Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...

Gestart door Wouter1973, 27-11-2012 10:08:31

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

De auto loopt inmiddels, maar lekt hier olie:

Iemand een idee? ???

volvobug

Citaat van: Wouter1973 op 17-12-2018 20:32:03
.....Vaker flink planken en lekker toeren maken dan maar? ;)

Dat is altijd goed voor een warme motor  ;D

Citaat van: Wouter1973 op 17-12-2018 21:30:26
...
Iemand een idee? ???

Je hebt die prop papier toch wel bewaard hoop ik?  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Stefan

Vast een domme vraag, maar waar zijn die boutgaten voor naast de cirkel dat gat?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Miyel

Die lekkage heb ik al eens wat van gehoord. Dat gat was voor iets van bepaalde typen, maar als de cilinderkop er onder dicht is zou hij niet mogen lekken.
Doet hij dat wel, dan is de vloeibare pakking onder het kleppendeksel niet goed aangebracht.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

KIM

Precies mijn idee.
Eerlijk gezegd is de hoeveelheid pakking op de foto ook wel royaal te noemen.

Dit heb ik er op gesmeerd:

Wouter1973

Kleppendeksel gaat er morgen weer af...wordt vervolgd.

Wouter1973

Citaat van: Stefan op 17-12-2018 21:33:40
Vast een domme vraag, maar waar zijn die boutgaten voor naast de cirkel dat gat?
Ik denk dat die voor de stalen leiding zijn waar de vacuumslang vanuit PTC nippel op aangesloten zat. Maar die leiding was verstopt, had ik al buiten werking gesteld (vacuumslang rechtstreeks naar vacuüm toren) dus die hoeft ook niet meer terug.

rappendaf

Die olie komt echt niet van dat gat hoor
Ik denk ben zeker dat de olie van de stop komt of gemorst of van de ontluchting
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

Citaat van: Wouter1973 op 17-12-2018 21:30:26

Iemand een idee? ???

kijk naar je oliedop daar is het nat van de olie daar komt dit van  8)
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Wouter1973

De olie kwam niet van de olievuldop. Kwam wel degelijk uit het gat. Met als oorzaak dat tussen het aanbrengen van de kit en het op moment vastzetten van de cilinderkop teveel tijd heeft gezeten, waardoor de kit al uitgehard was bij het vastzetten. De kop is eraf gegaan, opnieuw gekit en alles is nu dicht en lekvrij :)

Wouter1973

Zo. De auto is weer rijdend. Met een gereviseerde cilinderkop (gevlakt, klepseals vernieuwd, alle aanslag verwijderd etc). Met een nieuwe uitlaatspruitstuk pakking. Nieuwe distributie (riem, waterpomp, spanrol etc). Nieuwe temperatuursensor. Downpipe nog op lekkages gecheckt.

Na zo'n beetje alles verder uitgesloten (want vernieuwd) te hebben dat aan die hardnekkige 2-3-1 storing gekoppeld kan worden had ik toch goede hoop dat de storing nu weg zou blijven. Niets is minder waar: na een kilometer of 20 is de storing weer 'vertrouwd' aanwezig.  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Het enige dat ik nog kan bedenken nu is toch de lmm (hoewel ik met twee Bosch lmm's, beide schoongemaakt kan wisselen). De gasrespons en wijze waarop turbodruk opbouwt verschilt merkbaar bij de twee lmm's. Bij de een een stuk feller, meer turbodruk, en bij de andere iets geleidelijker, wel uiteindelijk volle turbodruk). Bij beide treedt de storing op, maar bij 1 van de lmm's duurt dat langer (na ca 20km vs na 150 - 200 km).

Op benzine nergens last van. Maar twee keer naar een goede gasboer geweest, met laptop aan rondgereden, wat niks vreemds aan het licht bracht.

:eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 19-12-2018 10:11:33
Zo. De auto is weer rijdend. Met een gereviseerde cilinderkop (gevlakt, klepseals vernieuwd, alle aanslag verwijderd etc). Met een nieuwe uitlaatspruitstuk pakking. Nieuwe distributie (riem, waterpomp, spanrol etc). Nieuwe temperatuursensor. Downpipe nog op lekkages gecheckt.

Na zo'n beetje alles verder uitgesloten (want vernieuwd) te hebben dat aan die hardnekkige 2-3-1 storing gekoppeld kan worden had ik toch goede hoop dat de storing nu weg zou blijven. Niets is minder waar: na een kilometer of 20 is de storing weer 'vertrouwd' aanwezig.  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Het enige dat ik nog kan bedenken nu is toch de lmm (hoewel ik met twee Bosch lmm's, beide schoongemaakt kan wisselen). De gasrespons en wijze waarop turbodruk opbouwt verschilt merkbaar bij de twee lmm's. Bij de een een stuk feller, meer turbodruk, en bij de andere iets geleidelijker, wel uiteindelijk volle turbodruk). Bij beide treedt de storing op, maar bij 1 van de lmm's duurt dat langer (na ca 20km vs na 150 - 200 km).

Op benzine nergens last van. Maar twee keer naar een goede gasboer geweest, met laptop aan rondgereden, wat niks vreemds aan het licht bracht.

:eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

Als op benzine de storing wel weg blijft sluit dat een hoop uit!
Maar wat zal je torretje weer lekker spinnen zeg  :eusa_clap:

de Boeing

Lekker klus om 'gedaan' te hebben. Maar ik zou toch eens de stap zetten naar M4.4 ombouw zodat je kan loggen. En een keertje een echt nieuwe Bosch LMM erin, schoonmaken las ik destijds gemengde reacties op (zelf ook geprobeerd maar uiteindelijk was een echt nieuwe wel een hele verbetering).

Wouter1973

Hij rijdt heerlijk inderdaad. Maar.....dat deed ie eigenlijk al. In die zin ervaar ik niet veel verschil, motor loopt heel erg mooi. Het is vooral het idee dat de basis nu voor een groot deel op orde is wat lekker voelt.  :)
Als ik nu die storing nog weg krijg ben ik helemaal happy...

Wouter1973

Citaat van: de Boeing op 19-12-2018 10:36:11
Lekker klus om 'gedaan' te hebben. Maar ik zou toch eens de stap zetten naar M4.4 ombouw zodat je kan loggen. En een keertje een echt nieuwe Bosch LMM erin, schoonmaken las ik destijds gemengde reacties op (zelf ook geprobeerd maar uiteindelijk was een echt nieuwe wel een hele verbetering).
Begrijp de suggestie wel. Fueltrims kan ik niet zien nu, en dat is in dit geval toch wel een gemis. Voor de rest ben ik juist wel blij met OBDI, omdat ik zonder verdere hulpmiddelen wel storingen kan uitlezen en resetten. Ik ga eerst nog eens echt een flink stuk op benzine rijden. 500 km ofzo. Om echt uit te sluiten dat ik daar moet zoeken.