Lekkage aan de aircopomp

Gestart door oli4, 20-11-2012 15:03:11

Vorige topic - Volgende topic

oli4

Wie o wie heeft ervaring met lekkages aan de aansluitingen van de aircopomp?
Vorige week heb ik met behulp van mijn collega's van motorvoertuigen techniek mijn airco willen vullen.....
wat kan zo'n ding sissen zeg :laugh:
Aan de fluoriserende vloeistof was duidelijk te zien dat de lekkage aan de rechterkant bij de twee buisjes zat.
Ik denk een kapotte O-ring......

en nu ??? ??? ???

Ik lees op het forum verhalen over subframes die moeten zakken en zo maar ik heb geen brug thuis
Ik las ook dat je de dynamo en de powersteering kunt weghalen en daarna de hele pomp (misschien meteen de speling op de magneetkoppeling checken)

HELLUPPPPPPP ??? :-X :'(

Het betreft een fantastische 850 2.5i v10 uit '96 die geweldig rijdt....als een trein
Ik heb hem recentelijk gekocht en ben aan het reanimeren geslagen omdat alles....maar dan ook alles dat te maken heeft met luxe overleden is  :-[ :'(

-achter ruitensproeier....dood
-achter wisser....dood
(vanavond een achterklep in kleur van een V70 erop zetten)
-achteruitkijkspiegel verwarming...allebij dood (oneindig veel weerstand)
-stoelverwarming bestuurder zitting.....dood (matje nie weerstand nie)
-cruise besluit regelmatig het niet te doen( vanmiddag nieuwe ventielen halen)
-In het donker rijden is een uitdaging....vele lampjes dood

Al de bovenstaande dingen zijn nog te betalen....maar een nieuwe aircopomp...pfffff

mijn idee pomp reviseren en lekvrij aansluiten
volgens mij verstandig om ook de filter/ontvochter te vervangen?
en hoe zit het met de olie in die pomp?

wie oh wie geeft mij en goed advies of weet een plek waar het betaalbaar kan (in de buurt van Roosendaal)

bvd
niewbie Roffelaar
850 estate luxeryline 96 2.5i

T5turbo

Achteruitkijkspiegel verwarming?  :o

Je bedoelt denk ik spiegel verwarming?  ;D

Als de pomp te reviseren valt dan zal er inderdaard ook de droger vervangen moeten worden en olie.
Zoek een bedrijf in de buurt die echt verstand heeft van airco's. Dus geen kwik fit of zo en laat die er eens goed naar kijken.

De rest van de dingetjes die je omschrijft zijn meestal vrij makkelijk op te lossen en bekende "problemen".
Op dit forum kan je genoeg "how to's" vinden om ze op te lossen met foto's en al.
Deze kan je vinden via de zoek functie.

-achter ruitensproeier................ waarschijnlijk terugslag klepje
-achter wisser....waarschijnlijk het asje vast gelopen (vanavond een achterklep in kleur van een V70 erop zetten)
-achteruitkijkspiegel verwarming...ander speigelglas zien te scoren
-stoelverwarming bestuurder zitting.....kan vervangen worden,maar is aardig wat werk
-cruise besluit regelmatig het niet te doen( vanmiddag nieuwe ventielen halen) Kan het probleem zijn of je hebt ergens anders een vacuum lek?
-In het donker rijden is een uitdaging....vele lampjes dood. Zijn makkelijk te vervangen
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: oli4 op 20-11-2012 15:03:11
Ik denk een kapotte O-ring......

Vervang je die toch eerst? En dan laten controleren of de boel dicht blijft bij een goede aircoboer. Er staat toch nog maar 150.000 km op de teller? Dan ligt een kapotte pomp niet direct voor de hand, maar kan wel.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Theostek

Airco pomp laten reviseren? kun je vergeten...(bijna geen enkel bedrijf wat daar aan begint) normaliter ligt de prijs van een gereviseerde airco compressor 100,- euro lager dan een nieuwe.
Maar, dan moet je wel de oude compressor in leveren...(gaan terug naar de fabrikant) en mag de compressor niet zijn vastgelopen, of oren zijn afgebroken.
Niet elke auto onderdelen leverancier, neemt de oude compressor terug..dat is afhankelijk van de fabrikant zijn voorwaarden en of het een particulier/bedrijf is.

De droger MOET altijd vervangen worden, het systeem is immers lek ! Die dat niet doet of in de wind slaat i.v.m.meerdere kosten, vraag je dan af wat de gevolgen kunnen zijn door het niet vervangen van de filter/droger...Het is geen fiter/droger, wel een accumulator.. beiden zijn verschillend geplaatst in het airco systeem en hebben niet dezelfde functie.
En als de orifice al zwart uit ziet....zegt dit genoeg.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.