plasjes olie na het rijden

Gestart door res, 17-03-2005 19:49:04

Vorige topic - Volgende topic

res

Nog ff terugkomend over de oorzaak, ik heb ook een extreem verbruik de laatste maanden 1:6

Misschien heeft e.e.a. met elkaar te maken.

Smooth like a bee

Jeroentjuh

Kijk ff of de vlamdover van je carterventilatie niet verstopt zit..... Hoog verbruik? Foutcode's aanwezig?

res

Citaat van: Jeroentjuh op 19-03-2005 16:04:24
Kijk ff of de vlamdover van je carterventilatie niet verstopt zit..... Hoog verbruik? Foutcode's aanwezig?

Da's misschien wel een goeie, want dan kan de druk niet weg.

Thanks.
Smooth like a bee

ed

Heb ook ineens een lekke krukas keerring nadat mijn oliekoeler stuk was, en er wat water in de olie terecht is gekomen, of de olie erg heet is geworden.
Vreemd maar waar. Het is namelijk niet te verklaren, maar voor die tijd was hij echt droog. Ze sneuvelen wel vaker die keerringen, maar meestal is er ook wel een reden voor. Het zou natuurlijk kunnen dat er benzine in je carter lekt (lekke injector). Daardoor verdunt je olie, en kan langs de keerring lekken als deze niet goed meer is. Wel controleren, want olie vermengd met benzine smeert niet al te best. Start de auto goed?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

res

Citaat van: ed op 19-03-2005 22:52:14
Heb ook ineens een lekke krukas keerring nadat mijn oliekoeler stuk was, en er wat water in de olie terecht is gekomen, of de olie erg heet is geworden.
Vreemd maar waar. Het is namelijk niet te verklaren, maar voor die tijd was hij echt droog. Ze sneuvelen wel vaker die keerringen, maar meestal is er ook wel een reden voor. Het zou natuurlijk kunnen dat er benzine in je carter lekt (lekke injector). Daardoor verdunt je olie, en kan langs de keerring lekken als deze niet goed meer is. Wel controleren, want olie vermengd met benzine smeert niet al te best. Start de auto goed?

Starten gaat best. De loopt ook netjes verder. Auto staat nu bij Henk de Groot in Schiedam voor de reparatie. Daar werd ook al herkent dat de keerringen van de '93 en '94 GLT's niet zo best waren maar ik heb een '96 model ???
Er kan dus ook nog een andere oorzaak zijn. Hoop dus wel dat het eruit komt, want van de voorcalculatie wordt je niet echt vrolijk :(
Smooth like a bee

Hen3

Citaat van: res op 23-03-2005 21:56:27
....want van de voorcalculatie wordt je niet echt vrolijk :(

Nou.... van de rekening nog minder denk ik  :P

Keesjan

ik heb er al eerder over gepost, maar reken in het slechtste geval op een kleine 600 euro. Mij kostte het uit het hoofd geloof ik 585 euro.
veel sterkte in ieder geval!!

Keesjan

res

Citaat van: Keesjan op 24-03-2005 23:49:56
ik heb er al eerder over gepost, maar reken in het slechtste geval op een kleine 600 euro. Mij kostte het uit het hoofd geloof ik 585 euro.
veel sterkte in ieder geval!!

Keesjan

Zo rond de 600 euro wordt inderdaad begroot. Er is ook nog kap van de aandrijfas gescheurd. Deze wordt nog meegenomen in het hele verhaal.
APK staat ook voor de deur, dus ik ben goed aan de beurt deze keer >:(

Laten we hopen dat het weer voor een tijdje mijn deur voorbij gaat :P

Smooth like a bee

denkweb

Niet te lang mee door blijven rijden, als de pakking nog verder losraakt kun je onder het rijden in een paar seconden al je olie verliezen, mogelijk zelfs ten koste van je motor.

Als het de achterste krukaskeerring is kun je overwegen om ook gelijk de koppelingsplaat/drukgroep te laten vervangen, e.e.a. moet dan toch los namelijk. Ligt er natuurlijk ook aan of dit nodig is en wat je budget is!

de geneRaal

laatst ook keerring vervangen aan de bakzijde.
moest toch mooi het hele blok eruit
sleutelt wel het beste en kan overal gelijk kijken of er nog wat stuk is.
was ook een koelslang lek dus
was bij elkaar honderd euro kwijt inclusief
en een beetje patat voor de trek
was in 9 uur geklaard
kan weer 360000 km rijden!
Blackstone under construction