trouw aan de 850 / V70

Gestart door groningen850, 30-11-2012 16:29:42

Vorige topic - Volgende topic

groningen850

Goedemiddag,

Een korte (her)introductie: Na een 850 GLT estate uit 1993 (gekocht in 2006) kwam er een V70 D5 uit 2006. Die beviel niet, te afstandelijk en de 850 reed eigenlijk gewoon fijner. Dus in 2011 weer een 850 gekocht, een T5 automaat in dark olive green met creme leer dit keer. LPi erin laten zetten, fijne auto.

En toen kwam er een V70 R uit 1998 in beeld. FWD, geen AWD. In diep donker blauw metalic (weet de kleurcode zo niet), LPi, automaat, chipje voor net een beetje extra vermogen, Dolby met Dynaudio enz. Prachtig onderhouden is de auto, heb hem nu 2 week en krijg er complimenten op en zie mensen af en toe echt even kijken. Ultieme auto eigenlijk. En als ik af en toe even overstap in de T5 (die gaat in de verkoop, maar staat nog voor de deur) dan is er echt wel een groot verschil, de T5 is een stuk meer comfort. de R rijdt strakker en sportiever, het laatste heeft mijn voorkeur.

Dit zal dan ook wel de laatste 850/V70 classic zijn die ik koop, want beter dan dit gaat het wat mij betreft niet worden  :)

Groeten,

Jeroen

Remko

Welkom hier......
Ik heb zelf ook een R in nautic blue pearl,wat waarschijnlijk ook jou kleur is.
En op foto's zijn we gek....

groningen850

Hoi,

Mooie kleur! Die van mij is echter donkerder. Probeer er een foto bij te zetten nu.

)()()sT

Hey! Welkom terug, een lookike 8)

rogerV701998

de geneRaal

Welkom !

En wat een plaatje  ;)
Blackstone under construction

Marc O.

Citaat van: groningen850 op 30-11-2012 17:29:11
Hoi,

Mooie kleur! Die van mij is echter donkerder. Probeer er een foto bij te zetten nu.

http://i50.tinypic.com/il99pk.jpg

Dat is gewoon NBP hoor. De auto die je in die avatar ziet is laserblue, en (dus) niet de auto die hij bedoelt.

Anyway, welkom, mooie auto! :D :eusa_whistle:
...The Nile isn't just a river in Africa...

rifwachter

Gefeliciteerd met je mooie aankoop.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Remko

Citaat van: groningen850 op 30-11-2012 17:29:11
Hoi,

http://i50.tinypic.com/il99pk.jpg

Nee das mijn oude lbp in het avatar inderdaad
Dit is mijn huidige:

groningen850

Dank voor de complimenten :) En dan heb ik dus een Nautic Blue Pearl, dat is dan ook opgehelderd. Enige dat eigenlijk nog ontbreekt is een blokjesgrille en een dubbele uitlaat. Niet dat zo'n uitlaat zin heeft, maar het staat wel mooi natuurlijk.

)()()sT

michel500

2 pijpen is echt top bij een  NBP R

V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

groningen850

Ja, lijkt erg goed, ben t er helemaal mee eens. Maar mijn bumper heeft geen voorgefreesd stukje daar rechts, dus er zal dan denk ik andere bumper op moeten en uiteraard de andere uitlaat. Kan dat op een V70R fwd?

)()()sT

Ik heb een FWD. Die uitlaat is gewoon het achterste stuk custom gemaakt en aangesloten op de originele uitlaat. De sparing heb ik uitgezaagd en er van die AWD kapjes in gelijmd.

Henk855

Hier het zelfde, uitlaat is van Simons en de bumper is uitgezaagd en een AWD kapje er in gelijmd. Op deze foto zat het kapje er nog niet ingelijmd overigens. Lijkt op de foto dat de eindstukken niet gelijk zitten maar dat is een vertekend beeld.

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com