De black bitch is verkocht!

Gestart door Driven2Shine, 25-11-2012 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

Driven2Shine

Ook maar even een blog starten voor mijn zwarte 855 T-5.

Ik ga mij niet nog een keer voorstellen maar een paar foto`s kan geen kwaad dacht ik zo.
beter teveel dan te weinig  :eusa_clap:

Volvo 855 T5  - 1994

schakel
km stand 33.500 km
trekhaak
climate control (werkend)
cruise control
traction control
leder Alcantara R interieur
verwarmde voor stoelen
verwarmde + electrische spiegels
electrisch schuif/kanteldak
wis-was koplamp
4x electrische ramen
leeslampjes
geintegreerd kinderzitje
rolhoes
bagagenet
dakspoiler
Eibach verlaagd
achterlichten 1996

motorisch:
RICA chip
witte injectoren
18T Turbo
Ferrita downpipe en racekat
2,5" Simons Uitlaat met sierstuk

Het motorische gedeelte hierboven is voor mij abracadabra behalve de chip maar ik ga mij hierin zeker verdiepen de komende tijd.

Wat te vervangen en uit te voeren:

Gedaan

1 koplamp aangezien er een ster in zit en het lichtbeeld is niet helemaal lekker (zwakker). Done
Voor dezelfde koplamp de wiswas installatie (plastic buisje afgebroken waar het slangetje opgaat aan het uiteinde).Done
Bestuurderskant de deurvanger, de deur gaat in 1x helemaal open ipv dat deze op 2 standen word afgevangen. Done
Hoedenplank en rolhoes. in de plank zitten 2 scheurtjes aan het ophang gedeelte en deze kraken nogal tijdens het rijden.Done
Nieuwe grill ik dacht zelf aan een zwarte ipv chroom maar dat is geen noodzaak.Done
Speakers vervangen en eventueel een sub want het geluid is om te huilen met de 2 speakers in de deur.Done
R Interieur ingebouwd inclusief deur panelen.Done
Chromen instap sierstrips geplaatst.Done
Veerpoot brug achter monterenDone
Veerpoot brug voor aanschaffen en monterenDone
17" Volan Velgen Richten, Stralen en coatenDone
Accu vervangenDone
Interieur Filter inbouwen + Filter aanschaffen Done
Lederen Armsteun op de kop tikken met zwart binnenwerkDone
Speaker roosters zwart spuitenDone
Standaard volvo uitlaat vervangen voor een 2,5" SimonsDone
Draagarmen (beide) vervangenDone
Expansietank vervangenDone
Lambdasonde vervangenDone
BMC CDA plaatsen met beugelsDone
Lambdasonde vervangen is binnen alleen nog vervangenDone
Dumpvalve plaatsenDone
Knipperlichten vervangen is binnen alleen nog vervangen
Alcantara armsteun plaatsen
Binnen spiegel vervangen is binnen alleen nog vervangen

Nog te doen

Achterbumper ophang steun, deze is flink aan het roesten en moet echt vervangen worden. is binnen alleen nog vervangen
Nieuwe Achterbumper monteren is binnen alleen nog vervangen
Nieuwe type aanduiding (voor zover dit nog te verkrijgen is). Is binnen alleen nog vervangen.
Complete detail behandeling inclusief 2 lagen X-Kote
Dak dempen silent coat
Klapsleutel is binnen alleen nog vervangen
Stoot strips en voorbumper bovendek mat zwart spuiten
Achterklep vervangen is binnen alleen nog vervangen
Motorruimte reinigen
Dashboard vervangen is binnen alleen nog vervangen
Achterruitenwisser plaatsen ( Peugeot/Renault)
Dakrails spuiten mat zwart
Spotrepair 019 lak rondom
Stroom TomTom en telefoon aanleggen
Lederen interieur in orde maken
Nieuwe achterklep dempen
Nieuwe achterklep revisie kit monteren
Nevel sproeiers

StefanCJ

Mooie wagen Steve. Veel plezier ermee, maar dat zal wel goed komen.

:)

Vulk

Een zwarte estate is en blijft toch één van de mooiste roffels.

Ik wacht (geduldig) af op de poetsfoto's! Is er technisch veel aan de auto te doen?

BBS

Mooie wagen :D, nu nog ff goed poetsen, bumperdeks ff mooi in de lijnolie en wat zijn verder de plannen met de wagen? :eusa_think:
Volvoloos....

Driven2Shine

Vandaag gestart met een aantal werkzaamheden welke niet allemaal even vlekkeloos verliepen helaas.

het vervangen van de linker deurvanger was een appeltje eitje (gelukkig).

Het deurpaneel verwijderen was op zich niet zo moeilijk maar de eerste keer toch goed kijken en voelen.

De defecte deurvanger.

Zoek de verschillen :D

En weer gemonteerd met rubber afdekhoes (welke ik uiteraard de eerste keer vergeten was haha).

Vervolgens de ruiten even gereinigd en nieuwe wissers gemonteerd voor en achter.
Uiteraard hoort bij een schone ruit een nieuwe verse stikker (bedankt Ben).

