Volvo 850 forum 2.0

Gestart door Turbobiker, 29-11-2012 10:20:34

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Citaat van: Misha op 30-11-2012 13:33:05
Citaat van: snix op 30-11-2012 01:49:22
Volk wat hier komt veranderd inderdaad met de aanschafprijs mee. Het volk wat hier in 2006 actief was rijden nu allemaal N'en. Laatst is besloten dat dat type auto alleen bestaansrecht heeft in het offtopic deel. Het weren hiervan leidt dus tot gedragsverandering.

Goede waarneming denk ik.

Nee hoor. Nog steeds gewoon 850. En nog dezelfde ook  :D

BBS

Citaat van: Boeijke op 30-11-2012 13:41:14
Volk wat hier komt veranderd inderdaad met de aanschafprijs mee. Het volk wat hier in 2006 actief was rijden nu allemaal N'en. Laatst is besloten dat dat type auto alleen bestaansrecht heeft in het offtopic deel. Het weren hiervan leidt dus tot gedragsverandering.

Hier ook, wel een andere roffel, maar nog steeds een classic. En die blijft voorlopig ook, heb nog veel-te-veel plannen voor dat hok. :eusa_dance: ;D
Volvoloos....

R.Bijl

Citaat van: BBS op 01-12-2012 09:59:53
Citaat van: Boeijke op 30-11-2012 13:41:14

Hier ook, wel een andere roffel, maar nog steeds een classic. En die blijft voorlopig ook, heb nog veel-te-veel plannen voor dat hok. :eusa_dance: ;D

hier ook! ook een andere maar nog steeds gek van de roffel.....
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 30-11-2012 07:06:41
Was nog iets vergeten toe te voegen aan mijn stukje hier over het forum gisteren;

Wat het forum mede ijzersterk maakt in mijn beleving is de bereidheid van de (meeste) mensen die erop zitten, om elkaar daadwerkelijk te helpen.  Dit kan zijn met uitleg, geduld, ervaring, sleutel- en morele hulp, etc.

Mede dit maakt het in mijn ogen tot een zeer sterk iets.
Volledig mee eens. Het enige wat telt voor mij, alle overige onbezonnen ondoordacht niets aan de kwaliteit van iemands leven toevoegende opmerkingen en reacties lees ik niet, laat ik links liggen als ik ze lees. In der Beschränkung zeigt sich der Meister (und das Gesetz nur kann uns Freiheit geben).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Chris

Citaat van: arjenT5R op 30-11-2012 09:41:13
Was nog iets vergeten toe te voegen aan mijn stukje hier over het forum gisteren;

Wat het forum mede ijzersterk maakt in mijn beleving is de bereidheid van de (meeste) mensen die erop zitten, om elkaar daadwerkelijk te helpen.  Dit kan zijn met uitleg, geduld, ervaring, sleutel- en morele hulp, etc.

Zeker weten iets wat ik zeker niet had willen missen en nog steeds uiteraard!
De negatieve dingetjes op het forum wegen zeker niet op tegen alle mooie sleutelweekenden, uitjes noorwegen, vriendschappen die er door ontstaan etc etc  :D gewoon zo door doen  :D

Helemaal mee eensch :)! Ook niks aan toe te voegen.

Misha

Citaat van: Chris op 02-12-2012 10:19:00

De negatieve dingetjes op het forum wegen zeker niet op tegen alle mooie sleutelweekenden, uitjes noorwegen, vriendschappen die er door ontstaan etc etc  :D gewoon zo door doen  :D

Amen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jelmo86

Citaat van: Misha op 02-12-2012 10:57:42
Citaat van: Chris op 02-12-2012 10:19:00

Amen.

dit is de rede dat ik bij dit forum ben gekomen, ik ben diegene met nul sleutel ervaring en met een probleem o.i.d. meteen moord en brand schreeuwd. maar ik vind het dan wel fijn dat er positief naar geluisterd word en dat de (meeste) reacties relevant naar het onderwerp zijn.

ga zo door jongens, ik wil veel meer leren van de auto en daarvoor heb ik (onder andere) dit forum voor nodig!!!!
Clublid 85012049

jacques1967

Wat is er nu realistischer dan een forum die zowel de sociale onder- en bovenlaag vertegenwoordigt? De zgn. verharding in de maatschappij zou een punt kunnen zijn waar mensen aanstoot aan kunnen nemen. Echter, niemand hoeft hier aanstoot aan te nemen, of deel aan te nemen.
Persoonlijke vetes tussen forum bezoekers zouden wellicht beter buiten beeld  plaats kunnen vinden. Discussies omtrent dit fenomeen kunnen beter via PB,s lopen.

De groep welwillenden zal altijd groter zijn dan de groep gefrustreerden die en public hun gal willen spuien over wat of wie  dan ook. Dat bepaald gedrag gekoppeld wordt aan de kostprijs van 850,s heden ten dage lijkt mij  bezijden de waarheid. Asocialen heb je in elke bevolkingslaag. Het blijft een prijzige bolide qua onderhoud , houderschap en verbruikskosten ongeacht de lagere aanschafprijs. Veel mensen maken daarom een andere keuze , zeker op termijn zodra groot onderhoud zich meldt.

Echter ,wat mij betreft zouden alle 850,s die nog de moeite waard zijn gekoesterd mogen worden door allerlei lieden met een voorkeur voor de roffel. Ook lieden met een beperkter budget. Bovendien houden we op deze wijze  spare-parts in perspectief voor de toekomst.

Maar over het algemeen in de autobranche is het momenteel zo dat de meeste merken met veel recentere (grotere) modellen ook geen drol meer kosten (<2000 euro?). Zijn al die potentiele kopers dan bij voorbaat asocialen? Vanuit dit perspectief wordt er voor onze oude bolides over het algemeen nog een redelijke prijs gevraagd. En we weten bijna allemaal dat de kostprijs binnen afzienbare tijd wordt overstegen door de onderhoudskosten. Maar dat geldt heus niet alleen voor 850,s. Dat scheidt de liefhebber van de koopjesjager. En de liefhebbers blijven elkaar tegenkomen op dit geweldige forum.

Dus , voor mij geldt de stelregel dat ik iedereen in zijn waarde laat ongeacht afwijkende uitlatingen , keuzes. Mij is altijd geleerd dat het onderschatten van een ander vaak de grootste fout is die jezelf kan maken. Veranderingen beginnen het best bij jezelf. En soms kun je helaas niet een ieder te vriend houden.

razorx

Citaat van: jacques1967 op 02-12-2012 11:35:30
..
Dus , voor mij geldt de stelregel dat ik iedereen in zijn waarde laat ongeacht afwijkende uitlatingen , keuzes. Mij is altijd geleerd dat het onderschatten van een ander vaak de grootste fout is die jezelf kan maken. Veranderingen beginnen het best bij jezelf. En soms kun je helaas niet een ieder te vriend houden.
:eusa_clap:

jeroen-tje

ik lees al op dit forum zo lang als ik volvo rij
eerst een v40 . via het 40 forum ook hier terecht gekomen .
en ik had nooit een v70 gekocht als dit forum er niet was
altijd mooie auto gevonden maar door veel lezen op dit forum verlieft geworden .
vind het een goed en prakties forum.
groet jeroen-tje

Turbobiker

Hallo Ben,

Als ik zo de reacties bekijk zien de gebruikers van dit forum het toch wat anders dan jij. De meesten zien wel dat er iets niet helemaal lekker loopt, maar vinden dat niet heel erg. Juist het levendige van het forum wordt dus zo gewaardeerd!

Respect voor elkaar is inderdaad heel af en toe ver te zoeken, maar zoals een paar reageerders al heel terecht opmerken is dat een weerspiegeling van de maatschappij. Maar meestal wordt hier door het hele forum uiteindelijk wel goed op gereageerd.

Een aantal mensen weten natuurlijk prima dat ze wat irritant zijn ( :eusa_whistle: ). Ze zijn daar vaak genoeg op gewezen. Misschien kunnen die wat terughoudendheid betrachten en/of af en toe een direct mailtje van jou of één van de moderatoren krijgen als ze weer eens 'het doel voorbij schieten'.

Persoonlijk erger ik me aan de complete 'off's' in off-topic, die zelfs in de allerverste verte niets meer met auto's te maken hebben. En daarnaast ook de inmiddels zeer uitgebreide technische verslagen aan reparaties aan de 'N-en' (koop nu gewoon een goede auto: 850!). Als iedereen daarnaast én wat respect betracht én zijn stukjes voor het verzenden nog een keer doorleest, zijn we al een heel eind op weg op netter te zijn dan de maatschappij.

Maar Ben, we willen hier het forum in huidige vorm graag behouden. Wil jij er iets anders van maken dan kunnen we je niet tegenhouden. Maar als je aangeeft wat je specifiek dwars zit kunnen we daar vast beter rekening mee houden.

groet,
Lars
De Tussenpaus

maruska

ook al ergens anders aangetipt : is het mogelijk een kopie van je eigen blog te krijgen ? anders copy paste ik me helemaal suf :(
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Misha

Citaat van: maruska op 10-12-2012 11:48:45
ook al ergens anders aangetipt : is het mogelijk een kopie van je eigen blog te krijgen ? anders copy paste ik me helemaal suf :(
Je kunt dit doen door te kiezen voor 'Afdrukken' en dat naar een bestand op te slaan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

maruska

dan heb je wel de inhoud, niet de opmaak etc.. das een pokkekarwei om te herstellen. en de linkjes naar foto's ed pakt ie dan niet goed..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk

Dan moet jullie er gewoon voor zorgen dat de sfeer hier ok blijft en dan heeft je blog nog een lang leven voor de boeg. :)