Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...

Gestart door Wouter1973, 27-11-2012 10:08:31

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Dat zijn de betere berichten, ik had al z'n idee dat het dat kon zijn. ;)

Wouter1973

Citaat van: MikeyQR op 20-12-2018 10:32:44
Dat zijn de betere berichten, ik had al z'n idee dat het dat kon zijn. ;)

En ondertussen is de hele auto daar omheen ook vervangen ;)

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 20-12-2018 10:16:41
Eruit en reinigen is al gebeurd. Ze zijn helemaal schoon. En waren op het oog lekvrij. Moet alleen even kijken waar dat omschakelrelais zit. Ik heb een BRC Genius Max systeem, hoor bij overschakelen achterin bij de gastank iets klikken.

Mooi, dan zou ik zeker eerst naar het relais kijken.
Die zit vast niet achterin en hopelijk is het nog een los relais en niet geïntegreerd in de stuur computer.
Het kan ook nog bedrading zijn natuurlijk.

rappendaf

Citaat van: Wouter1973 op 19-12-2018 09:51:13
De olie kwam niet van de olievuldop. Kwam wel degelijk uit het gat. Met als oorzaak dat tussen het aanbrengen van de kit en het op moment vastzetten van de cilinderkop teveel tijd heeft gezeten, waardoor de kit al uitgehard was bij het vastzetten. De kop is eraf gegaan, opnieuw gekit en alles is nu dicht en lekvrij :)

Hoeveel tijd zat er tussen en heb je Volvo pakking gebruikt ik heb al wel een uur gewacht alles dicht
Mij is verteld dat de Volvo pakking pas uithard als de lucht weg is dus op mekaar geperst word

Mooi dat het dicht is
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Wouter1973

Citaat van: rappendaf op 21-12-2018 09:09:15
Hoeveel tijd zat er tussen en heb je Volvo pakking gebruikt ik heb al wel een uur gewacht alles dicht
Mij is verteld dat de Volvo pakking pas uithard als de lucht weg is dus op mekaar geperst word

Mooi dat het dicht is
Hij is dicht. Nog even een schrik momentje toen ik toch weer olie op het kleppendeksel zag liggen, maar het lijkt erop dat dat uit het carterventilatieslangetje kwam. Die zat niet vastgedraaid...Even in de gaten houden de komende dagen, maar ik heb goede hoop ;-)

Wouter1973

Gisterenavond tijdens een lange rit nog ca 100 km gereden op lpg met zekering 2 eruit. Toen kwam toch de storing weer terug.
Dus:

- op benzine geen storing
- op lpg wel storing
- op lpg met zekering 2 eruit ook storing

Kortom: 100% lpg gerelateerd. Alhoewel dat ook niet zeker is. Met zekering 2 eruit kunnen injectoren volgens mij nog steeds nadruppelen of lekken met de benzine die op dat moment in de injectorrail zit. En benzinedrukmeter zou in theorie ook kunnen lekken, maar die heb ik verschillende keren getest. Volgens mij is er geen andere manier waarop er benzine verbrandt kan worden met de pomp uitgeschakeld.

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 21-12-2018 09:23:05
Gisterenavond tijdens een lange rit nog ca 100 km gereden op lpg met zekering 2 eruit. Toen kwam toch de storing weer terug.
Dus:

- op benzine geen storing
- op lpg wel storing
- op lpg met zekering 2 eruit ook storing

Kortom: 100% lpg gerelateerd. Alhoewel dat ook niet zeker is. Met zekering 2 eruit kunnen injectoren volgens mij nog steeds nadruppelen of lekken met de benzine die op dat moment in de injectorrail zit. En benzinedrukmeter zou in theorie ook kunnen lekken, maar die heb ik verschillende keren getest. Volgens mij is er geen andere manier waarop er benzine verbrandt kan worden met de pomp uitgeschakeld.

Je kan voor de zekerheid de druk van de rail afhalen door het ventiel even te openen nadat de zekering 2 er uit is (benzine even opvangen in een doek oid) maar ik verwacht daar eerlijk gezegd niet veel van, maar meten is weten.

Wouter1973

Citaat van: V70geRwin op 21-12-2018 10:47:04
Je kan voor de zekerheid de druk van de rail afhalen door het ventiel even te openen nadat de zekering 2 er uit is (benzine even opvangen in een doek oid) maar ik verwacht daar eerlijk gezegd niet veel van, maar meten is weten.
Dit is wel het moment om dingen eens eindelijk definitief te gaan uitsluiten. Goede tip.

Wouter1973

En er blijft nog steeds wat olie uit het slangetje van de carterventilatie komen. Dat slangetje is vrij nieuw (dus soepel). Bij olie peilen vanochtend zag ik dat het peil net boven het Max-streepje stond. Kennelijk is er iets teveel bijgevuld na de koprevisie. Gooit ie de overtollige olie er via de carterventilatie uit, is dat logisch?

Wouter1973

Wat ook nog zou kunnen, is dat de kit voor de cilinderkop toch nog niet helemaal goed is aangebracht en dat op dit manier de olie via het carterventilatieslangetje op het kleppendeksel terecht komt. Er is een halve liter olie afgetapt, zodat het peil onder de Max uitkomt. Even in de gaten houden maar...
Verder een druksensor en temperatuursensor voor mijn BRC lpg installatie besteld. Kost de wereld niet, en vervangen is zo gepiept. Dan weet ik zeker dat het daar ook goed zit. Omdat de verdamperdruk goed was toen men onlangs de laptop aan de BRC installatie hing, verdenk ik de membranen (er zitten er geloof ik twee in deze verdamper) niet.
En tot slot: een PU motorsteun besteld voor de bovenkant. Mijn oude is duidelijk versleten en verschuift in de houder. Niet goed.

Vulk

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met die motorsteun. Ik kon er maar niet aan gewoon worden en heb er terug een originele ingezet.

jellejas

Citaat van: Vulk op 22-12-2018 15:42:00
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met die motorsteun. Ik kon er maar niet aan gewoon worden en heb er terug een originele ingezet.
Ik vind het zo geweldig dat ik er toen de tijd ook nog een pu baksteun bij heb geplaatst. De extra trillingen bij mij waren minimaal maar de sensatie en het geluid wat zo veel geweldiger.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Wouter1973

Ik ben heel benieuwd. Schijnt ook nog wel wat verschil in het PU te zitten. De ene steun is knetterhard, en de andere iets softer. Ik heb gewoon iets besteld, we gaan het meemaken.  :)
Extra motorgeluid vind ik nooit een straf.

Wouter1973

Vandaag ontving ik een nieuwe druksensor en temperatuursensor voor mijn BRC lpg installatie. Een van de weinige mogelijke resterende oorzaken voor de 2-3-1 storing die alleen op lpg optreedt. Vervangen was het simpelste en goedkoopste klusje sinds tijden. Stekkertje los, oude eruit draaien en nieuwe sensoren (bij elkaar 5 tientjes) erin. In 5 minuten klaar. Ik ben benieuwd....

Vulk

En intussen is de hele auto nieuw...!