Klokkenwinkel vervangen - lampjes blijven branden

Gestart door combinedforces, 20-11-2012 22:32:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

combinedforces

Ik heb het elektronisch gedeelte (print) van mijn oude klok overgezet op nieuwe meters (andere klok). Dit omdat mijn toerenteller bleef hangen. Nu kamp ik met het volgende probleempje:
Het brandstof- en servicelampje blijven branden. Niet knipperen, gewoon branden. Uiteraard zit er voldoende peut in de tank.

Omdat een (knipperende) combi van deze lampjes vaak gerelateerd is aan een stervende dynamo en/of accu heb ik het volgende gedaan:

  • nameten voltages - allemaal goed. Accu is 5 maanden oud
  • foutcodes uitgelezen - geen aanwezig
  • stekkers nagelopen - geen verschil
  • accu losgekoppeld - geen resultaat
  • servicelampje geprobeerd te resetten met lopende motor en gewoon op contact. Procedure gaat goed maar lampje gaat niet uit

Omdat de lampjes van de oude klok nog goed waren vermoed ik dat de print defect is geraakt. Of heeft iemand nog lumineuze ideeën hieromtrent?

Wat me opviel is dat de 'nieuwe' print (die ik dus NIET geplaatst heb) anders is dan de VDO uit mijn auto. Ook VDO, maar niet met de connector voor de boordcomputer bijvoorbeeld. Daarom heb ik mijn oude print overgezet (had liever 1 op 1 vernieuwd). Kan het hiermee te maken hebben?

Ik zag dat beide lampjes worden aangestuurd door de microprocessor (die misschien info halen uit de meters?). Lijkt me niet, maar toch.


UserID6342

Zou die teller weer compleet maken Jonathan en dan erin zetten (met eventueel je eigen kmtellertje erin).  Ik weet dat er verschil zit in de verschillende componenten van zo'n unit en dat je daar hele rare storingen van kunt krijgen als je doe met andere componenten uitwisselt.

Bijvoorbeeld, tellers ene unit op print van andere unit en vice versa.

combinedforces

Dat vermoeden had ik al, de ene print is werkelijk totaal anders dan de originele.

Dan ga ik dat maar eens doen denk ik en hopen dat mijn wijzertjes nu wel juist blijven staan...