Raadsel MM Lampje (vervolg)

Gestart door Red Devil, 19-11-2012 14:15:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Devil

Volvo S70 2.5D

Ik weet het even niet meer. Ik heb vorige week de foutcodes laten uitlezen. Er stonden er twee in, te weten de luchtmassameter en de TCV. Deze zijn beide vervangen. Het MM lampje is 1 dag uit geweest. Toen ik de volgende ochtend startte, ging het lampje weer branden en is sindsdien niet uitgeweest. De problemen zijn begonnen toen mijn luchtslang tussen de LMM en de turbo er af knalde. Wat heb ik inmiddels gedaan:

EGR en inlaattraject gereinigd
LMM vervangen
TCV vervangen
Brandstoffilter vervangen
Luchtfilter K&N gereinigd
Stekker carterventilatie gereinigd (zat vol met olie)
Alle slangen gecontroleerd (behalve de slang van de IC die onder het blok zit)

Waarom gaat het stomme lampje niet uit???
De auto loopt mooi stationair, toerenteller staat strak tussen de 8 en 900 toeren. Bij het doortrappen is er absoluut geen rookpluim. Auto rijdt stationair weg. 40 km/u in 4 en 50 in 5 is geen probleem. Gas intrappen en hij loopt mooi door naar hogere snelheden. Loopt in 10 seconden naar de 100 km/u. Turbo komt netjes in bij ongeveer 1900 tp/m.  ???

Iemand nog een idee?

Ik hoor het graag.

Ted

thuur

Wat waren de exacte foutcodes en wat zijn ze/is het nu?


Gr ???

Red Devil

#2
De codes weet ik niet. Ik weet alleen dat het de LMM was en de TCV waren. Beide zijn vervangen. De LMM had ik nog liggen en de TCV was nieuw. Ik ga er van uit dat de originele TCV van Volvo plug en play is. Met de oude TCV en LMM haalde ik met moeite de 120.
Nu rijdt hij weer normaal.

Als ik de stekker van de LMM los trekt, merk ik geen verschil in motorloop!!

Ik heb hem daarna niet meer laten uitlezen omdat ik momenteel geen zin heb om daar iedere keer 20 euro voor neer te tellen. Er is toch wel een groot gat ontstaan in mijn begroting sinds ik door een reorganisatie thuis zit  :-\

Ted

(edit) de auto start altijd direkt, sleutel omdraaien is lopen....de motor althans

Red Devil

Vandaag toch weer aan het zoeken geweest. Hierbij ontdekte ik een breuk in de kabel van de gloeibougies. Deze heb ik zo goed en zo kwaad als het kan hersteld. Nu heb ik de volgende vragen:
- kan dit een oorzaak zijn van het branden van het MM lampje?
- Gaat deze melding er zelf weer uit of moet de zaak weer gereset worden? Bij de huidige temperaturen zal er niet worden voorgegloeid.


Verder moet ik op zoek naar een nieuwe kabel.

Ted

Sbv

Water in brandstof filter ? Ik kan me herinneren dat Elianmars zoiets een keer had met de roetmobiel.

Lampje gaat bij mijn weten enkel middels een reset uit

elianmars

Citaat van: Sbv op 20-11-2012 22:47:03
Water in brandstof filter ? Ik kan me herinneren dat Elianmars zoiets een keer had met de roetmobiel.

Lampje gaat bij mijn weten enkel middels een reset uit

Bij mijn wagen ging-ie in noodloop. Na het filter te hebben afgetapt, ging het lampje na enkele kilometers uit en liep de wagen weer als voor de foutmelding.

Red Devil

Hoi,

Het brandstoffilter is jongstleden zondag vervangen (zie eerste bericht). Het gekke is dat de auto trekt als een beer, niet rookt, loopt mooi.
Maar wel alles met lampje. Toch maar weer laten uitlezen denk ik.....

Ted

Red Devil

Vandaag maar een nieuwe LMM gestoken. Auto is gereset. Nu maar even kijken wat er gebeurd. Bij het uitlezen stond er maar 1 foutcode in -> LMM.

Ted