Co gehalte te hoog bij stationair voor APK ?

Gestart door Oti, 22-11-2012 12:48:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oti


Beste Roffelaars, bedankt voor de reacties. Wel is het zo dat er meerdere meningen gegeven worden en welke kun je dan het beste volgen???

Heb vanavond bij Thuur de nieuwe verdelerkap & rotor incl een set Volvo bougies opgehaald. Net voordat ik bij hem was
had de Volvo een backfire, dus luchtfilter klemmen los en thuigekomen zie ik dat het koelvloeistof reservoir leeg is &
er een plas onder de Volvo ligt. Zijkant radiateur lekkage,sjips. Ga morgen spullen monteren en ga naar AGP om een lpg check uit te voeren. Andy (zeer vakkundig) heeft al gewerkt aan de Volvo,dus hopelijk komt er iets uit & valt het mee.

Want hij kost ons een rib uit het lijf (zie lpg ellende Oti) maar het is een superauto. Met ruim 30 vrijwarings bewijzen op
zak kan ik daar wel over oordelen. Hopelijk kunnen we snel gewoon genieten van de fijne Roffel.

Groet aan iedereen, Oti.

Oti

Hallo Roffelaars,

Ik heb van het weekend de bougies/rotor & verdelerkap vervangen. De bougies zagen
er netjes uit,een lichtbruine/grijze kleur, dus een lekkende injector kan denk ik uitge-
sloten worden. Hij draait veel beter nu op lpg & ik hoor ook geen rare geluiden in de
uitlaat meer als je het gas loslaat. Benieuwd wat er morgen bij AGP in Heerlen komt
tijdens de lpg check.

Ik houd jullie op de hoogte,

Groet Maurice.

Oti

Hallo Roffelaars,

Gister bij AGP in Heerlen geweest. Andy heeft alles nagelopen maar niets kunnen vinden.
Hij haalde het vacuumslangetje van de brandstofdrukregelaar af & tikte hier mee op de
injectorrail. Er kwam een beetje vloeistof (=benzine) uit? Volgens hem kon het dan alleen
nog aan de katalysator liggen. Dus ben ik naar Thuur gereden om te vragen of hij deze
nog gebruikt had liggen of een nieuwe kon regelen. Deze waren nieuw erg duur en hij
deelde de mening van Andy niet ! Hij zei dat de brandstofdrukregelaar NIET mag lekken.
Dus volgens hem loopt mijn Volvo nu een beetje op 2 brandstoffen wat het te hoog Co
ook kan verklaren.

Nou zit ik weer in een inpasse. Dus eerst eens zien of ik aan een gebruikte brandstofdruk regelaar kan komen en/of een gebruikte katalysator.

Als iemand op het forum nog iets weet, ik hou me aanbevolen.

Mijn Brick is een 855 uit 95 2.0i 10v. Ik zal nog kijken welke aansluiting de katalysator
heeft i.v.m de flens en/of flexibele pijp.

Benieuwd naar jullie reacties, ;)

Groeten Maurice.

jeroen74

Die regelaars zijn met 100 euro inderdaad niet echt goedkoop. Een boete voor geen geldige APK overigens ook niet :P

ZC3rr0r

Citaat van: Oti op 05-12-2012 13:49:18
Hallo Roffelaars,

Gister bij AGP in Heerlen geweest. Andy heeft alles nagelopen maar niets kunnen vinden.
Hij haalde het vacuumslangetje van de brandstofdrukregelaar af & tikte hier mee op de
injectorrail. Er kwam een beetje vloeistof (=benzine) uit? Volgens hem kon het dan alleen
nog aan de katalysator liggen. Dus ben ik naar Thuur gereden om te vragen of hij deze
nog gebruikt had liggen of een nieuwe kon regelen. Deze waren nieuw erg duur en hij
deelde de mening van Andy niet ! Hij zei dat de brandstofdrukregelaar NIET mag lekken.
Dus volgens hem loopt mijn Volvo nu een beetje op 2 brandstoffen wat het te hoog Co
ook kan verklaren.

