plasjes olie na het rijden

Gestart door res, 17-03-2005 19:49:04

Vorige topic - Volgende topic

res

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op het volgende:

Ik ben vandaag gereden van Gent naar Rotterdam, een vrij lang stuk dus. Na de rit pakeerde ik mijn wagen, maar ik besloot hem toch nog wat netter te pakeren. Ik zag tot mijn verbazing op de 'oude'plek waar ik net stond een plasje olie liggen. Later bleek dat echt van mij te zijn omdat op de plek waar ik later weg reed ook zo'n plasje te lag.
Ik moet erbij zeggen dat ik van Belgie tot huis rustig heb gereden maar het laatste stuk even in de sportstand van de automaat heb lopen sporten. Ik denk dat het ook geen probleem moet zijn met een warme motor.
Ik heb nu een halfuur geleden nog eens gekeken en er ligt weer zo'n plasje net zo groot als de eerste twee. Gelukkig loopt niet heel de carter in een keer leeg!

Het lijkt dus net alsof je nu steeds wat kwijtraakt na het rijden.

Wie kent dat?

Ik hoor het graag :-\

Ron.

Smooth like a bee

Reitse

Dit hoor je niet graag vrees ik...
Je hebt ergens een olielek. Worst case scenario: krukaskeerring aan bak-zijde.
Probeer uit te vinden waar de olie vandaan komt.

res

Probleem is dat ik niet kan zien waar het vandaan komt omdat de complete onderkant van het blok drijfnat is. Ook de ophanging van het linkerwiel is ook nat. kan nog zijn dat het daar vandaan komt (kleine kans).

Schiet niet op in ieder geval.
Smooth like a bee

@®-

Kijk ook eens naar het niveau van je stuurbekrachtiging misschien komt het door je stuurhuis.

Rad

Probeer eerst je blok even schoon te spuiten en dan een 10 minuten te rijden. Daarna kan je waarschijnlijk wel zien waar de olie vandaan komt...

Reitse

Zou niet gaan spuiten, zeker niet als je niet weet waar de lekkage zit, zou eerder met doekje ofzo wat wegvegen...

thuur

In ieder geval schoonmaken en zo snel mogelijk bepalen waar de olie vandaan komt!

Gr 8)

elianmars

Citaat van: Ludo op 17-03-2005 21:32:47
Citaat van: res op 17-03-2005 20:18:42
Probleem is dat ik niet kan zien waar het vandaan komt omdat de complete onderkant van het blok drijfnat is.

zoek dan eerst eens uit of het motorolie is of versnellingsbak olie.!!

Hoe zie je dat dan? Aan de kleur?

Peth©oni

Schoonspuiten met remmenreiniger en dan weer een stukje rijden, en de stuurbkrachtinging zit rechts en niet links, dus kan een keering aan de bak kant zijn (heb ik ook gehad en 3 weken terug gefixed)
Ik wist en zag ook niet waar het vandaan kwam, dus schoongespoten en bleek die keering (kost 8 euro) Alleen even erin zetten  ;) ;D

@®-

@Pethconi,

de pomp zit rechts maar het stuurhuis zit meer naar links.

res

Het is vrij dikke zwarte olie. Het kom links aan de bestuurderskant eruit. Ik heb nog eens gekeken en het 'stuk' van blok naar volgens mij de bak (links) is erg zweterig, zo niet nat.

Smooth like a bee

res

Ik heb een afspraak weten te maken zodat hij morgen ff de brug op kan. Dan zal het wel duidelijk gaan worden. Hoop (als het de keerring is) dat het niet te veel arbeid kost :-[
Smooth like a bee

Jeroentjuh

Denk je krukaskeering.......

reneetje

Citaat van: res op 18-03-2005 19:38:56
Hoop (als het de keerring is) dat het niet te veel arbeid kost :-[

Voor iemand die dit vaker heeft gedaan: 6-8 uur

Rene :-\

res

Ik ben dus vandaag bij de garage geweest. Het lijkt dus inderdaad met 95% zekerheid de krukas pakking te zijn. Ben er dus lekker mee :'(

Maar dan kan je je ook gelijk afvragen hoe het is gekomen? Er zal toch een drukopbouw zijn geweest of zo iets?

Iemand een idee :-\
Smooth like a bee