Demontage veerpoot

Gestart door HJBiemond, 02-12-2012 20:53:16

Vorige topic - Volgende topic

HJBiemond

Hallo Volvo vrienden,

Bij  deze een vraagje: Ter voorbereiding op het vervangen van mijn veerpoten was ik vandaag bezig om één en ander alvast wat gangbaar te maken. Nu was ik in de veronderstelling dat je de bout waarmee de stabilisatorstang aan de veerpoot vast zit, kon tegenhouden met een imbus/torx. Echter, voor zover ik nu kan zien gaat dit niet lukken en draait de bout nog mee. Vraag: hoe krijg ik deze op een nette manier toch los.

Groet, Henk Jan 

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km

Henk855

HJ gewoon een slijptol en 2 nieuwe stangetjes halen, als je de poten gaat vervangen neem dan voor die 40 euro ook de stangetjes mee. Delphi is een goed merk.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

pwberg

Kun je aan de andere kant geen steeksleutel zetten?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

mjansen

Waarschijnlijk kun je deze met een steeksleutel aan de achterkant tegenhouden.
Als dat niet wil idd slijper erbij een 2 nieuwe stangetjes monteren.
Zijn de kosten niet en alles is weer fris voor!

iets te traag getyped.....

Vulk

Citaat van: pwberg op 02-12-2012 21:09:51

Maat 16 of 17 zelfs dacht ik? Als ze nog origineel zijn is het inderdaad geen slecht idee om ze mee te vervangen.

thuur

Ja, nummer 16.

Gr 8)

Sbv

Er zijn dacht ik 2 smaken, 1 met Torx T30 in het midden en de andere met een steeksleutel aan de achterzijde

HJBiemond

Nee, die mogelijk is er niet. Het lijkt alsof er aan de achterzijde een plastic kapje zit. Mogelijk dat die er nog uit kan en dat daaronder nog een torx zit.
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km

pwberg

Dan de slijptol erin  ;D
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Thys

Citaat van: HJBiemond op 02-12-2012 21:14:16
Nee, die mogelijk is er niet. Het lijkt alsof er aan de achterzijde een plastic kapje zit. Mogelijk dat die er nog uit kan en dat daaronder nog een torx zit.

Die hoef je daar niet te zoeken :)

Op de kopse kant van het draadeind zit zo te zien een imbusgat. Als die nog niet dolgedraaid is kun je die gebruiken om het draadeind te fixeren tov. de moer.

The Demon

Gewoon eraf slijpen en een paar nieuwe monteren, is de makklijkste en de beste manier.
Als je delen van de veerpoten wil/gaat vervangen doe het dan in 1 keer goed en niet in drie fasen.

Groet,
The Demon.

P.S. Als je twijfelt om het los te halen o.i.d. kom dan gewoon even langs hier dan doe ik het wel, zorge dan wel voor de vervangings delen want ik heb geen magazijn.  ;)

thuur

Je kijkt te ver.

Gr :D

elianmars

Direct achter de stalen plaat van de veerpoot, dus vóór het rubber, kun je er een steeksleutel tussen duwen.

Henk855

Gewoon de slijptol en vervangen, als je alles nieuw gaat doen zoals lager en veerpoot rubber doe dan de reactiestangen ook nieuw.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Vulk

Waarom zou je in godsnaam de slijptol loslaten op jouw auto als je het met gewoon gereedschap kan doen?