Eindelijk mijn droomauto!

Gestart door Renko, 02-12-2012 15:14:27

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Welkom mede-youngtimerrijder! Sludge: had ik ook last van. Toen de peilstok met een cv-isolatiebuis geïsoleerd en sinds die tijd is het over. Ook bij vorst.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Arnie82

Welkom Renko... Mooie auto! Laat ik even de eerste zijn... Wat is er met de buitenspiegels gebeurt? :eusa_think:
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

grijzev70tdi

Welkom!

Die grille vind ik ook wel stoer zo ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Citaat van: Arnie82 op 03-12-2012 19:54:38
Welkom... Mooie auto! Laat ik even de eerste zijn... Wat is er met de buitenspiegels gebeurt? :eusa_think:

Niks :)
Is gewoon een aftermarket spiegelkapje met knipperlicht.

Arnie82

Citaat van: )()()sT op 03-12-2012 19:56:15
Niks :)
Is gewoon een aftermarket spiegelkapje met knipperlicht.

Ah okay... Dat lijkt me vlot te herstellen dus. ;D

Succes met het naar wens maken van je T-5R... Moet zeker lukken!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

giovanni4451

Wat een ontzettend mooie auto!

Veel plezier op het forum hier!

Renko

UPDATE:

vanmiddag onder de auto gelegen, lekt als een dolle bij de aansluiting van de radiatorslang aan de turbo. slangenklemmen vastgezet maar lekte nog steeds wat, zal nu eerst nieuwe slang erop zetten! Wat doen jullie er voor koelvloeistof in?

Thanks voor de sludge tips, zal idd is proberen de stok te isoleren!

Thanks for the tips! Keep u guys posted!

Lammert

Mooie auto!

Ennuh.. goed nieuws wbt die lekkage! Dat had veel erger kunnen zijn

KIM

De radiatorslang komt uit op de koelwaterbuis aan de achterkant van het blok. Daar zit de kachel aan, maar ook de turbo.
Ik zag bij zwetende verbindingen en heb daarom alle slangen gelijk maar vervangen.

Ik gebruik roze koelvloeistof, maar de meesten hier gebruiken gewoon de groene. Het maakt niet enorm veel uit, zolang je ze maar niet met elkaar mengt.

Ik ben je helemaal vergeten welkom te heten, dus: Welkom!

Renko

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 03-12-2012 10:08:52
Welkom mede-youngtimerrijder! Sludge: had ik ook last van. Toen de peilstok met een cv-isolatiebuis geïsoleerd en sinds die tijd is het over. Ook bij vorst.
Hey thanks for the tip! hoe heb je dit precies gedaan? Dan ga ik dat eerst proberen :-)

Renko

Update

Ok gister onder de auto gelegen. Blijkt dat hij koelvloeistof lekt(extreem veel) in de buurt van de Turbo. Ik dacht eerst dat het de grote zwarte slang was die van de radiateur afloopt naar de turbo, die heb ik aangedraaid maar volgens de man bij volvo is dit lucht van de intercooler...... Hier houdt mij verstand van auto's een beetje op! Zal ik hem gewoon naar de garage brengen en zeggen dat het bij de turbo ergens lekt? Daarnaast zag ik dikke druppels olie hangen aan het buisje naast mijn oliefilter, zal ik hier ook even naar laten kijken? Ik hoor graag jullie meningen! Kan ik al die slangen en buisjes makkelijk zelf vervangen met weinig sleutelkennis?

Nog wat algemene vragen, wil de auto 100% houden dus binnenkort zelf een beurtje geven, volgende vragen(met betrekking tot de t5r, gechipt op g3 dus!)

- maakt het uit wat voor koelvloeistof erin gaat
-welke filters/boegies etc gebruiken jullie voor standaard onderhoud?
-Welke olie doen jullie erin? Vorige eigenaar pakte 10w40, man bij volvo adviseerde 5w40. Rijdt gemiddelde ritjes van rond de 15km enkele reis. Maar ook veel stads en snelweg km's.
-Heeft er iemand nog gasveren in de aanbieding of een tip waar ik die kan halen(70euro per stuk bij volvo :o)

Alvast bedankt voor de tips!

jacques1967

850 op lpg kan best met 10w40 aangezien de motortemperaturen wat hoger zijn dan op benzine. Gebruik juist op lpg originele bougies. Aangezien je auto gechipt is zou ik niet besparen op filtermateriaal (origineel dus). Scheelt in prijs ook niet de wereld overigens. Kijk voor de gasveren eens bij Elferink.nl bijvoorbeeld maar er zijn ook andere voordelige leveranciers zoals nordicar of ET. Koelvloeistof type maakt niet zoveel uit, kijk ff naar de kleur en vul bij met dezelfde kleur als er maar geen 100% water in je koelsysteem zit op het moment! (vriest licht)

Risjat

Mooi, de auto zal je geen minuut vervelen !