Even voorstellen: Arjan met een 850 GLT '94

Gestart door Arjan- 850 (1994), 02-12-2012 21:41:53

Vorige topic - Volgende topic

Arjan- 850 (1994)

Dag mensen.

Ik ben sinds 3 jaar in het bezit van een 850 sedan uit '94, op lpg. Hij had zo'n 178.000 gelopen, inmiddels zo'n 230.00.
Erg blij met deze auto. Ik heb veel aan dit forum gehad, bij kleine reparaties. Ik had me nog steeds niet voorgesteld, maar nu is het wel tijd om serieus advies in te winnen.

Sinds een maand verdwijnt de koelvloeistof steeds sneller. Mijn vermoeden gaat steeds meer richting een lekke koppakking. Vooral omdat-ie bij het starten witte rook produceert. Deze zijn wel minder nadat de uitlaat een beetje op temperatuur is. Het is momenteel weliswaar wat kouder, maar dit is meer dan eerder.

Met de dop van de koelvloeistoftank lijkt niks mis. Mijn plan nu is om
A. toch een andere dop en tank te proberen (hoewel die rook volgens mij al een indicatie is dat het daar vermoedelijk niet aan ligt, toch?)
B. Leidingen,  slangen nalopen.
C. Eventuele lekkages opsporen, ook naast console. (tot dusverre onder de motorkap niets te vinden)
D. Checken of uitlaatgassen in kvs-tank terecht komen dmv test bij garage.
E. ?
Ik kom er, ook na veel lezen,  niet achter of het nou per se de koppakking zal zijn. Kan het ook de thermostaat zijn of de kachelradiateur? Of nog iets anders?

Thys

Heb je de verdamper al laten inspecteren? Best kans dat die na 230.000 km niet al te fris meer is.

En welkom!