==OPGELOST==En toen stopte opeens de motor ermee

Gestart door herbe777, 21-11-2012 23:21:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hengeveld

Citaat van: -D©©©L- op 22-11-2012 22:57:15
Citaat van: Hengeveld op 22-11-2012 17:50:00
Citaat van: -D©©©L- op 22-11-2012 09:09:34
Voor langdurige stationair loop heeft men generatoren uitgevonden.

Schreef je laatst niet in je blog dat je je S70RX een half uur stationair had laten draaien (met motorflush)? ;)

nee. motor is niet geflushed.

Citaat van: -D©©©L- op 12-07-2011 10:25:08
Een korte check van de olie leerde dat ie er echt al heel erg lang in moet zitten. Git en Gitzwart, zelfs tussen de vingers kon je voelen dat het weinig meer smeerde.
Enfin, een bus flush erdoor en lekker een half uurtje stationair laten lopen. Daarna af laten lopen en nieuwe olie erop.

Je XC dan...

herbe777

Heb vanmiddag de bobine gewisseld. Helaas geen resultaat. De electronica is gewoon ergens geblokkeerd.
Is er iemand die mij telefonisch op weg wilt helpen?
Ik krijg op de bobine en de injectoren geen signaal.
Heb de krukaspositiesensor er al uit gehad. Weerstand van 300 en wekt spanning op tijdens starten.

Heb gekeken naar de antennering. Ik begreep van wat mensen dat een auto daar niet van af kan slaan tijdens draaien van de motor. Maar alleen tijdens of vlak na het starten. Is dit zo?

Met welke techneut kan ik even bellen?
Stuur anders je nummer even per mail: herbe777@gmail.com  dan bel ik je.

Alvast bedankt

-D©©©L-

En toch denk ik dat je stationair regelaar niet aangestuurd wordt.
Gevolg van een falend hoofdrelais (of de aansturing daarvan).

elianmars

#33
Hoe ver was je met inbouwen van de carkit? Kan het niet zijn dat je per ongeluk een (verkeerde) kabel hebt doorgeknipt, waardoor de motor is afgeslagen?

Oplossing is gevonden. Had niks met de carkit te maken  ;D

herbe777

#34
Citaat van: -D©©©L- op 23-11-2012 21:00:08
En toch denk ik dat je stationair regelaar niet aangestuurd wordt.
Gevolg van een falend hoofdrelais (of de aansturing daarvan).


========OPGELOST========
Ja, Marco had helemaal gelijk. De stationairregelaar werd niet aangestuurd.
Oorzaak, een falend hoofdrelais. En daardoor ook geen voeding op de ecu.

Drie van de vier draden op dit relais waren sterk geoxideerd en één daarvan zelfs helemaal door.

Dus we hebben nu geleerd dat je altijd bij het begin te beginnen: Is er voeding?

Marco, hartelijk dank voor je reactie en je tijd.

plukkie

Hulde aan Marco en zijn vasthoudendheid :)
Fijn dat het opgelost is, al vind ik het een vreemd verhaal, dat de bedrading zou gaan rotten van stationair draaien...

grt.
Marcel
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

elianmars


Ludo

Citaat van: herbe777 op 23-11-2012 22:11:07
Dus we hebben nu geleerd dat, na lang stationair draaien van de motor, de bekabeling gaat rotten en de motor er dus mee kapt.

Mooi dat het opgelost is, maar van die zin klopt écht niks hoor.  ;D

Douwe

#38
Mooi dat het opgelost is, opsporen van problemen is het elimineren van de mogelijke oorzaken.

En het "rotten" van de bedrading zou je meer moeten zien als "doorbranden" van (reeds aangetaste?) bedrading denk ik.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996