Jelmar's wagenpark perikelen. Blackstone V70R

Gestart door Jelmar, 18-11-2012 13:25:21

Vorige topic - Volgende topic

Jelmar

Toch maar een blogje bijhouden van m'n V70R en een klein beetje rest van het wagenpark..
Heb de auto overgenomen van RyanB.

Het is dus een import ( ;D) van duitse afkomst, en nu nog niet op NL kenteken aangezien de motor stukgelopen en verwijderd was.

Heb de auto opgehaald en de motor achter gelaten bij Jack & van Thiel motorenrevisie.

Zal het verhaal later even op het gemak aanvullen, hier alvast wat foto's  ;D

een echte!;

'facelift' versie  ;D

Interior shot (gen 5e speaker, maar RTI!)

Het gereviseerde torrentje achterin de caddy, en ja... de accesoires gaan er nog af en gepoetst worden voordat de motor in de de R gelegd wordt..

As you can see.. loads of work to do!

Maar dat is maar 1 auto? en je hebt het over een wagenpark? tja .. dat klopt.
Ik ben een RWD volvo gek, je kent ze wel.. die heule lelijke vierkante kippenhokken, die ouwelullenbakken met de wegligging van een zeeschip.. ring a bell?
Nouja, die dus.

Van een 242GT tot een V90, ik heb het allemaal gehad (en sommige nog steeds..) en dat bevalt prima, maarja soms wil je wel eens wat luxers, nieuwers en comfortabelers..
na 2 V70 classic's (2.5 10V) 'versleten' te hebben stiekem een oogje open gehouden voor een echte R, maar waar ik kwam kijken OF te duur, OF al helemaal aan stront getrapt.
Toen ik dus de advertentie van Ryan zag heb ik gelijk gehapt, hoofdzakelijk vanwege de kleur  :-[ een mooie zwarte.. daar zou ik wel blij van gaan worden! toch?
Langs geweest praatje gemaakt, aanbetaling gedaan en later de auto op gehaald, en vanwege de problemen met de gezondheid de motor achtergelaten bij van Thiel.
(normaal doe ik dat soort dingen zelf aangezien ik een eigen autosport toko heb, en dat soort dingen eigenlijk dagelijkse kost is).
Zoals eerder gezegd mijn ervaring met de achterwiel aandrijvers is redelijk groot, maar de FWD en AWD modellen toch iets minder heb ik gemerkt dus ik moet nog wel eens het een en ander vragen of opzoeken...
Geen probleem natuurlijk ben ook maar gewoon een mensch (jong aapie zoals sommige dat verwoorden..)
Alleen tja, sinds Dirk z'n telefonisch consult niet meer gratis is moet ik mijn heil dan toch maar op een forum zoeken?  ;D ;D ;D ;D

Er zullen dus best wel een aantal mensen mij kennen van andere fora, want ja een naam als 'Jelmar' die komt niet zo heel gek vaak voor heb ik al gemerkt....

Waar waren we? ohja ... wagenpark..
Dat wisselt hier nog al eens maar bestaat nu uit;
-744 turbo (jaja wie kent hem niet, sinterkl... ik bedoel de auto  ;D)
-745
-780
-e36 M3
-e36 318is (chiquita banananananaaaa)
-'69 camaro (met 572 chevy motor...)
en de el camino kan ik inmiddels van het lijstje schrappen wat die is verkocht vorige week  :'( :'(
en dan de RRRRRRRR natuurlijk, was ik hem al bijna vergeten... :-[

Wat moet je met al die rotzooi ? tja, uitstekende vraag ! heb er alleen geen passend antwoord op  ;D

DE R ! juist... die zwarte die verhoogd is aan de voorkant..
De plannen daarmee zijn vrij simpel (bijna net zo simpel als het uitvoeren ervan...)

-gereviseerde motor plaatsen
en geen enkel keerringetje, o-ringetje, pakking, rubber, moer, ring of bout zal on aangeraakt blijven.
je doet het goed of je doet het niet, leuk dat perfectionisme, maar wordt vaak dure grap...
Nouja, wie A zegt, moet ook de rest van het alfabet maar kunnen. *zucht*
-nieuw vliegwiel (wordt werk uit eigen doos!), koppeling, bak controleren, aandrijfassen homokineten, ashoesjes etc etc..
-LPG installatie terug bouwen (Prins VSi/ dampgas)
-Interieur aanpakken waar nodig
-Alle deukjes en roest aan pakken en spuiten (roest?? het is toch geen belastingvrije 740? voor zover ik weet niet.. maar het zit op een deur, dus daar zet ik mezelf wel weer overheen)

Klinkt simpel toch ? kakken -excusez moi- zonder douwen!

we zullen zien... nu nog 3 kratten vrije tijd, een kratje zin, en iets om die vervelende artsen uit de buurt te houden (zou knoflook helpen?  ;D)
850R

triton

Alleen nog beetje verlagen aan de voorzijde ;D

Maak er wat moois van
Professioneel raddraaier

stefanhuijser

Ik heb je blok niet zien liggen toen ik mijn kop ophaalde, fijn revisie bedrijf!

Succes met dit leuke project!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Jelmar

Blokje staat al een tijdje klaar bij mij in de werkplaats   ;D

@triton; ik wilde eigenlijk de achterkant ophogen  ;D
850R

arjen850

Citaat van: Jelmar op 18-11-2012 13:40:02
Blokje staat al een tijdje klaar bij mij in de werkplaats   ;D

@triton; ik wilde eigenlijk de achterkant ophogen  ;D

Erin met dat blokkie dan ;D

UserID6342

ben blij dat ik dat werk niet heb  :eusa_whistle: :eusa_whistle:.

Daar heb je een goed ding aan Jelmar, kost even wat werk en geld maar is wel een echt ding en geen een of ander verrapzakt gebakje.

Jack v

Citaat van: Dirk342 op 18-11-2012 14:24:32
ben blij dat ik dat werk niet heb  :eusa_whistle: :eusa_whistle:.

Daar heb je een goed ding aan Jelmar, kost even wat werk en geld maar is wel een echt ding en geen een of ander verrapzakt gebakje.
verrapzakt???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Ook weer zo'n Nimweegse uitdrukking Jack ;D  Vraag Jos en Ryan maar eens, hahaha

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

pwberg

Citaat van: Dirk342 op 18-11-2012 14:24:32
.... een of ander verrapzakt gebakje.

In spreektaal ook hier in Brabant welbekend, maar om het zo uitgeschreven te zien staan ziet er wel vreemd uit......  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jelmar

In het rotterdams; verhabbezakt.
maarja... die figuren uit nijmegen zijn nog te lui iets in z'n geheel uit te spreken dus maken ze er zelf maar wat van ;D

Nu ff wat fotootes uploaden, en verhaaltje typen.
ff de zondag rustig 'afmaken', net eerst 2 klanten op weg moeten helpen.

Morgen even een pretpakketje voor arjen afmaken en op de bus doen :)

//edit
typo.
850R

Jelmar

De 960 van vriend Bert ook afgeleverd  :)

850R

V70R AWD

Jelmar

It's what I do, and love to do :)

Maar een uitlaat maken voor een auto waar -nog- geen motor in zit leek me niet zo'n goed plan,
behalve dat de oud-ijzer prijs iets hoger wordt van de complete auto zag ik geen voordelen?
850R