Deurvanger ophanging A stijl ingescheurd

Gestart door T5turbo, 18-11-2012 10:14:23

Vorige topic - Volgende topic

T5turbo

Ook ik was aan de beurt. Er staat al het een en ander beschreven op dit forum, maar ik heb van de reparatie wat foto's gemaakt.
Misschien een leuke bijdrage?  ;)

Het begin van demonteren. Bout eruit, stekker los en omgekeerde torx los draaien, zodat de deur eruit getilt kan worden.

Duidelijk stuk !  ::)

De voorbereiding:

Close upje van het probleem:

Het gereedschap:

Wat gaatjes boren om verder uitscheuren te voorkomen

De scheur wat verdiepen en opschonen, zodat het gelast kan worden:

Hier duidelijk te zien dat we door en door geboort hebben om meer "vlees" te hebben de boel weer goed vast te lassen aan de A stijl.

Bakken maar!  ;D

De boel na het lassen netjes gemaakt:

Likje verf in de kleur van de auto ook al lijkt het hier niet zo, maar kan je vertellen dat je er niks meer van ziet.

Deur erweer ingehangen, stekker aangesloten en boutjes erin.
Heerlijk een deur die open gaat zonder knak.  :eusa_whistle:

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

T5turbo

Oh ja, de deurvanger ophanging gaf behoorlijk mee / zat "los".
Om de boel onder spanning te houden tijdens het lassen het onderstaande, haast niet te betalen, tooltje gebruikt!  :eusa_whistle:

Tooltje in actie.  ;)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

T5turbo

NinaPaul

Dit kan je met gemak voorkomen, op tijd je deurvanger vervangen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Henk855

Citaat van: NinaPaul op 19-11-2012 21:48:44

Ik denk dat je het scheuren op / rond de puntlassen in de stijl niet kan voorkomen door de deurvanger te vervangen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Ludo

Citaat van: Henk855 op 19-11-2012 21:59:47
Citaat van: NinaPaul op 19-11-2012 21:48:44

Ik denk dat je het scheuren op / rond de puntlassen in de stijl niet kan voorkomen door de deurvanger te vervangen.

Zekers wél.
Het scheuren word veroorzaakt door de "knak".
Door het zware punt moet het uiteindelijk wel scheuren...

Hans Duiven

Dikke plus voor deze 'how to' fotoreportage.

Thys

Leuk en aardig, Nina, Paul en Ludo, maar ik heb nog geen 2 jaar geleden mijn deurvanger vernieuwd en tussentijds gesmeerd, en toch is nu mijn a-stijl ingescheurd :(

MVeldhuis

Citaat van: Thys op 19-11-2012 22:57:35
Leuk en aardig, Nina, Paul en Ludo, maar ik heb nog geen 2 jaar geleden mijn deurvanger vernieuwd en tussentijds gesmeerd, en toch is nu mijn a-stijl ingescheurd :(

Kan het zijn dat toen al het beginscheurtje is ontstaan en dat door roest het verder is verzwakt?

UserID6342

Tooltje is erg leuk  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Ik doe het nu altijd met een schroevendraaier erin, dan onder spanning zetten en rondom aflassen, maar dit werkt beter en heb je je handen vrij.

T5turbo

Citaat van: Dirk342 op 20-11-2012 07:38:51
Tooltje is erg leuk  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Ik doe het nu altijd met een schroevendraaier erin, dan onder spanning zetten en rondom aflassen, maar dit werkt beter en heb je je handen vrij.

Soms kan de oplossing zo makkelijk zijn.  ;)

Kapitein Haak

Mooie how to!

Heb er net veel aan gehad, ben ook bezig geweest ;D
Ik heb gewoon een bout in de beugel van de deurvanger gedraaid en er een spietje tussen gestoken.

Moet alleen nog een keertje wat DOP verf zien te scoren, nu zit er menie op. T steekt nogal af :laugh:
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

T5turbo