Ombouwen van LPG G2 naar G3

Gestart door ZC3rr0r, 27-11-2012 22:27:11

Vorige topic - Volgende topic

snix

Citaat van: ZC3rr0r op 28-11-2012 20:37:06
:O Serieus?
Ik denk dat ik morgen eens ga bellen met Volvo Nederland, ben heel benieuwd wat zij voor me kunnen doen...

Het enige verschil is dat Ed een nieuwe installatie heeft..

Je kunt het altijd proberen

blauweroffel

Ik heb ook en verhaal van G2 naar G3
Mijn eerste volvo was een 855 "96 met G2
Bij een bekend bedrijf in Rijssen gevraagd of het mogelijk was om te bouwen.
Ja, dan moest er een anders computer voor de lpg in Kostte rond 300 euro. Bedrijf heeft gekeurd en kentekenpapieren laten aanpassen.

Is dus wrschlk niet helemaal legaal gegaan? Weet het niet....Dit hele verhaal is  rond 2003/2004 geweest

BR

mehn

Van de MY96-ers mogen de meeste types wel.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

blauweroffel

Citaat van: mehn op 29-11-2012 11:55:19
Van de MY96-ers mogen de meeste types wel.

Aha, was een 2.5i 20V
BR

ZC3rr0r

Citaat van: snix op 29-11-2012 09:27:29
Citaat van: ZC3rr0r op 28-11-2012 20:37:06
:O Serieus?
Ik denk dat ik morgen eens ga bellen met Volvo Nederland, ben heel benieuwd wat zij voor me kunnen doen...

Het enige verschil is dat Ed een nieuwe installatie heeft..

Je kunt het altijd proberen

De installatie ombouwen is mij het probleem ook niet, het zit hem er meer in dat ik wil weten of mijn auto dan als G3 geclassificeerd kan worden voordat ik een geld hiervoor uittrek. Logisch toch?

Ga ze zo bellen, laat wel horen hoe/wat eruit gekomen is :)

Rob850turbo

Heb nog een T5 staan , bouwjaar 1994 , met G3 vermelding op het kenteken

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,60789.0.html

CharlieFox

Ik heb het 2 jaren geleden laten doen, althans: administratief. Ook 'n oudje uit 1995. Let wel, las ik ook in dit topic en mee eens: je haalt je behoorlijk wat op de hals met die 4-gas meting. Ik heb er nu ook elke APK mee te maken en valt niet mee om het telkens binnen de waardes te krijgen!

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39119.msg892000.html#msg892000
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

ZC3rr0r

Tja,

Volvo Nederland had er blijkbaar niet zoveel zin in....
Ben afgescheept met een vrij standaard verhaaltje dat ik mijn verhaal kan toesturen aan infonl@volvocars.com incl chassisnummer en motorcode en dat ze er dan op terugkomen.

Heb ondertussen bij alweer 4 LPG boeren bot gevangen, blijkbaar legt iedereen de regels van de RDW (die ze althans op de website hebben staan) anders uit, waardoor er geen uniformiteit bestaat onder de inbouwers en de keurmeesters.

pwassink

Citaat van: ZC3rr0r op 30-11-2012 18:43:50
Tja,

Volvo Nederland had er blijkbaar niet zoveel zin in....
Ben afgescheept met een vrij standaard verhaaltje dat ik mijn verhaal kan toesturen aan infonl@volvocars.com incl chassisnummer en motorcode en dat ze er dan op terugkomen.

Heb ondertussen bij alweer 4 LPG boeren bot gevangen, blijkbaar legt iedereen de regels van de RDW (die ze althans op de website hebben staan) anders uit, waardoor er geen uniformiteit bestaat onder de inbouwers en de keurmeesters.

Je zou ook in overweging kunnen nemen (dat mag je geheel zelf bepalen uiteraard) is dat hetgeen jij van hun vraagt
wettelijk gezien het feit dat die G3 korting in principe een belastingvoordeel is.
Waarop jij dus van hun verlangt dat ze als bedrijf de staat/belastingdienst "bedonderen", dit is wat op papier dan als een "economisch delict" kan worden aangevinkt en de bijbehorende boetes druk je meestal niet in honderden euro's uit ..

