Guard met knipperend ledje no: III

Gestart door ChristRoffel, 01-12-2012 00:19:11

Vorige topic - Volgende topic

ChristRoffel

Na afgelopen week al enkele topics doorgespit te hebben ben ik niks wijzer geworden..
Want na een keer om 03:00u, 19:30u en 00:30u geroepen te worden door een gillende Roffel vind ik het nu wel gaan vervelen.. :-\
Ik doe de auto gewoon op slot met de AB, en op de genoemde tijden gaat plomp verloren het alarm af..
Dan open ik de auto ook weer met de AB..en dan zie ik ledje III knipperen.
Wat is hier aan de hand?!? ???
Heb toch dik anderhalf jaar eigenlijk geen problemen gehad met het alarm..
Hieronder een foto voor de duidelijkheid..

combinedforces

Waarschijnlijk je ultrasensoonsensoren. Die willen met winderig weer nog wel eens last geven. Kun je loskoppelen op de alarmbox onder je schopplaat (onder het stuur). Led 3 wil gewoon zeggen welke van de alarmgevers de boosdoener is.

ChristRoffel

Dankudanku...dat is een verrekte snelle reactie zeg.. ;D
Maar die is los te koppelen zeg je..en kan die dan gewoon los blijven..?!
Heeft dat verder dan geen gevolgen?!
Morgen maar eens ondersteboven in de auto kruipen dus..
En misschien een domme vraag;
Heb de auto nu met de sleutel op slot gedaan en er knippert nu niks, staat hij dan nu niet op alarm?

jeroen74

Bij mij is dat ding gisteren ook afgegaan, zomaar, de eerste keer sinds 3 jaar dat ik de auto heb.

Maar bij mij is deze sensorlus alleen geprogrammeerd om een lichtsignaal te geven, geen geluid. Enige probleem, hij blijft doorgaan met knipperen, dus ik had een lege akku ;D

Dus ik heb ook de lichtsignalen uit gezet. Je hoeft dus niet perse onder het dashboard te kruipen.

Als er niets knippert, staat het alarm uit inderdaad.

ChristRoffel

Dus als het goed is kan ik vannacht gewoon rustig gaan slapen..pfieuuw... 8)

combinedforces

Bij mij gaven de sensoren in mijn vorige 850 ook alarm. Omdat de sirene het niet meer deed bleef hij de hele nacht knipperen, met een lege accu tot gevolg. Losgekoppeld en nooit meer ergens last van gehad.

snix

Citaat van: ChristRoffel op 01-12-2012 00:44:26
Dankudanku...dat is een verrekte snelle reactie zeg.. ;D
Maar die is los te koppelen zeg je..en kan die dan gewoon los blijven..?!
Heeft dat verder dan geen gevolgen?!
Morgen maar eens ondersteboven in de auto kruipen dus..
En misschien een domme vraag;
Heb de auto nu met de sleutel op slot gedaan en er knippert nu niks, staat hij dan nu niet op alarm?
JA
NEE
Succes
Bestaan niet
Nee niet op alarm

Citaat van: ChristRoffel op 01-12-2012 00:55:57
Dus als het goed is kan ik vannacht gewoon rustig gaan slapen..pfieuuw... 8)
Als je de stekker eruit getrokken hebt wel.

LED III geeft zoals eerder gezegd sensorlus 3 aan. Dat is een soort van het accesoire kanaal van het alarm. Interieur sensoren zijn vaak de boosdoender. Het kan zijn dat er een kantelsensor of glasbreuk sensor gemonteerd is (meestal niet hoor). Blijft het alarm problemen geven na het loskoppelen van het zwarte kastje die daar ergens zwerft dan kan dat het nog zijn.