Eindelijk mijn droomauto!

Gestart door Renko, 02-12-2012 15:14:27

Vorige topic - Volgende topic

Renko

Hey,

Zal me ff voorstellen! Ik heet Renko en ben sinds vorige week de trotse bezitter van een T5R! Ik ben zelfstandig ondernemer en rijd mijn volvo dan ook lekker bijtellingsvriendelijk :-).  

PS: zat zwarte grill op, originele terug gezet, dont mind de tairips, clipjes zijn besteld :-)

850 T5R
gechipt naar 280 pk
316.000 km

Alle opties:

leer/electrisch
zonnedak
lekbak
hondenrek
cruize(die het niet doet :-)
30% geblindeerd rondom
trekhaak
alle boekjes/rekeningen
gereviseerde automaat( 2500 euro :o )
recent lpg installatie van mesman
etc etc

Ik hoop nog veel km's mee te maken. Hij is van een forumlid geweest: Bas

Ik heb meteen twee vraagjes:

1: ik verlies Koelvloeistof, vorige eigenaar heeft er vorige maand nieuwe radiator ingezet, hij verliest niet veel bij rustig rijden maar heel veel bij warm en volgas> Ga morgen eerst plaat onder auto vandaan halen en kranten eronder leggen en warm laten draaien, kijken of ik ergens iets zie lekker, aan de bovenkant is niets te zien. Hij rookt ook wel lang en heftig witte rook, verdwijnt pas als ie echt warm is! Alle tips/adviezen zijn welkom

2: er zit redelijk wat sludge op de peilstok, kan dit kwaad/wat betekent dit?

Verder zalige auto, word verder niet warm en loopt als een zonnetje!
Bas heeft zoveel aan de auto gedaan/laten doen dat hij als nieuw rijdt!!!

Greetz Renko

Ps: hou hem amper op de weg met dit weer, iemand nog een setje winterbanden/velgen in de aanbieding?

V70R AWD

Martijn_B

Hoi Renko, welkom hier! Welke kleur, station of sedan, km-stand, algemene staat, extra's, etc? :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

de geneRaal

Blackstone under construction

The Volvoboy

Welkom hier! Inderdaad wat meer info over de auto zou leuk zijn, evenals foto's ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

Toch komt sludge aan de peilstok bij meerdere 850's voor. Mijn R heeft er met name in de winter last van. Reden hiervoor is de plaatsing van de peilstokbuis; die hangt vol in de wind tijdens het rijden.
In de motor is altijd een beetje vocht aanwezig en dat condenseert dan op de peilstokbuis.

Het kwijtraken van koelvloeistof is minder gunstig en kan aan vele dingen liggen. Check eerst de boel maar uitwendig. Ik heb zojuist alle koelvloeistofslangen vervangen omdat ze zichtbaar minder werden. Als geen externe lekkages zichtbaar zijn, kun je een CO meting in je koelvloeistoftankje laten uitvoeren. Daar zal dan uit blijken of wellicht je koppakking lek is.

leons850

Welkom!

Mooie auto!

Wat voor en zwarte grill was het,  een blokjes grill of een gaas grill, of een originele die is gespoten? Als het die eerste was wil ik hem wel van je over nemen.

Stuur paar PB als je hem kwijt wilt.

Gr Leon
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

francois

ziet er goed uit welkom op het forum

grfr

arjen850

Citaat van: luitzen75 op 02-12-2012 20:46:59
Citaat van: KIM op 02-12-2012 19:04:34
Toch komt sludge aan de peilstok bij meerdere 850's voor. Mijn R heeft er met name in de winter last van. Reden hiervoor is de plaatsing van de peilstokbuis; die hangt vol in de wind tijdens het rijden.
In de motor is altijd een beetje vocht aanwezig en dat condenseert dan op de peilstokbuis.

Het kwijtraken van koelvloeistof is minder gunstig en kan aan vele dingen liggen. Check eerst de boel maar uitwendig. Ik heb zojuist alle koelvloeistofslangen vervangen omdat ze zichtbaar minder werden. Als geen externe lekkages zichtbaar zijn, kun je een CO meting in je koelvloeistoftankje laten uitvoeren. Daar zal dan uit blijken of wellicht je koppakking lek is.

dat kan wellicht zo zijn inderdaad, en dan mag je hopen dat het de koppakking is in plaats van de
cilinderkop zelf. moet ik er wel bij zeggen dat mijn peilstok niet vol in de wind hangt tijdens het rijden.
vind het beetje een wazig verhaal! aangezien ik hier nog nooit van gehoord heb.

Das gaaf, ligt jou motor andersom onder de kap? :eusa_clap:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

@luitzen75: Gebruik de zoekfunctie maar eens. Er is voldoende over geschreven op dit forum.

Renko

Bedankt voor het welkom!

@luitzen75; het is mayonaise achtig! niet bruin of zwart!

Ik heb ga vandaag alles uitwendig nalopen, hopelijk vind ik het lek anders ga ik ook denken aan pakking of kop idd. Ik hoop op het beste, keep you guys posted!

Denk het best op laten drogen/kranten eronder/ warm laten worden toch? (en afdekplaat eronderuit) om te kijken of ik ergens wat zie roken/lekken.

Ben overigens helaas niet supertechnisch dus als ik geen lek kan vinden houdt het wel op voor mij haha :-)

elianmars

Kijk, zo kan een gasinstallatie ook worden ingebouwd  :eusa_clap: :eusa_clap:

Welkom op het forum, Renko. Hopelijk vallen de "problemen" met de koelvloeistof mee  :eusa_pray:

mehn

Citaat van: elianmars op 03-12-2012 09:26:50
Kijk, zo kan een gasinstallatie ook worden ingebouwd  :eusa_clap: :eusa_clap:

Lijkt verdacht veel op de inbouw in mijn auto ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

kulk

Ja ziet er goed uit die inbouw! Soms zie je dat er nog weleens wat gekaaid wordt ( vrij geciteerd naar een bekend forummer alhier  ;D ) met
gasinbouw. Mijne ziet er ook netjes uit ( bij Boertien te Wezep gedaan ). Waar is die van jou ingebouwd?

Edit: is bij Mesman gebeurd lees ik net  :eusa_wall: , excuses voor m'n topic vervuiling  :P. Mooie auto hoor!  :eusa_clap: