Ik sta in Dubio welke 850 te kopen

Gestart door trap, 28-02-2003 01:10:57

Vorige topic - Volgende topic

trap

Hallo Clubleden en forum deelnemers.

Ik ben zeer sterk de aanschaf van een 850 estate aan het overwegen.
De aankoop is nog slechts een kwestie van dagen.
Ik sta nu echter ontzettend in dubio.
Twijfels tussen 2 wagens...ik vraag hierbij UW hulp in!

wagen1: € 6500, 850GLT estate (2.5 20v), sept '93, 196Dkm, automaat, cruise control, hand airco, roofrails,  gedeeltelijk lederen bekleding, Volvo radio/cass(maar die laat ik vervangen door eigen radio/cd) metallic, bij Volvo dealer, 6 mnd garantie enz

wagen2: €6000, 850  estate (2.5 10v), juli '95, 195Dkm, hand schakel, hand airco, roofrails, gedeeltelijk lederen bekleding, trekhaak, radio/cd (maar die heb ik zelf dus ook nog), metallic, particulier!

Zoals u ziet redelijk vergelijkbaar..behalve een 20 klepper automaat die 2 jaar ouder is met cruise control bij een dealer tov een jongere 10 klepper met trekhaak van een particulier (en dan bovendien 500 pleuro's goedkoper) :)

WELKE ZOU U KOPEN???
Ik weet het niet meer!! :(

Een hopelijk spoedig roffelend aspirant lid!

mailen mag ook op trapm@hotmail.com (ook eventueel andere aanbiedingen tot €6500  :D)
Het verstand komt samen met de Volvo! Met de jaren!

paul-r

Je ligt er nogal wakker van? Je bericht werd midden in de nacht ingezonden!
Als je het vermogen van de auto niet echt belangrijk vindt, en wellicht ook nog op gas wilt gaan rijden zou ik de '95er doen. Wel na aankoopkeuringkeuring (eventueel bij dealer). Extra's als cruise control zijn later eenvoudig en niet al te duur in te bouwen (tweedehands markt verkrijgbaar). En dan natuurlijk de keus tussen automaat of handgeschakeld? Die is persoonlijk. Ik schakel liever zelf, maar met filerijden is een automaat prettiger. Dat weet iedereen.
Succes. Ik zou zelf voor de '95er kiezen, denk ik.
Paul

Maurice

Ik heb zelf een 2.5 20V met een automaat en ik kan je vertellen dat dit erg prettig rijden is. 170pk is minder dan een wat een t5-r heeft maar toch ook zeer aangenaam.
Volvo 850 GLT 1994
Lidnr: 0203258

FelixB

Ik zou voor de automaat gaan, heb je ook nog 6 maanden Volvo-garantie op!
Leeftijd maakt niet uit, kilometers zijn hetzelfde.

Tja, kost je wat nachtrust ;D
855R & C70 T5 cabrio automaat

Boom

Garantie is natuurlijk super! En die moter is een stuk prettiger dan de 10-klepper. Dan nog relax die cruisecontrol erbij....

NEMEN DIE 20-KLEPPER!!  ;)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

ineke

ik zou waarschijnlijk toch wagen 1 nemen, km stand is nagenoeg gelijk aan 2 maar ik vond een 20 klepper aanzienlijk prettiger rijden dan een 10 (ik ben bij het zoeken naar een geschikte 850 begonnen met een proefrit in een 10 klepper op gas, daarna een 20 klepper op benzine, dat reed al stukken beter maar ben uiteindelijk 'gevallen' voor een T5).
verder rijd ik zelf automaat (voorheen ook alleen handgeschakeld) en ik vind het heerlijk!
en dat ie volvo-garantie heeft is och wel een fijne gedachte, je kan nog een hoop al dan niet kleinigheidjes tegenkomen in zes maanden...

groet en succes,

ineke

s©ub@

20 klepper; no doubt...

tien klepper is niet verkeerd maar is meer iets van "veel geluid; weinig vermogen" (motor doet dus niet wat het geluid beloofd)

20 klepper rijd lekker soepel trekt ff wat beter door... (of nog ff doorzoeken naar een T5 ;) )
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Ramon

Ik heb een 2.5 20V, maar na een rondje in een T5 heb ik nu een schade T5 gekocht en ga de motor overhangen.
Een 10V is een wat tammere motor, zeer geschikt als je een rustigere rijder bent, is ook iets stiller dan een 20V.

Wat is wijsheid?

Ramon :)

Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

PieT111

20 klepper!!
Busje komt zo!

Raf

ik ben heel tevreden over mijn 20 klepper met automaat!
de wagen is geen sportkar maar is snel als het moet. en met de automaat op sportstand is er helemaal geen probleem.
de 10 klepper is naar mijn gevoel iets te licht voor de zware 850.

raf
De gustibus non disputandum est!

mark

de keuze tussen de 10 en 20 klepper zijn persoonlijk. Zelf rij ik heerlijk relext met een 10 klepper op gas.

belangrijker lijkt mij de garantie. Dit scheelt je zo 1000 euro als het even tegenzit. Of je moet er zelf technisch goed naar kunnen kijken!

Je geeft ook aan dat je binnen een paar dagen een keuze wilt maken. Als het niet strikt noodzakelijk is zou ik meer tijd nemen, er is keuze genoeg en liefde maakt blind.

Kiezen voor de 850 is daarentegen een belevenis!

succes,

Mark

855-Champagne

heb zelf een 2.5i10v de 10v is een stuk stiller en snel genoeg om in het dagelijks verkeer mee te komen maar garantie is nooit weg

gr john

trap

Dames en Heren,

Jawel, weer een nachtelijke entry in dit forum :). Neen ik lig er niet echt wakker van, het was meer de tijd waarop ik nog steeds aan het internetten was,,en ben.

Allereerst wil ik u allen hartelijk danken voor uw positieve bijdrage de bij mij heersende twijfels weg te nemen.
Het is u gelukt.

Ik ben vrijdag een uitgebreide proefrit gaan maken in wagen1 en uw posts hier gelezen hebbende heb ik de aanbieder van wagen2 gezegd dat ik inmiddels ben geslaagd.

Vanaf ergens volgende week ben ik de trotse bezitter van een 20V roffel automaat! Het contract is getekend en de laatste onvolkomenheden worden weggewerkt en opgelost (niet meer dan een raamlijstje, het overzetten van een radio/cd en een grote beurt)

Uw bijdragen en de garantie gaven voor mij de doorslag!

Moet er wel bijzeggen dat ik onder de indruk ben van het verschil in econ en sport stand van de automaat. En wat een HEERLIJK geluid!
Zou het daarom zijn dat ik tijdens de proefrit werd aangehouden door oom en tante agent? Wilden zij ook even genieten van de aanblik van een echte auto?? OF waren ook zij onder de indruk van het even tevoren tentoongestelde acceleratie potentieel van deze bolide?? In ieder geval hebben zij volstaan met het bekijken van de papieren :) of het waren mij blauwe ogen, of die van mijn zoon die uiteraard papa vergezelde OF...de wagen zelf :)

Ik hoop evenzoveel plezier te mogen gaan beleven aan de wagen en deze club als de vele veel eerder overtuigenden onder u!

Ik hoop er in ieder geval jarenlang plezier van te mogen gaan hebben.

met vriendelijke groet
de trotse bezitter van een '94 2.5 20V 196Dkm, autom! :D

Het verstand komt samen met de Volvo! Met de jaren!

855-Champagne

gefeliciteerd met je aankoop

john

Reitse

Veel plezierige en veilige roffelkilometers gewenst! :)