Ik begrijp die bedrijven denk ik wel ..  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Thys

Citaat van: mehn op 28-11-2012 06:46:47
Er zijn al velen die dit geprobeerd hebben en ik zou zo niemand kunnen opnoemen waar het bij gelukt is.

Ik meld me :D

Mijn ex-GLT uit '93, momenteel in bezit van RazorX, had G2 op kenteken. Nav. een tip hier op het forum ben ik bij een gasinbouwer in Holten geweest, die voor 150 euro heeft kunnen regelen dat ik G3 op kenteken kreeg. Enige wat daar gebeurde was het afregelen van de verdamper, en ik was de autopapieren een weekje kwijt. Heb wel begrepen dat ze het inmiddels niet meer doen. Zal toch niet helemaal conform de regels geweest zijn, vermoed ik.

Hans Duiven

Citaat van: EdenAli op 28-11-2012 17:55:25
Citaat van: grijzev70tdi op 28-11-2012 10:35:04
EdenAli heeft ook G3 in zijn GLT alter I. Maar hoe dat gegaan is weet ik niet. Denk dat hij het zelf wel verteld binnenkort

Ik heb gewoon mazzel gehad ;D

Heb meedere PB beantwoord op deze vraag maar het was gewoon peanuts.

Gas laten onbouwen
Wou G3 kon niet volgens de RDW (te oud 1992)
Kan pas van af 1-1-1994.
Volvo Nederland gebeld
Uitgelegd ik ben Volvo liefhebber en zit op het 850 forum en er zijn er meerdere met een 92 op G3.
Waarom ik dan niet?

Stuur het maar op wij kijken wat we kunnen doen

2 weken later....

G3 op het kenteken en ik heb gewoon een gasstukje geen LPI

Dat noem ik nu nog eens 'outside the box' denken  :eusa_clap:

FGG

Ik had zelf een 93-er 855 op G3, maar wél nieuw ingebouwd, niet omgezet van G2 naar G3. Als je eens goed het Forum doorspit blijkt 't redelijk kansloos.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ZC3rr0r

Sterker nog, als ikde onderstaande reactie van Volvo Nederland lees dan zou iedere 850 van voor 1995 die op G3 staat een gevalletje subsidiefraude zijn....

Citeer
Dank voor uw email. Om in aanmerking te komen voor de G3-korting dient er aan een aantal eisen te worden voldaan met betrekking tot de auto, LPG-installatie en combinatie van beiden:

1. de auto moet voldoen aan de 94/12 EEG emissierichtlijn. Deze emissierichtlijn houdt verband met het motortype en modeljaar van de auto.

2. de LPG-installatie dient een installatie te zijn van de zgn. 3e generatie. Dit wordt ook wel "G3-installatie" genoemd. Kenmerken van een G3-installatie zijn o.a.: de LPG-installatie moet zelflerend maar niet nastelbaar zijn.

3. de combinatie, dat wil zeggen de auto met ingebouwde LPG-installatie, dient aan bepaalde eisen te voldoen. Eén van deze eisen is dat de auto voorzien van LPG-installatie minimaal 30% schoner moet zijn dan de vergelijkbare uitvoering op benzine.

Gelet op uw vraag met betrekking tot de Volvo 850 GLT het volgende. Alle Volvo's 850 van modeljaar 1992 voldoen niet aan bovengenoemde eisen. De Volvo's 850 van modeljaren 1995 en 1998 voorzien van een motor B5202S en B5252S en voorzien van een aangepaste/omgebouwde AMS/LPE-gasinstallatie komen in aanmerking voor de G3-korting. Het is ook niet mogelijk de gasinstallatie van modeljaren voor 1995 om te bouwen.

Affijn...het gevolg is duidelijk voor me. We gaan eens goed hard kijken naar een andere roffel. :(

Sbv

Andere auto kost ook geld, neem aan dat je niet 1 op 1 kunt ruilen. Van dat geld kan je ook weer een stukje rijden lijkt me zo

ZC3rr0r

Ja, maar de calculator vertelt me dat een goede 850 kopen waarvan de achteras niet bonkt (silent blocks) en de airco van werkt per saldo goedkoper uitpakt dan de mijne met hangen en wurgen op G3 proberen te krijgen + de genoemde zaken aanpakken.