Roffelt u even mee?

Gestart door Driven2Shine, 18-11-2012 11:28:55

Vorige topic - Volgende topic

Driven2Shine

Ik ben Steve zoals velen van jullie al wisten aangezien ik ook al een tijdje Forum Sponsor ben.
Ik heb altijd een voorliefde gehad voor een Volvo 850 en dan het liefst een snelle variant.

Ik had graag een T5 R gehad maar het enige nadeel daarvan vind ik dat er alcantara in zit en dat vind ik persoonlijk niet mooi en is moeilijk te reinigen ;)

Ik ben afgelopen weekend gevallen voor een 850 T-5 met heel veel opties.

Anyway genoeg geluld hierbij wat plaatjes en specificaties.

Een paar specificaties die ik zo weet want de techniek is "nog" niet mijn ding maar daar kom ik wel uit.

Volvo 855 T5  - 1994

schakel
km stand 329.000 km
trekhaak
climate control (werkend)
cruise control
traction control
lederen interieur
verwarmde stoelen
verwarmde + electrische spiegels
electrisch schuif/kanteldak
wis-was koplamp (waarvan 1 kapot en die gaan we vervangen)
4x electrische ramen
leeslampjes
geintegreerd kinderzitje
rolhoes
bagagenet
dakspoiler
Eibach verlaagd
achterlichten 1996
goede banden 205/50/R16 Uni royal rain sport

motorisch:
RICA chip
18T Turbo, 6000 km oud
Ferrita downpipe en racekat
witte injectoren
BSR filter
14.000 km geleden waterpomp, distributie, looprollen en spanner vervangen (origineel Volvo)

Het motorische gedeelte hierboven is voor mij abracadabra behalve de chip maar ik ga mij hierin zeker verdiepen de komende tijd.

Wat te vervangen de komende tijd:

1 koplamp aangezien er een ster in zit en het lichtbeeld is niet helemaal lekker (zwakker).
Voor dezelfde koplamp de wiswas installatie (plastic buisje afgebroken waar het slangetje opgaat aan het uiteinde).
Bestuurderskant de deur dwanger noem ik het maar, de deur gaat in 1x helemaal open ipv dat deze op 2 standen word afgevangen.
Hoedenplank en rolhoes. in de plank zitten 2 scheurtjes aan het ophang gedeelte en deze kraken nogal tijdens het rijden.
Achterbumper ophang steun, deze is flink aan het roesten en moet echt vervangen worden.
Nieuwe type aanduiding (voor zover dit nog te verkrijgen is).
Nieuwe grill ik dacht zelf aan een zwarte ipv chroom maar dat is geen noodzaak.
Speakers vervangen en eventueel een sub want het geluid is om te huilen met de 2 speakers in de deur.

Nou dit is dus mijn roffel en ik ben er blij mee :)

Justin-850

Erg mooi Steve! Natuurlijk nog wel ff mooi detailen ;) Veel plezier ervan!

Gr. Justin

Driven2Shine

Ja hij kan zeker nog een goede detail beurt gebruiken.
De foto`s heb ik even geleend van de vorige eigenaar en zijn van augustus 2012 en toen zag hij er zo uit.

Nu is hij wat doffer en zijn er erg veel lichte krasjes aanwezig.

het interieur kan ook een goede beurt gebruiken aangezien het leer flink aan het uitdrogen is en bijna gaat kraken van hardheid.
Maar dat is gelukkig op te lossen :)

Justin-850

Haha, daar zul je de middeltjes inderdaad wel voor hebben ;) Ik heb gister trouwens rain-x op m'n ramen gesmeerd, echt TOP! :D

Gr. Justin

hathü

Veel plezier met het rijden er in, en met de klusjes om hem weer helemaal toppie te maken.

Jack v

hele mooie Steve.
veel roffelplezier.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

Een zwarte is altijd erg mooi om te zien.
Je handen zullen wel jeuken om het allemaal weer netjes te krijgen,zeker als je alles voor handen hebt.

Veel plezier er mee Steve.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

triton

Mooie aanwinst Steve, veel rij en poetsplezier gewenst .
Professioneel raddraaier

Bouke

Welkom Steve ouwe poetsert ;)
Leuk dat er ook een hebt gekocht met wat detail werk maar dat lukt jou wel denk ik ;D

KIM

Welkom Steve.

Met een R bumper en een setje Titans is de buitenzijde al T-5R te maken hoor.

peteRRR

Citaat van: Bouke op 18-11-2012 11:56:24
Welkom Steve ouwe poetsert ;)
Leuk dat er ook een hebt gekocht met wat detail werk maar dat lukt jou wel denk ik ;D

Hoeveel gedachtes,producten,handelingen zullen daar niet op los gelaten worden en al het prachtige eind resultaat in het hoofd hebben voor dat je er aan begint.
En dan die motorruimte een cleaner er overheen en dan met de hogedrukspuit er in,....dat was het eerste waar ik aan dacht. ;D
Zeg het maar gewoon hoor,....daar hebben jullie ( poets/detaill liefhebbers ) ook allemaal last van. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Remko

Mooie bak man........ :eusa_clap:

elianmars

Gefeliciteerd met deze mooie 850!

Ben je nog van plan om andere (grotere?) velgen onder de wagen te leggen? Zo niet, dan zou ik persoonlijk Columba's zoeken en de huidige Perfo's er onderuit halen.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n purist, maar Perfo's horen onder een x70 en Columba's zijn de 850 T-5 velgen.

Julian

Dat is een hele mooie T-5 Steve! Als je hem goed detailt dan zal het helemaal een Black Pearl worden :) (Maar nu ziet de lak er ook al prachtig uit)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Driven2Shine

Citaat van: elianmars op 18-11-2012 12:31:58
Gefeliciteerd met deze mooie 850!

Ben je nog van plan om andere (grotere?) velgen onder de wagen te leggen? Zo niet, dan zou ik persoonlijk Columba's zoeken en de huidige Perfo's er onderuit halen.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n purist, maar Perfo's horen onder een x70 en Columba's zijn de 850 T-5 velgen.
Misschien wel maar nu nog even niet.
Eerst even de overige punten aanpakken en dan eventueel de velgen.

Klopt dat ze van een x70 vandaan komen aangezien de vorige eigenaar ze mooier vond.