Nou zit ik weer in een inpasse. Dus eerst eens zien of ik aan een gebruikte brandstofdruk regelaar kan komen en/of een gebruikte katalysator.

Als iemand op het forum nog iets weet, ik hou me aanbevolen.

Mijn Brick is een 855 uit 95 2.0i 10v. Ik zal nog kijken welke aansluiting de katalysator
heeft i.v.m de flens en/of flexibele pijp.

Benieuwd naar jullie reacties, ;)

Groeten Maurice.


Dit heb ik ook gehad inderdaad, regelaar vervangen en klaar is klara, CO was weer perfect.
Start je auto niet ook wat moeilijk bij tijden toevallig?

jeroen74

Bij mij was het ding in ieder geval bijna niet gestart te krijgen na een tijdje stilstand. Na vervangen van de drukregelaar was het weer perfect.

jacques1967

Aangezien de auto op lpg loopt als hoofdbrandstof zou  je er er ook voor kunnen kiezen om de auto toch door de apk te krijgen , net voor de apk de brandstofpompzekering te verwijderen. Dan zou tijdelijk de emissie op lpg in orde moeten zijn?

ZC3rr0r

Citaat van: jacques1967 op 05-12-2012 17:04:53
Aangezien de auto op lpg loopt als hoofdbrandstof zou  je er er ook voor kunnen kiezen om de auto toch door de apk te krijgen , net voor de apk de brandstofpompzekering te verwijderen. Dan zou tijdelijk de emissie op lpg in orde moeten zijn?

Zo duur in een brandstofdruk regelaar nu ook weer niet hoor ;)

jeroen74

Zo rond de 100 tegenwoordig. Ik heb er 89 voor betaald paar jaar geleden meen ik, toen via carpartsdirect.nl

Oti

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan via Timen Smit een gebruikte brandstofdrukregelaar
verkrijgen voor € 20,-. Dit is de dikke uitvoering +/- 35mm doorsnede. hij had ook een
dunne uitvoering voor € 35,- maar bij mij zit de dikke. Nieuw & origineel kost deze € 110,- met korting !

Een gebruikte katalysator kost bij hem € 125,- dus dat is indien nodig ook redelijk. Maar gezien de reacties denk ik dat het wijs is om eerst de brandstofdrukregelaar te vervangen.

Is het moeilijk om de injectorrail te demonteren om de regelaar te de & monteren?

Alle tips welkom en alvast bedankt voor het meedenken.

Een prettig (en glibberig) weekend toegewenst,

Groet Maurice.

Douwe

Vanaf pag 14 in mijn blog de problemen die ik had op G3, misschien heb je er wat aan.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53872.0.html

Het heeft enige tijd en ellende gekost om mijn DOP'er met ruim 6 ton weer door de keuring te krijgen.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Oti

Hallo Roffelaars,

Een verlaat bericht inzake de APK goedkeur van mijn Zwarte 855. Het Co was nog steeds
iets te hoog, ook na het vervangen van de brandstofdrukregelaar. De mijne was dus nog ok, dus heb ik nu een reserve liggen. De APK meester draaide de gaskabelstelschroef een beetje omhoog zodat hij een iets hoger stationair draaide & toen was de Co waarde prima. Hij had de dag ervoor 3 steekproeven gehad dus hij vond het goed zo, en ik eerlijk gezegd ook. Het enige wat dan volgens mij overblijft is de katalysator. Wellicht toch ooit vervangen, echter voor de volgende APK draai ik de gasstelschroef iets omhoog
en dan is dat waarschijnlijk ook weer in orde.

Oh ja het is wel al een beetje laat maar toch.

Voor iedereen die dit leest een Gezond & Rijvriendelijk jaar voor alle Roffelaars !!!

Groet Maurice. :eusa_dance: