Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...

Gestart door Wouter1973, 27-11-2012 10:08:31

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Wat we er ook van leren is dat de ene Bosch lmm niet de andere is... :eusa_think:

Miyel

staan er nog meer nummers op? Iets van 0 280 xxx xxx zijn echte Bosch nummers.. die nummers die jij liet zien lijken meer productie nummers te zijn.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Bosch management = bosch sensoren ja heb je een denso dan is het allemaal denso...

Imitatie LMM enzo niet aan beginnen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Citaat van: Miyel op 10-11-2018 15:28:47
staan er nog meer nummers op? Iets van 0 280 xxx xxx zijn echte Bosch nummers.. die nummers die jij liet zien lijken meer productie nummers te zijn.
Dat dacht ik ook. Maar nee, er staan verder geen andere nummers op. Misschien wel op de behuizing...

Wouter1973

De T-5 rijdt weer echt fantastisch sinds ik de Bosch lmm hen schoongemaakt. Klein smetje op het geheel is dat hij heel af en toe, op random momenten, op LPG een 2-3-1 melding geeft. Alles gecheckt, inclusief interxooler, op luchtlekkage maar niets gevonden. Uitstoot en lambda gemeten en die is perfect. Het enige dat nu opvalt is een licht gesis als ik in de vacuüm slang naar de ptc knijp. De ptc sensor zelf lijkt dan een sissend geluid te maken. Motorloop verandert dan ook iets. Vermoed nu dat de sensor niet goed is, alhoewel deze wel perfect aansluit op de harde plastic buis. Wellicht is de rubberen mof over te zetten op de oude sensor. Heb weer wat te doen komend weekend...

Miyel

De PTC is geen sensor.. je bedoelt die nippel waar de carterventilatie buis en een vacuüm slang op zit, net voor de turbo?
Dat is een slangtule met een verwarmingselement er in of zo.

Vervangen zal geen zin hebben. Hem luchtdicht op de aanzuig buis maken wel!
Had jij die nippel laatst niet schoongemaakt? Luchtdicht terugplaatsen is moeilijk is toen dacht ik al genoemd..?

Wouter1973

Citaat van: Miyel op 22-11-2018 20:53:54
De PTC is geen sensor.. je bedoelt die nippel waar de carterventilatie buis en een vacuüm slang op zit, net voor de turbo?
Dat is een slangtule met een verwarmingselement er in of zo.

Vervangen zal geen zin hebben. Hem luchtdicht op de aanzuig buis maken wel!
Had jij die nippel laatst niet schoongemaakt? Luchtdicht terugplaatsen is moeilijk is toen dacht ik al genoemd..?
De vacuüm uitgang van de nippel verstopt heel snel. Die heb ik doorgeprikt. Verder is de rubber mof waarmee het ding in de harde plastic buis vast zit in goede staat bij dit exemplaar. Het enige dat ik kan doen is daar nog een randje kit omheen aanbrengen...

Miyel

Het rubber lijkt in goede staat maar is al wel oud.
Als je het netjes wilt kitten zou ik de buis er uit halen, de nippel er uit halen en dan in de gleuf van het rubber iets kit aanbrengen. Dan zie je het van buiten niet en kun je de binnenkant netjes schoonvegen. Mocht er een kloddertje uit steken komt hij niet in de turbo.

Wouter1973

Citaat van: Miyel op 22-11-2018 21:34:25
Het rubber lijkt in goede staat maar is al wel oud.
Als je het netjes wilt kitten zou ik de buis er uit halen, de nippel er uit halen en dan in de gleuf van het rubber iets kit aanbrengen. Dan zie je het van buiten niet en kun je de binnenkant netjes schoonvegen. Mocht er een kloddertje uit steken komt hij niet in de turbo.
Ga ik doen. Heb bij mijn oude buis en nippel (met aanzienlijk slechter rubber) de boel ook goed dicht gekregen met blauwe locatie en een paar tie wraps.

Wouter1973

PTC nippel vandaag eruit gehaald, alles goed ontvet, vacuüm aansluiting nog maar eens goed doorgeprikt, en de boel met heel dun lijntje blauwe loctite weer teruggezet. Dat valt nog niet mee trouwens, maar uiteindelijk kwam ik erachter dat eerst het 'rechthoekige' deel van het rubber in de uitsparing van de turbobuis, en daarna voorzichtig het ronde deel erin duwen werkte. Twee tie wraps kruislings aangebracht om de voel nog wat stevige aan te drukken. Van buiten niet zichtbaar is dus niet gelukt, maar dat vind ik ook minder belangrijk. Als het maar werkt.
Verder een set (voor en achter) windschermen besteld via Laudorshop. Lijkt me mooi en functioneel, dus ik ben heel benieuwd.

arjenT5R

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88530.msg1788792#msg1788792

Nou heb je hier een post aangemaakt met allemaal vragen over het wisselen van een intercooler... iedereen doet z'n best je te helpen.
Maar geen antw meer van TS... 

Vergeten? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 24-11-2018 20:58:33
https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88530.msg1788792#msg1788792

Nou heb je hier een post aangemaakt met allemaal vragen over het wisselen van een intercooler... iedereen doet z'n best je te helpen.
Maar geen antw meer van TS... 

Vergeten? ;D
Nee, zeker niet vergeten. Maar het is een grotere klus dan ik had verwacht. Aan het inlezen in Haynes. En bedacht dat als de intercooler echt lek zou zijn, dat je het moet horen onder last en met turbodruk erop. Kortom: dankbaar voor alle adviezen en reacties (ook de PB meegeteld) maar me nog aan het beraden...

classicT5

Lekke intercooler komt voor zover mij bekend niet veel voor bij onze autos.

KIM

Als ze ouder worden wel hoor. Heb vorig jaar de IC van de R moeten vervangen ivm lekkage. De lekke plek liet zich eenvoudig vinden door de donkerdere kleur als gevolg van olie en vuil.

Wouter1973

Citaat van: KIM op 25-11-2018 10:29:56
Als ze ouder worden wel hoor. Heb vorig jaar de IC van de R moeten vervangen ivm lekkage. De lekke plek liet zich eenvoudig vinden door de donkerdere kleur als gevolg van olie en vuil.
Kon je het lek ook horen tijdens het rijden?