Stationair overschakelen naar benzine

Gestart door Brick90, 18-11-2012 16:22:51

Vorige topic - Volgende topic

Brick90

Dat vindt mijn S70 2.5T niet zo leuk  :( Het is al een redelijke tijd, maar nu lijkt het erger te worden als in uitvallen. Al schakel ik stationair over op benzine dan gaat het toerental direct naar veelste laag en sinds kort 2x gebeurd komt het zelfs onder het vriespunt  :eusa_think: Vaak gaat het gepaard met het daarna behoorlijk hevig schommelen. Is bijna te vergelijken met het zichzelf opnieuw inleren na een losgesloten turboslang wat ik eens met een C70 had.
Iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken?

Wouter1973

Ik heb je bericht een paar keer moeten lezen, maar dan nog snap ik een aantal dingen die je schrijft niet.
Begrijp ik goed dat je een lpg installatie hebt? Zo ja, welke? Waarom zou je stationair willen overschakelen van lpg naar benzine?
Verder: wat komt er precies onder het vriespunt, en wat schommelt er nu precies?
Zomaar wat vragen waarvan ik vermoedt dat die eerst beantwoord moeten worden voor men je verder kan helpen hier...

Ries van de Zilverschuit

Deze verschijnselen had ik toen mijn omschakelrelais haperde en de auto op twee brandstoffen reed tijdens lpg-bedrijf. Maar inderdaad: als je iets meer informatie geeft en duidelijker bent, komen misschien ook andere oorzaken in beeld.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Brick90

Jaa klopt, er ligt een Landi LSI installatie in. Met helaas wel wat vermogensverlies. De reden waarom lijkt me niet echt van belang, hij hoort zoiets gewoon niet te doen toch? In dit geval was het dan een aanhanger de helling omhoog trekken. Het toerental kwam onder het vriespunt, 0, dus uitval. Het schommelen betreft uiteraard ook het toerental, lijkt dan ong 400-1500 te schommelen.. Laatste tijd ook lijkt bij starten, uiteraard start de auto op benzine, het toerental bij het aanslaan wat lager is en daarna t toerental ook licht en heel soms vrij hevig schommelt/onregelmatig is. Op gas doet de S dit alles niet.