Motorverwarming

Gestart door pwberg, 28-11-2012 16:00:04

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Ik ben met Jeroen (JayJ) bezig om de motorverwarming uit zijn 855R over te nemen.

Het is een originele Volvo-verwarming, echter zie ik in de accessoire-catalogus (te vinden elders op dit fijne forum) dat er verschillende zijn voor benzine wel  / geen turbo en diesel.

De nummers zijn als volgt:
Benzine met turbo – 9499 640-2
Benzine zonder turbo – 9499 642-8
Diesel – 9499 641-0

Ik snap dat er niet voor niets verschillende uitvoeringen beschikbaar zijn, maar weet iemand wat het verschil is tussen de uitvoering benzine met turbo en de diesel uitvoering? Is deze (wellicht met enige aanpassingen) op mijn TDI te plaatsen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

NinaPaul

Een benzine gestookte versie geschikt maken voor diesel lijkt me behoorlijk veel werk.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

pwberg

Citaat van: NinaPaul op 28-11-2012 16:05:34
Een benzine gestookte versie geschikt maken voor diesel lijkt me behoorlijk veel werk.

Het gaat dus om een elektrische verwarming, met een 220V-aansluiting in b.v. de voorbumper  ;)
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

KIM

Bij de 200/700 is het een dompelaar die je op de plaats van een vriesstop in het motorblok monteert.
Wellicht is dit ook het geval bij het 850 blok; daarbij is de diesel compleet anders qua opbouw, dus dat zou e.e.a. kunnen verklaren.

pwberg

Durf dat niet te zeggen.

Zover ik nu kan beoordelen (foto's krijg ik komend weekend) zou het deze moeten zijn
(is tenminste de enige originele Volvo verwarming / standkachel met een externe 220V-aansluiting die ik kan vinden)

(\_/)
(O.o)

KIM

Ik heb het even voor je opgezocht in Vida:

Het verschil zit 'm dus in het type dompelaar (1 = diesel, 2 = benzine)

pwberg

Duidelijk, thanx. Gaat dus niet passen.....  :eusa_wall:

Klopt het dan als ik zeg dat de dompelaar vervangen zou moeten worden door partnummer 9166086?
Kan ik daar eventueel de prijs van opvragen.......
(\_/)
(O.o)