airco verdamper vervangen

Gestart door H_Rovers, 02-12-2012 13:26:10

Vorige topic - Volgende topic

H_Rovers

Ik moet binnenkort de verdamper van m'n airco gaan vervangen (v70). Heb me enigszins ingelezen, en opzich schrikt het me niet af om het dashboard eruit te halen, ik heb delen ervan al los gehad voor andere klusjes, en het voelt allemaal best degelijk aan en past weer makkelijk terug in elkaar. Nu vroeg ik me af, als het dashboard eruit is, wat kan ik dan het beste nog meer meenemen? Dashboardlampjes denk ik, maar wat nog meer? Daarnaast, is er nog bevestigingsmateriaal (clipjes, weet ik het), wat handig is om in huis te halen omdat dat mogelijk kan breken? Wat valt er te vervangen om kraakjes te verminderen?

H_Rovers

Bedankt voor je reactie, ik heb dat topic gezien. Het gaat me in dit geval minder om het vervangen van de airco zelf, maar meer om tips en handigheidjes voor wanneer het dashboard er eenmaal uit ligt. Wat is in dat geval handig om tegelijkertijd aan te pakken?

Sbv

kachel radiator is een mooie om dan mee te nemen.

Verder de kans om een eventueel krakend dashbord weer kraakvrij te krijgen.

H_Rovers

Dat krakend dashboard, waar zit dat dan in? Wat kan er dan stuk of versleten zijn?

Ries van de Zilverschuit

Bij mij was een van de bevestigingsogen van de middenconsole afgebroken. Dat stuk waar de radio inzit, het aircoregelpaneel, de asbak en het alarmlicht. Bij bochten kwam daar een kraak vandaan. Is nu over na wat knutselwerk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue