Voorruit polijsten

Gestart door FGG, 28-11-2012 23:44:43

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Mij is ooit afgeraden dit te doen, omdat er (met een robot) zoveel druk op de ruit gezet schijnt te worden dat er bij de minste beschadiging grote kans is op scheuren of klappen van de ruit. Je schijnt ook te moeten tekenen dat het op eigen risico gebeurd.

FWIW...
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

ZC3rr0r

Citaat van: FGG op 29-11-2012 00:04:08
Iemand ervaring met dit?:

http://www.glasgarage.nl/autoruit-polijsten.html

Ik.

Voorruit als nieuw na enige wachttijd, wel de lak vol krassen omdat die klungels niet weten hoe je netjes het polijstmiddel van je auto af moeten wassen (ze spoelen het van de ruit, maar daarna hebben ze lopen klungelen om het van de motorkap te krijgen).
Verder wel goede services gekregen, zelfs nog gratis ruitenwax op de voorruit van ze gehad en korting (vanwege eerdere was-perikelen).

FGG

Ik heb ondertussen ook een prijsindicatie: 85 euro. Maar als ik de verhalen zo lees zijn de ervaringen en de meningen nogal verdeeld. Ik wacht 't nog ff af, misschien landt er nog een steentje op de voorruit ergens dit seizoen... ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Douwe

Een collega van mij heeft zijn "doffe" voorruit bij een glasboer laten vervangen omdat het licht van tegenliggers erg verstrooide.Dit was een veiligheidsitem en de rekening minus eigen risico is naar de verzekering gegaan.
Informeer eens bij de diverse glasboeren en opper dat de ruit dusdanig vervormd dat het onveilig is.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

henry classic v70

Citaat van: koen.s op 03-12-2012 21:06:07
Citaat van: FGG op 03-12-2012 19:40:03
Ik heb ondertussen ook een prijsindicatie: 85 euro. Maar als ik de verhalen zo lees zijn de ervaringen en de meningen nogal verdeeld. Ik wacht 't nog ff af, misschien landt er nog een steentje op de voorruit ergens dit seizoen... ::)

Of je hamer  ;D

Juist, of er valt heel per ongeluk een klinker uit de lucht....... :eusa_whistle:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

pwassink

" k heb een ekster aangereden die een blinkend nieuwe m24 bout in de snavel had" 

doet t ook altijd goed ..  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

fredtref

Of een noodremming maken zonder gordel :eusa_whistle:

Sbv

Tikje met life hammer doet wonderen. mooie stevig puntje eventueel een klein tikje aan de binnenzijde van de ruit.

Ruit bevroren, neem heet water  ;D

ZC3rr0r

Klinkt als aanzetten tot verzekeringsfraude hier ;)

Zonder gekkigheid: Mijn voorruit was na het polijsten als nieuw en het heeft me slechts 60 euro gekost.
Informeer eens bij Glasgarage.nl die hebben best nette prijzen.

En voor wat betreft de kans op doorscheuren: Die is er altijd, ook als je bijvoorbeeld een sterretje laat opvullen met hars.
Met name die behandeling heeft veel meer kans op ellende dan polijsten, als je ruit daarvan doorscheurt dan stond hij ook wel heel erg onder spanning.

henry classic v70

Citaat van: ZC3rr0r op 04-12-2012 12:21:47

Zonder gekkigheid: Mijn voorruit was na het polijsten als nieuw en het heeft me slechts 60 euro gekost.

En voor wat betreft de kans op doorscheuren: Die is er altijd, ook als je bijvoorbeeld een sterretje laat opvullen met hars.
Met name die behandeling heeft veel meer kans op ellende dan polijsten, als je ruit daarvan doorscheurt dan stond hij ook wel heel erg onder spanning.

......... :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Citaat van: pwassink op 04-12-2012 00:45:54
" k heb een ekster aangereden die een blinkend nieuwe m24 bout in de snavel had" 

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Luc

Citaat van: ZC3rr0r op 04-12-2012 12:21:47

Kan best hoor. Maar mijn (onbeschadigde) voorruit scheurde opeens tot ruim halverwege van de motorkap tot het dak, toen ik de auto met de hand aan het poetsen was. Was ca. 25 graden buiten en de zon stond er vol op. Was de eerste, originele voorruit.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

meyerink

Ik heb een offerte bij ze opgevraagd in Nijmegen voor het polijsten, en ik ben benieuwd. Onze voorruit is door de vorige eigenaar blijkbaar geborsteld met een stalen ijskrabber, en dit verminderd enorm je zicht bij tegenlicht en regen. Als het redelijk is ga ik het gewoon proberen, want anders moeten we de ruit namelijk geheel vervangen. Dat risico op breken lijkt me toch niet zo heel erg groot. Deze ruit is nog de originele uit 1996, en ik wil wel eens zien in hoeverre alle krassen eruit te krijgen zijn.
groet,
Jules

-D©©©L-

In de blauwe V70 2.0T zat ook een ruit ie 305.000 km wissersporen en steenslag achter de kiezen had.

Ruit besteld en minder dan 2 uurtjes later zat ie erin.  Ik denk dat als je het laat doen en je zoekt een beetje, je voor rond de 200 klaar kan zijn.

meyerink

GA je dan uit van een nieuwe ruit, of toch een tweedehandse?
groet,
Jules