28

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Citaat van: CharlieFox op 15-12-2012 20:16:28
(...) Alles correct gemonteerd, heb 't al vele malen eerder gedaan (...)

Spijt als haren op m'n hoofd dat ik dit topic geplaatst heb, maar ja, nu geen weg meer terug. Zie quote van mijzelf hierboven. Wat bleek namelijk vandaag:

Rechterzijde, buitenste remblok, had ik met de stalen kant naar de schijf toe gemonteerd! Ontzettend stom! Ik maakte vanmorgen dus gelijk een goede beurt bij de DHZ-garage als nieuweling daar (NOT). Ik wijt het aan het opeens moeten sleutelen tegen de klok, ben ik niet gewend. Thuis doe ik het altijd rustig aan, maar in zo'n DHZ-garage betaal je per uur plus dat zo'n tent uiteindelijk ook nog sluit (17:00 uur gister) en je niet met de bus terug naar huis wilt. Maar geen excuus, ik heb m'n lesje geleerd!

Schade viel gelukkig mee, hoewel het natuurlijk altijd 'n treurig gezicht blijft, zo'n beschadigde nieuwe schijf. Ik heb met draaiende motor met schuurpapier en 'n blok hout de schijf wat opgeschuurd. Na montage, gepokt en gemazeld in de luchtvaart, een dikke check - recheck - double check - final check gedaan. Auto remt nu prima zonder bijgeluiden, trilt niet en trekt niet scheef. Met 'n sisser afgelopen dus ...

Allemaal bedankt voor het meedenken en scherp gezien trouwens van die borgveer. Maar inderdaad had ik na de foto nog de remslangen gedaan en toen ook de borgveren geplaatst.

Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

arjenT5R

Beetje pannenkoeken actie  ;D maar die hebben we allemaal wel eens toch  ;D

.
Behalve ik natuurlijk  :angel:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

The Demon

Ik zal het niet hardop zeggen......................................Sukkel...........zo zie je maar dat routine vaak roet in het eten gooit en tot fouten aanzet.

Gelukkig geen schade of ongevallen.

Groet,
The Demon.

P.S.Was hier niet een topic voor?

arjenT5R

Citaat van: The Demon op 16-12-2012 15:48:15
Ik zal het niet hardop zeggen......................................Sukkel...........zo zie je maar dat routine vaak roet in het eten gooit en tot fouten aanzet.

Gelukkig geen schade of ongevallen.

Groet,
The Demon.

P.S.Was hier niet een topic voor?

Jaaaaa sleutelblunders  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

het was wel het eerste wat in me opkwam toen ik je post las, niet gepost omdat het te ' simpel ' leek  ;)
ach, heb wel eens klauwen op de kop gemonteerd en maar afvragen waarom ze zompig remmen.

mooi dat het opgelost is  :eusa_clap:

StefanCJ

snix

Citaat van: spekkie99 op 16-12-2012 17:01:46
het was wel het eerste wat in me opkwam toen ik je post las, niet gepost omdat het te ' simpel ' leek  ;)
ach, heb wel eens klauwen op de kop gemonteerd en maar afvragen waarom ze zompig remmen.

mooi dat het opgelost is  :eusa_clap:
en nog een hier. durfde het niet aan te halen door de genoemde ervaring. toen zag ik geen borgclip zitten en dat levert ook nog wel eens fratsen op