Van de wissers heb ik geen foto`s maar die zien er uit als elke wisser :D

Ik heb getracht een start te maken met het vervangen van de linker koplamp maar dit was toch niet zo eenvoudig als ik dacht dat het zou zijn.
het glas is op zich zo te vervangen mits ik de onderste afdekplaat weg zou krijgen maar deze word tegen gehouden door de koplamp wiswas installatie.
Iemand hier tips voor? Op volvospeed kon ik zo snel geen handleiding vinden.

Daarna was het de beurt aan een nieuwe 13cm compo set in de deur en bovenop het dashboard van Rockford Fosgate.
Geen foto`s want dit is rete simpel.

Volgende week komt de nieuwe dubbeldin headunit en wou vast wat werkzaamheden doen om het starks sneller te kunnen inbouwen.
Deze headunit is het geworden:

Pioneer FH-X700BT met alles er op en er aan.

Wat mij wel opviel bij het verwijderen van de enkel din radio en het opvul bakje was dat er aan beide zijden van het 2DIN gat een rand loopt.
Die dien ik waarschijnlijk weg te halen of zie ik dat verkeerd?

Dit was hem voor vandaag.
Meer als ik weer foto`s heb of iets noemenswaardig te vertellen heb.

Driven2Shine

Citaat van: Vulk op 25-11-2012 19:34:15
Een zwarte estate is en blijft toch één van de mooiste roffels.

Ik wacht (geduldig) af op de poetsfoto's! Is er technisch veel aan de auto te doen?
Technisch valt het op zich wel mee, althans voor hetgeen ik weet wat er allemaal vervangen dient te worden.
De lak is een verhaal apart helaas.
Rondom is er ongeveer 30 micron blanke lak over wat niet veel is voor een auto zoals deze.
Af fabriek zat het rond de 120 ~ 150 rond dat jaartal (1994) dus er is al flink aan gepolijst en de nodige dikte lak is verwijderd.
Op dit moment durf ik de lak niet meer aan te raken met een polijst machine want je bent er doorheen voordat je er erg in hebt.

Maar.... gelukkig is er iets zoals X-Kote waardoor je de lak weer een stuk dikker maakt en flink wat krasjes kan opvullen.
Dit ga ik eerst uitvoeren en vanaf daar gaan we verder zien wat er met de lak gaat gebeuren.

Lijnzaad olie ga ik niet gebruiken want dat goedje blijft mij te lang plakkerig en is lastig te verwijderen van de lak.
Ik heb iets anders wat binnenkort binnenkomt en dat zou echt heeeeeel lang moeten blijven zitten dus ben benieuwd.
Heb nog even de verfbrander er op gehad vanmiddag maar echt veel verbetering was er niet helaas, wel iets maar niet genoeg want het bleef grijs ipv zwart te worden.

triton

Goed bezig  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Het randje moet je inderdaad eruit zagen.
Gewoon oud broodmes of los ijzerzaagje gaat prima.
Professioneel raddraaier

Driven2Shine

Heb een setje nieuwe type aanduiding liggen alleen is er geen plak spul meer op aanwezig aan de achterzijde.
Ik kreeg de tip voor Polymax van de bouwmarkt, gaat dat werken of is er een ander (beter) alternatief?

dopie

Van dat randje hoef je maar een beetje af te halen met een scherpe beitel. Heb meerdere dubbeldin systemen gehad en ook momenteel maar bij al die radio`s hoefde er maar een klein stukje af. En dat is fijn want als je ooit weer terug wil naar origineel dan werken de geleiders ook nog ipv dat ze weg zijn. En als je een beetje weg haalt dan klemt de radio ook nog een beetje en kun je hem moor vergrendelen met het frame om de radio.

(maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een beetje van de rand weghalen niet werkt)

Driven2Shine

KIM

Volgens mij zijn de uni kleuren op de 850 nooit van blanke lak voorzien geweest; in ieder geval CY en rood zeker niet.
Bij auto's van deze leeftijd is een uni kleur met blanke lak vaak meerprijs geweest.

Driven2Shine

Zou kunnen daar heb ik geen verstand van.

Wat ik wel weet is dat de blanke lak aanwezig is aangezien mijn lakdikte meter verschillende lagen meet en het schommelt tussen de 20 en 30 micron over de gehele auto.

Kees Flodder

Zo hey, dat is een mooie!!

We kunnen een keer gezamelijk een foto maken, ik heb namelijk exact dezelfde (op de velgen na, heb Colomba's)
En ik woon 5 km van je vandaan!

Driven2Shine

Kunnen we zeker wel een keer doen ;)
5 km is goed te overbruggen haha

Driven2Shine

Sinds gister de eigenaar van wat nieuwe onderdelen :D

1x Zwarte Grill
1x Set koplamp wissers
1x Setje kenwood Speakers
1x Hoedenplank met defecte rolhoes
1x Pioneer  FH-X700BT

We kunnen weer klussen maar dit weekend even niet aangezien we vanmiddag vertrekken voor een weekendje met vrienden.